Itt a felmérés: több bort isznak a magyarok a koronavírus-járvány kitörése óta
Több bort fogyasztanak a magyarok a koronavírus-járvány kitörése óta, és jellemzően otthon teszik ezt, derült ki abból az online kutatásból, amelyet 1309 ember megkérdezésével készített 2020 októberében és novemberében az Év Bortermelője díjjal kitüntetett Koch Csaba. Erősödik a webshopból történő vásárlás, akár közvetlenül a termelőtől. A legnépszerűbb árkategória a kutatás szerint az 1000-2000 forintos tartomány – olvasható az agrarszektor.hu-n.
A megkérdezettek 34%-a rendelt már bort webshopból az elmúlt hónapokban, akár borkereskedéstől, akár direktben, a termelőtől, ez derült ki abból az online kutatásból, amelyet 1309 ember megkérdezésével készített októberben és novemberben az Év Bortermelője díjjal kitüntetett Koch Csaba. A többség még mindig személyesen szerzi be kedvenc nedűjét. Az emberek 37,8%-a elsősorban szupermarketben, 18,4%-uk pedig borkereskedésben vásárol.
A megkérdezettek 12%-a úgy nyilatkozott, változtak borfogyasztási szokásai a koronavírus-pandémia kitörése óta, és több bort fogyasztanak, ám azt jellemzően otthon. Naponta ugyanakkor az emberek csupán 6%-a iszik bort, a legtöbben (50,1%) hetente 1-2 alkalommal nyitnak palackot.
A kutatás alapján a fehérbor a legnépszerűbb kategória; a válaszadók 62,4 százaléka fogyaszt szívesen különböző fehérborokat. A vörösbor a második helyezett (59,6%-kal), a rozé pedig a 3. helyen végzett 49,8 százalékkal. Elmondható, hogy az elmúlt időszakban a némileg visszaszorult a rozé fogyasztás, de még mindig nagyon népszerű. A vásárlók körében az első helyen a száraz kategória, a második pedig az édes bor végzett– mondta el Koch Csaba.
A válaszadók több mint fele 1-2 ezer forint közötti összegért választ bort legszívesebben, és összességében a válaszadók 88%-a 3 ezer forint alatti árfekvésű termékeket preferál. Amennyiben ajándékba választ valaki bort, egy kicsit gálánsabbak az emberek: a legtöbben (39,2%) 2-3 ezer forint közötti árfekvésű terméket vásárolnak, 18,8%-uk pedig akár 5 ezer forintig is elmegy.
Evans Victoria, a 2020-as év Sommelier Bajnoka elmondta, hogy a fogyasztók többsége úgy véli, hogy nem feltétlenül van szoros összefüggés a bor ára és minősége között, ezért a választás leggyakrabban a közepes árkategóriájú, jó minőségű borokra esik. A vásárlók számára a bor kiválasztásának legfontosabb szempontjai: a név, a márkaismertség, a bor címke és a borászat által elnyert díjak feltűntetése a palackon. A felmérés eredménye alapján a fogyasztók 80%-ánál döntő szempont a bor vagy a borászat díjnyertes minősítése.
A vásárlási szokások alapján kijelenthető, hogy a megkérdezettek nagy része előnyben részesíti a magyar borokat a külföldi borokkal szemben (a válaszadók 44,7%-a nem fogyaszt külföldi bort); ami rendkívül örömteli eredmény a magyar borok számára– ismertette a felmérés kapcsán Evans Victoria. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
„Tiéd a mérték!” nyílt levél a felelős borfogyasztásért
Nyílt levelet tett közzé a Magyar Bormarketing Ügynökség, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Tudatosabb borfogyasztók lettek a fiatalok
Az alkalmi, élményalapú borfogyasztás jelentős növekedését mutatta ki a 18–40…
Tovább olvasom >Tavaly 1,7 millió hektoliter bort fogyasztottak Magyarországon
Tavaly összesen 1,7 millió hektoliter, átlagosan fejenként 17,1 liter bort…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a béremelkedés üteme meghaladja az inflációt, felzárkózik a vidék
A Központi Statisztikai Hivatal friss adatai szerint júniusban a teljes…
Tovább olvasom >Élelmiszeripari beruházási boom jöhet: közel 200 milliárd forint támogatásról döntöttek
Megszülettek az első döntések az élelmiszer-feldolgozók nagyobb léptékű fejlesztéseinek támogatásáról…
Tovább olvasom >K&H elemzői kommentár: Támaszt kapnak a háztartások
Júniusban a bruttó átlagbér 9,7 százalékkal nőtt éves szinten, a…
Tovább olvasom >