ITM: minden napszemüveg UV-szűrése megfelelt a fogyasztóvédelmi vizsgálaton
Minden vizsgált napszemüveg UV-szűrése megfelelt az előírásoknak a fogyasztóvédelmi ellenőrzésen – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel hétfőn.
A közlemény szerint 16 felnőtt és 4 gyermek napszemüveg fényáteresztését vizsgálták. A napszemüvegeket a gyártók 0-tól 4-ig öt kategóriába sorolják be aszerint, hogy gyenge vagy erős napsugárzás elleni védelemre ajánlják azokat. A kategóriajelöléseket a napszemüvegen vagy a címkén kell feltüntetni.
Az ITM közölte: a vizsgált felnőtt napszemüvegek közül kettőnél fordult elő, hogy azokat a gyártók 3-as kategóriába sorolták, azonban a laboratóriumi mérések alapján valójában a 4-es kategóriába tartoznak. Így a hatóság ezt a kettőt kivonta a forgalomból. Ezek erősebb mértékben védenek ugyan a napsugárzás ellen, de már annyira sötétítettek, hogy gépjárművezetéshez nem használhatóak biztonságosan, és erről előzetesen tájékoztatni kell a vásárlót – írták.
Az ellenőrzési tapasztalatok szerint a gyártók a napszemüvegek többségén elhelyezik a teljes UV védelem feliratot, függetlenül attól, hogy melyik kategóriába sorolták be a terméket. Ilyen jelölés esetén a laboratórium szigorúbb ellenőrzés alá veszi a napszemüveget az UV-áteresztés szempontjából, hiszen a vásárlók joggal várják el, hogy a feliratnak megfeleljen a termék. Ennek a szempontnak egy 1-es kategóriába sorolt napszemüveg nem felelt meg, a fogyasztóvédelmi hatóság elrendelte a megtévesztő tájékoztatás eltávolítását.
A közlemény szerint Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár elmondta: a laborvizsgálat egyik legfontosabb eredménye, hogy még az alacsonyabb árkategóriába tartozó napszemüvegek is megfeleltek a kategóriájukban előírt UV-szűrésnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Európai Kereskedelem Napja: átalakul a szektor
Huszadik alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem Napját, amelyen a…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >Gerlaki Bence: a kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését
A kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését, de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >