Italdoboz-gyárat adott át a Hell cégcsoport
A Hell cégcsoport alumínium italdobozokat gyártó üzemet létesített Szikszón, a energiaitalt gyártó társaság tulajdonában lévő Quality Pack Zrt. 30 milliárd forintos beruházással épült üzemét pénteken adták át.
A 42 ezer négyzetméter alapterületű dobozgyár évi 1,2 milliárd darabos kapacitással képes világszínvonalon gyártani 250 milliliteres alumínium italdobozokat és hozzá doboztetőket.
Az avatás alkalmából kiadott közlemény szerint a cégcsoport 2019 végére 320 új munkahelyet hoz létre, a dobozgyár pedig három éven belül újabb 150 embernek ad majd munkát.
Az avatáson Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára hangsúlyozta: a gazdasági növekedés motorja a modern és innovatív technológiai megoldások alkalmazása, amelyre kiváló példa a Hell csoport legmodernebb és leghatékonyabb technológiát alkalmazó új gyára.
Beszédében kiemelte, hogy az új beruházások tovább erősítik a Hell csoport meghatározó szerepét mind a magyar, mind pedig a nemzetközi piacon. Ez a kormány azon célkitűzésével is egybeesik, hogy minél több magyar tulajdonú vállalkozás érvényesüljön a külpiacokon – tette hozzá.
Magyarország első alumíniumitaldoboz-gyára egyedülálló stratégiai pozíciót jelent a Hellnek az üdítőital- és energiaital-gyártásban, hiszen nincs másik olyan piaci szereplő a szektorban, amely a saját márkájú üdítőitalain és a töltőüzemen kívül italdobozgyárral rendelkezne – mondta Csereklye Barnabás, a Quality Pack Zrt. cégvezetője.
Tájékoztatása szerint a fejlesztés az Eximbank Zrt., az Unicredit Zrt., és a Raiffeisen Bank Zrt. társfinanszírozása mellett valósult meg.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly jelentette be, hogy a Hell cégcsoport a 30 milliárd forintos beruházáshoz 7 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást kap egyedi kormánydöntés keretében.
A Hell nettó árbevétele 2016-ban közel 28 milliárd forintra nőtt az előző évi 19,9 milliárdról. Adózás előtti eredménye 1,336 milliárd forint volt tavaly. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Újít a HELL: megérkezett az 500 ml-es termékvonal
A HELL márkanév már hosszú ideje ismert az energiaital-piacon, köszönhetően…
Tovább olvasom >Michele Morrone, Anthony Hopkins oldalán kapott főszerepet Maserati-testvérek életrajzi filmjében
Michele Morrone, akit a 365 nap filmek sztárjaként és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >K&H innovációs index: mélyponton a magyar vállalati innováció
A K&H innovációs index 2024 második félévi eredményei a hazai…
Tovább olvasom >Jelentős minimálbér-emelés várható Magyarországon: 2027-re 374 ezer forint lesz a bruttó összeg
Jövőre 9 százalékkal, 2026-ban 13 százalékkal, 2027-ben pedig további 14…
Tovább olvasom >