Ismét több tucat magyar borászat mutatkozik be a világ vezető szakmai vásárán
Ismét több tucat magyar borászat mutatkozik be a világ első számú szakmai vásárán, a vasárnap kezdődött düsseldorfi ProWein kiállításon.
A háromnapos vásáron szőlő- és bortermelők, exportőrök és magyar bor németországi importjával foglalkozó helyi vállalatok révén a szakma teljes keresztmetszete megjelenik.
Több társaság, köztük pincészetek és kereskedő cégek külön-külön mutatkoznak be, de a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága szervezésében Magyarország az idén ismét nemzeti standdal is részt vesz a vásáron. Az új, egységes arculati elemekből építkező, bő 250 négyzetméteres standon több mint húsz borászat mutatja be termékeit.
A ProWein jellegzetességét az előadások, mesterkurzusok és kóstoltató programok adják. A magyar borfajták és borvidékek ismertségének további növelésére is számos programot szerveztek, egyebek között A száraz furmint – élet az aszú után, illetve A vulkánok borai – utazás Magyarország legkarakteresebb fehérbor régióiban címmel.
Ugyanakkor a magyar borok az idén először a düsseldorfi belvárosban is megjelennek, mert Magyarország csatlakozott a ProWein goes City című programsorozathoz, amelyben esténként a vásárváros csarnokainál kellemesebb környezetben, neves helyi vendéglőkben, szállodai éttermekben és borbárokban tartanak kóstolókat és borvacsorákat a szakembereknek és a nagyközönségnek híres sommelier-k közreműködésével.
A vásáron 57 országból csaknem 6000 kiállító vesz részt, a legtöbben Olaszországból, Franciaországból és Németországból. A szervezők 52 ezer látogatóra – borászra, kereskedőre, vendéglátóipari szakemberre – számítanak.
A magyar borkivitel 2015-ben értékben mintegy 2 millió euróval nőtt, és elérte a 73,1 millió eurót (mintegy 22 milliárd forintot). Az export mennyisége azonos volt a 2014-essel, meghaladta a 600 ezer hektolitert. Így a magyar bor literenkénti átlagára emelkedett a múlt évben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ca di Rajo – Menolia Prosecco Extra Brut/Brut/Extra Dry
A Menolia egy Prosecco DOC Treviso, amely a klasszikus Prosecco…
Tovább olvasom >A bőrszépítés nemcsak a krémeken múlik – mit üzen a dietetikus?
A szépségipar régóta hangsúlyozza a külsőleg alkalmazott bőrápolók szerepét, miközben…
Tovább olvasom >A Babits Borászat aszúja nyerte a Szegedi Borfesztivál fődíját
A Babits Borászat 2019-es 6 puttonyos aszúja nyerte a Szegedi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >