Ismét romlott a fogyasztó bizalom index

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 04. 09. 04:02

A hazai munkalehetőségek kilátásait a megkérdezettek közel kétharmada rossznak tartja – felmérés a fogyasztói bizalomról, márciusban.

 A hazai munkalehetőségek tekintetében rossz kilátásokat jósolnak tíz megkérdezett közül hatan, a 18-59 éves magyar felnőttek körében. Saját anyagi helyzetét rossznak gondolja a következő tizenkét hónapban minden második válaszadó. A közhangulat pesszimistább lett márciusban, mint amit a februári felmérés mutat. A jelenlegi időszakot a szükséges és kívánatos termékek megvásárlására februárban még a megkérdezettek 12 százaléka tartotta kedvezőnek, márciusban azonban 9 százaléka. A közhangulat gyors változását tükrözi, hogy a saját pénzügyi kilátásaikat rossznak tartók aránya a februári 40 százalékról márciusra 51-re  emelkedett. A következő tizenkét hónap munkalehetőségeit negatívan ítéli meg az egy hónappal korábbi 59 után a válaszadók 63 százaléka. 
Így a három említett tényező alapján számított Nielsen fogyasztói bizalmi index a februári, rendkívül alacsony 45 pont után márciusban 37-re csökkent. Miközben a tavalyi második félévben még 71, sőt 2005 első felében pedig 90 pontot ért el. (A fogyasztói bizalmi index 0-tól 200 pontig terjedő skálán mozoghat).

Kapcsolódó cikkeink