ITM: minden napszemüveg UV-szűrése megfelelt a fogyasztóvédelmi vizsgálaton
Minden vizsgált napszemüveg UV-szűrése megfelelt az előírásoknak a fogyasztóvédelmi ellenőrzésen – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel hétfőn.
A közlemény szerint 16 felnőtt és 4 gyermek napszemüveg fényáteresztését vizsgálták. A napszemüvegeket a gyártók 0-tól 4-ig öt kategóriába sorolják be aszerint, hogy gyenge vagy erős napsugárzás elleni védelemre ajánlják azokat. A kategóriajelöléseket a napszemüvegen vagy a címkén kell feltüntetni.
Az ITM közölte: a vizsgált felnőtt napszemüvegek közül kettőnél fordult elő, hogy azokat a gyártók 3-as kategóriába sorolták, azonban a laboratóriumi mérések alapján valójában a 4-es kategóriába tartoznak. Így a hatóság ezt a kettőt kivonta a forgalomból. Ezek erősebb mértékben védenek ugyan a napsugárzás ellen, de már annyira sötétítettek, hogy gépjárművezetéshez nem használhatóak biztonságosan, és erről előzetesen tájékoztatni kell a vásárlót – írták.
Az ellenőrzési tapasztalatok szerint a gyártók a napszemüvegek többségén elhelyezik a teljes UV védelem feliratot, függetlenül attól, hogy melyik kategóriába sorolták be a terméket. Ilyen jelölés esetén a laboratórium szigorúbb ellenőrzés alá veszi a napszemüveget az UV-áteresztés szempontjából, hiszen a vásárlók joggal várják el, hogy a feliratnak megfeleljen a termék. Ennek a szempontnak egy 1-es kategóriába sorolt napszemüveg nem felelt meg, a fogyasztóvédelmi hatóság elrendelte a megtévesztő tájékoztatás eltávolítását.
A közlemény szerint Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár elmondta: a laborvizsgálat egyik legfontosabb eredménye, hogy még az alacsonyabb árkategóriába tartozó napszemüvegek is megfeleltek a kategóriájukban előírt UV-szűrésnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >Shein ellen indított közös vizsgálatot az Európai Unió – súlyos fogyasztóvédelmi aggályok merültek fel
Közösen indított eljárást a kínai Shein webáruház ellen az Európai…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >