ITM: jelentősen csökkent az árubemutatókkal kapcsolatos panaszok száma
A kormányzati intézkedéseknek köszönhetően kevesebb mint tizedére szorult vissza a fogyasztóvédelmi hatósághoz árubemutatós megtévesztések miatt beérkezett panaszok száma – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.
A közlemény idézi Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárt, aki kiemelte: a kormány által javasolt jogszabály-módosítások és a hatóságok hatékony együttműködése eredményeként három év alatt havi 43-ról 3-ra esett vissza az árubemutatókkal kapcsolatos panaszok száma.
Emlékeztettek: az Országgyűlés 2015 decemberében fogadta el a törvénymódosítást, amellyel megtiltotta a árubemutatókon a hitelközvetítést és az ingyenes juttatások reklámozását. Korábban a kereskedők kis értékű ajándéktermékeket ígérve vonzották be a bemutatókra elsősorban az időskorúakat.
Kiemelték, a fogyasztóvédelmi ellenőrzéseken új jelenségként tapasztalták, hogy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítéssel foglalkozó cégek a bemutatókat magánlakásokon tartják, a kínált termékek köre pedig az egészségügyi területre tevődött át.
A szaktárca a magyar családok és idősek érdekében változatlanul fokozott figyelemmel kíséri az árubemutatókra szakosodott cégek működését, és aktív hatósági jelenléttel a jövőben is fellép a gyakran megtévesztésre épülő, a leginkább kiszolgáltatott idős embereket tudatosan megkárosító értékesítési gyakorlattal szemben – közölte az ITM. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 2 milliárd forint bírságot szabott ki a GVH 2023-ba
Mint minden évben, idén is közzétette a Gazdasági Versenyhivatal az…
Tovább olvasom >Elfogadta az Európai Parlament a mesterséges intelligenciáról szóló jogszabályt
Elsöprő többséggel szavazta meg az Európai Parlament a mesterséges intelligenciáról…
Tovább olvasom >Megváltozott fogyasztói szokások, változó fogyasztóvédelmi szabályok
Az idei évkezdés a leárazásokon és az új kollekciókon túl…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >