ITM: a háztartások jövedelmének gyarapodása hajtja a kiskereskedelmet
A háztartások jövedelmének gyarapodásával magyarázható a kiskereskedelmi forgalom bővülése, amely várhatóan a következő hónapokban is folytatódik – reagált Pomázi Gyula, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán a legfrissebb kiskereskedelmi adatokra.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) csütörtökön közölte, hogy az előzetesen közöltnél is nagyobb mértékben bővült a kiskereskedelmi forgalom, hiszen a második becslés szerint júniusban az üzletek változatlan áron számolt forgalma a nyers adat szerint 6,8 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 6,4 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában mért adatokat. Az augusztus 3-án kiadott első becslés még 6,5 százalékos kiigazítatlan és 6,1 százalékos naptárhatással kiigazított bővülést közölt.
Pomázi Gyula kiemelte, hogy a bővülés az élelmiszereknél és a nem élelmiszerjellegű árucikkeknél is jelentős. Utóbbiak közül – tette hozzá – különösen az iparcikkek és a tartós árucikkek kereskedelme ugrott meg. Hangsúlyozta, hogy a kiskereskedelmi forgalom 60 hónapja nő, bővülésének üteme háromszorosan haladja meg az uniós átlagot. A helyettes államtitkár megjegyezte, hogy a növekvő jövedelmek a beruházások és a megtakarítások gyarapodáshoz is hozzájárulnak, a fogyasztás bővülése pedig a GDP-re is kedvezően hat. Várakozása szerint a növekedés hasonló ütemben folytatódhat a követező hónapok során is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >MBH Bank: A kiskereskedelem lehet az idei növekedés egyik támasza
A kiskereskedelem egyike azoknak a területeknek, amelyeken keresztül a lakosság…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >