Itt a tescós bérmegállapodás: jelentős bérfejlesztés és családfókuszú juttatási csomag
Sikeresen megállapodott a 2022/23-as üzleti évet érintő bérfejlesztésről a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ), valamint az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet. A Tesco idén 3,4 milliárd forintot fektet az áruházakban és logisztikai központokban dolgozó munkatársai bérébe, ami így a munkatársak túlnyomó többségének – 2022. januártól és márciustól két lépcsőben – a tavalyi bérmegállapodáshoz képest átlag 10 százalékkal emelkedik. A Tesco 2022-ben is gyermekvállalási és beiskolázási, jubileumi, egészségügyi és szociális elemeket is tartalmazó juttatási csomaggal egészíti ki munkatársai jövedelmét, közel 4 milliárd forint értékben.

A sajtóközleményt a Tesco, a KASZ és az Egyenlő.hu együtt adja ki
„Munkatársaim a világjárvány által meghatározott tavalyi évben is megfeszített tempóban, fáradhatatlanul biztosították, hogy vásárlóinkat minden esetben minőségi termékekkel, kiváló árakon és biztonságos körülmények között tudjuk kiszolgálni. Kitartó munkájukat a kiskereskedelmi szektorban egyedülálló módon, összesen több mint bruttó 2 milliárd forint Elismerés jutalommal köszöntük meg, legutóbb idén januárban. Célunk, hogy 2022-ben is olyan bérpolitikát folytassunk, ami a jelenlegi gazdasági körülmények között egyszerre szolgálja a munkatársak és a fenntartható működés érdekeit. Öröm számomra, hogy gyorsan meg tudtunk állapodni a szakszervezetekkel, és hazánk egyik legnagyobb foglalkoztatójaként nemcsak versenyképes jövedelmet, hanem a piacon egyedülálló családközpontú juttatási csomagot is biztosíthatunk kollégáinknak”
– mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója.
A Tescónál 2022. március 1-jétől az elérhető maximális jövedelem az átlagos műszakpótlékkal és túlórával, cafetériával, vásárlási kedvezménnyel és a munkaerőpiaci sajátosságokra reflektáló lokációs pótlékkal maximum bruttó 374 000 ezer forintra emelkedik; lokációs pótlék nélkül bruttó 344 000 Ft körül alakul.
„A Tesco a szakszervezetek közös javaslatának legfontosabb alapelveit beépítette ajánlatába, ami kiváló alapot adott arra, hogy gyorsan megállapodjunk”
– mondta Karsai Zoltán, a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetének elnöke.
„Olyan bérmegállapodás született, ami álláspontunk szerint egyszerre veszi figyelembe a gazdasági és a munkaerőpiaci helyzetet, valamint a munkatársak elvárásait és érdekeit”
– mondta Bubenkó Csaba, az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet elnöke.
A Tesco 2017 és 2021 között több mint 21 milliárd forintos bérfejlesztést hajtott végre, 2022-ben pedig több mint 3,4 milliárd forintot fordít erre a célra. A vállalat ezenkívül elkötelezett amellett, hogy munkatársai számára az alapbéremelésen kívül vonzó juttatási rendszert alakítson ki. Az évi összesen több mint 4 milliárd forintos csomag keretében a Tesco egyebek között díjazza a jubiláló munkatársakat, babacsomaggal köszönti a friss szülőket, beiskolázási támogatást és extra szabadnapot nyújt az iskolások szüleinek, támogatja a tescós gyerekek szünidei programjait, karácsonyi utalványt ad, ingyenes képzéseket és vásárlási kedvezményt biztosít, továbbá az ingyenesen igénybe vehető Munkavállalói Támogatóprogram keretében életvezetési, pénzügyi és jogi kérdésekben segíti a munkatársakat és családtagjaikat. Mindezek mellett családbarát intézkedései keretében extra fizetett távollétet tesz lehetővé az édesapák, az örökbefogadást tervezők, a jövőbeli nevelőszülők vagy a fogantatási eljárásban részt vevők számára, a súlyos betegség miatti távollétről visszatérőknek pedig lehetőséget ad, hogy az első négy hétben a szerződéses munkaidő felében dolgozzanak teljes munkabérért, míg az áruházlánc Tesco Angyal Alapítványa évente több száz rászoruló munkatárs számára nyújt anyagi segítséget.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >