ITM: a fuvarozás készülő uniós szabályozása versenyhátrányba hozza az európai cégeket
A bolgár, a lengyel, a litván és a magyar szakminisztériumok vezetői egységesen hívták fel az Európai Bizottság és az Európai Parlament képviselőinek figyelmét Brüsszelben arra, hogy minden uniós szállító vállalkozást versenyhátrányba hoz a harmadik országokból érkezők cégekkel szemben a közúti fuvarozás készülő uniós szabályozása – tájékoztatta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleményében csütörtökön az MTI-t.
Az ITM felidézte: az uniós közlekedési tanács tavaly decemberi ülésén a mobilitási csomagra vonatkozó általános megközelítést kilenc tagállam, köztük Magyarország ellenszavazata mellett fogadták el.
Az Európai Parlament közlekedési szakbizottsága (EP Tran) csütörtökön, plenáris ülése pedig várhatóan január végén szavaz az I. mobilitási csomagról – ismertették.
A bolgár, a lengyel, a litván és a magyar szakminisztériumi vezetők e döntések előtt találkoztak Violeta Bulc közlekedésért felelős biztossal, Karima Dellivel, az EP Tran bizottság elnökével és a kérdéskörrel foglalkozó parlamenti jelentéstevőkkel.
A nemzeti delegációk vezetői szerint a mobilitási csomag egyik legfontosabb célja az volt, hogy javítsa a járművezetők szociális körülményeit, ezért tiszteletben kell tartani az alapvető jogokat, és megőrizni annak lehetőségét, hogy a járművezetők maguk döntsék el, hol töltik a pihenőidejüket – olvasható a közleményben.
Együttes véleményük az is, hogy a heti pihenőidő gépjármű kabinjában való eltöltésének teljes tilalma a jelenlegi körülmények között nem lehetséges. A megfelelő infrastruktúra és a biztonságos parkolóhelyek hiánya miatt a tervezett intézkedések nem javítják szerintük a járművezetők munkakörülményeit.
Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a közlemény szerint elmondta: reális, kiegyensúlyozott és megvalósítható kompromisszumra van szükség, amely egyszerre biztosítja a járművezetők védelmét, a tisztességes versenyt és a szolgáltatások szabadságát.
A javaslatok szerinte az uniós piac széttagoltságához vezetnek, akadályozzák a közúti szállítás belső piacának működését, aránytalan adminisztratív terheket rónak a gazdasági szereplőkre, különösen a kis- és középvállalkozásokra.
Az ITM szerint egy rossz döntés azt eredményezi majd, hogy az európai vállalkozások tömegesen mennek csődbe vagy települnek át harmadik országba, míg a piac egy jelentős részét azonnal átveszik az unión kívülről érkező fuvarozók.
Az államtitkár kifejtette, ha a határon átnyúló szállítási műveleteket mentesítik a kiküldött munkavállalókra vonatkozó új, piackorlátozó irányelv előírásai alól, azzal például növelni lehetne az európai vállalatok termelékenységét. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Már csak 2 ezer szabad hely van az államilag támogatott ingyenes IT képzésre
Ma éjfélig lehet jelentkezni az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által…
Tovább olvasom >ITM: az élelmiszerárstop meghosszabbításával tovább tartanak a helyszíni ellenőrzések is
Az élelmiszerárstop meghosszabbításával tovább tartanak a helyszíni ellenőrzések is –…
Tovább olvasom >A Waberer’s csoport megvásárolja a Gyarmati Trans Kft. logisztikai és belföldi fuvarozási üzletágát
A Waberer’s International Nyrt. 100 százalékos tulajdonában álló Waberer’s-Szemerey Kft.…
Tovább olvasom >További cikkeink
9,4%-kal nőtt az ipari termelés májusban
A várakozásokat felülmúlva, 9,4%-kal nőtt az ipari termelés májusban, míg munkanaphatással…
Tovább olvasom >KSH: májusban 11,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 12,0,…
Tovább olvasom >Elemzők: a kiskereskedelmi adatokból látszik a vásárlási szokások változása
A háztartások fogyasztása májusban tetőzhetett, az első negyedévi állami juttatások…
Tovább olvasom >