ITM: jelentősen csökkent az árubemutatókkal kapcsolatos panaszok száma
A kormányzati intézkedéseknek köszönhetően kevesebb mint tizedére szorult vissza a fogyasztóvédelmi hatósághoz árubemutatós megtévesztések miatt beérkezett panaszok száma – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.
A közlemény idézi Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárt, aki kiemelte: a kormány által javasolt jogszabály-módosítások és a hatóságok hatékony együttműködése eredményeként három év alatt havi 43-ról 3-ra esett vissza az árubemutatókkal kapcsolatos panaszok száma.
Emlékeztettek: az Országgyűlés 2015 decemberében fogadta el a törvénymódosítást, amellyel megtiltotta a árubemutatókon a hitelközvetítést és az ingyenes juttatások reklámozását. Korábban a kereskedők kis értékű ajándéktermékeket ígérve vonzották be a bemutatókra elsősorban az időskorúakat.
Kiemelték, a fogyasztóvédelmi ellenőrzéseken új jelenségként tapasztalták, hogy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítéssel foglalkozó cégek a bemutatókat magánlakásokon tartják, a kínált termékek köre pedig az egészségügyi területre tevődött át.
A szaktárca a magyar családok és idősek érdekében változatlanul fokozott figyelemmel kíséri az árubemutatókra szakosodott cégek működését, és aktív hatósági jelenléttel a jövőben is fellép a gyakran megtévesztésre épülő, a leginkább kiszolgáltatott idős embereket tudatosan megkárosító értékesítési gyakorlattal szemben – közölte az ITM. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Elfogadta az Európai Parlament a mesterséges intelligenciáról szóló jogszabályt
Elsöprő többséggel szavazta meg az Európai Parlament a mesterséges intelligenciáról…
Tovább olvasom >Megváltozott fogyasztói szokások, változó fogyasztóvédelmi szabályok
Az idei évkezdés a leárazásokon és az új kollekciókon túl…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi felelősségről szervezett online workshopot a GVH
Online workshop keretében vitatták meg a fogyasztóvédelmi felelősség legaktuálisabb kérdéseit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >