ITM: az aquaparkok, strandok döntő többsége biztonságos
Országszerte 168 helyszínen 853 vízi élményeszköz üzemeltetési körülményeit ellenőrizték strandokon, fürdőkben, aquaparkokban az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által elrendelt vizsgálaton, ezek kevesebb, mint tizedének használatát kellett ideiglenesen megtiltani a hiányos dokumentáció miatt.
A tárca szerdai, MTI-nek küldött közleménye szerint a megyeszékhely szerinti járási hivatalok a nyári főszezon előtt ellenőrizték a vízicsúszdák, a medencékben kialakított vízi ösvények, kötélpályák, vízi ugrálóvárak, a vízibiciklik és vízi dodzsemek üzemeltetési körülményeit.
Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár a közleményben kiemelte: a fogyasztóvédelem a strandidőszak kezdete előtt minden évben ellenőrzi az aquaparkokba, fürdőkbe telepített vízi berendezések előírt működési feltételeinek teljesülését. Idén 72 vízi élményeszköz használatát kellett ideiglenesen megtiltani a hiányos dokumentáció miatt. Ebből 53 berendezés esetében a feltárt hiányosságokat az üzemeltető már pótolta, így azokat ismét lehet használni – tette hozzá.
A fogyasztóvédelmi ellenőrzés a vízi élményeszközök, például vízicsúszdák, csúszdarendszerek, vízibiciklik, vízi ugrálóvárak biztonságosságát igazoló megfelelőségi tanúsítványokra és a látogatók számára is információt nyújtó adattáblákon feltüntetendő jelölésekre irányul. Ezek közül a legfontosabb a terhelhetőség, azaz, hogy mennyien használhatják egyszerre az adott eszközt biztonsággal. Az ellenőrzés kiterjed az üzemeltetési napló jogszerű vezetésére és a kezelő személyzet biztonságos üzemeltetéshez szükséges képesítési igazolásainak meglétére is – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >Shein ellen indított közös vizsgálatot az Európai Unió – súlyos fogyasztóvédelmi aggályok merültek fel
Közösen indított eljárást a kínai Shein webáruház ellen az Európai…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >A szabályosság művésze – A nap képe
Száz ételt örökít meg Robert Patell vagy ezret – valahogy…
Tovább olvasom >Csak tudnám, minek barátkozok veled! – A nap videója
Két páratlan párost is bemutat egyszerre a Zwack legújabb reklámfilmje:…
Tovább olvasom >