ITM: kiemelten kezelik a kkv-k megerősítését
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kiemelten kezeli a kis- és középvállalkozások (kkv) megerősítését – hangsúlyozta Szepesi Balázs, az ITM gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős helyettes államtitkára szerdán a Magyar Kereskedelmi és Ipakamara, a tárca, a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány konzorciumi együttműködésében megvalósuló Országos Vállalkozói Mentorprogram személyes vállalkozói alprojektjének rendezvényén, Budapesten.
Hozzátette, a nemrégiben elfogadott kkv-stratégia fő célja a kiemelkedő növekedési potenciállal rendelkező cégek előre lépésének támogatása, továbbá megteremteni a lehetőséget a vállalkozásoknak a megújulásra.
A helyettes államtitkár hangsúlyozta, jó vállalkozásfejlesztési politika csak együttműködésben valósulhat meg, a kkv-stratégia pedig keretet nyújt a cégek, illetve a vállalatok és a kormány közötti kooperációra.
Szepesi Balázs szólt arról, hogy a kkv-stratégia készítésekor kikérdezték a vállalkozók véleményét az előttük álló kihívásokról, ezek között említették többi között a túlzott bürokráciát, a forráshiányt, az adminisztrációs terheket, a szakképzést.
A helyettes államtitkár ismertette a kkv-stratégia pilléreit, többi között a vállalkozóbarát környezet megteremtését, a vállalatok megújulásának támogatását, a finanszírozás elősegítését, a külpiacra lépés előmozdítását, a szükséges tudás megszerzésének segítését, a sikeres generációváltás hátterének biztosítását.
Szepesi Balázs szólt arról, hogy előkészítés alatt van a generációváltás programja.
Az Országos Vállalkozói Mentorprogramban a személyes vállalkozói alprojektet a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány valósítja meg.
A személyes vállalkozói mentorálás során tapasztalt, jó kapcsolatrendszerrel rendelkező sikeres vállalkozó osztja meg a tudását, tapasztalatait a mentorált vállalkozóval. Az alprogramnak három célcsoportja van, a fiatal vállalkozók, a női vállalkozók, a generációváltás előtt álló családi vállalkozások. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Együttműködést kötött a VOSZ és az eMAG a magyar kkv-k online értékesítési csatornáinak fejlesztésére
Partnerségi megállapodást írt alá a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége…
Tovább olvasom >K&H kkv bizalmi index: Továbbra is negatív hangulatban vannak a vállalkozások
A K&H kkv bizalmi index tavaly év végén látott reményteli…
Tovább olvasom >Idén már 7 millió forinttal segíti a Generali EnterPRIZE programja a fenntartható vállalkozásokat
A Generali Csoport és az olasz SDA Bocconi közös, 2023-as felméréséből (melyben több mint 1000…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >