ITM: már az év végi hajrá előtt is magasan szárnyal az elektronikus kereskedelem
Az ősz első hónapjában ismét a koronavírus előtti időszak bővülési szintjét hozta a kiskereskedelem. A Központi Statisztikai Hivatal közlése szerint a hazai boltok forgalma az egy évvel korábbihoz képest közel 6 százalékkal nőtt szeptemberben. Az online értékesítésben 2020 után minden bizonnyal újra rekordévet zárnak majd decemberben – összegezte Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára.
A minisztérium közleménye emlékeztet arra, hogy a kiskereskedelem teljesítménye 2013 nyarától a világjárvány hazai megjelenéséig, több mint 80 hónapon át, folyamatosan javult. A tavaly áprilisban bekövetkezett drasztikus visszaesést egy szűk esztendő követte. Az idei második negyedévtől azonban minden hónapban növekedést mutatott a statisztika a megelőző év azonos időszakához viszonyítva.
A szektornak szeptemberben sikerült felülmúlnia a forgalom tavaly januári volumenét. A havi bővülésből megint nagyobb részt vállaltak magukra a tartós fogyasztási cikkeket árusító üzlettípusok. Már csak a bútor- és műszakicikk-boltok forgalma marad el a korábbitól – közölték.
Cseresnyés Péter hozzátette: az online és csomagküldő értékesítés 2020-ban lépte túl először az ezermilliárd forintot. Az e-kereskedelem minden jel szerint képes lesz „még egy jókora lapáttal rátenni” a tavalyi teljesítményére. Az idei év első kilenc hónapjában már 927 milliárdnál tart, pedig a legerősebb időszak csak most következik. A webshopok forgalma a legutóbbi tizenegy hónapból hétben haladta meg a korábban soha el nem ért 100 milliárd forintot. Nem lenne nagy meglepetés, ha még idén megdőlne a mintegy 140 milliárd forintos havi csúcs is – jegyezte meg az államtitkár. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >9 százalékkal drágult a tölteni való paprika
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,28 ezer hektárról 90,61 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >