Ismét romlott a fogyasztó bizalom index
A hazai munkalehetőségek kilátásait a megkérdezettek közel kétharmada rossznak tartja – felmérés a fogyasztói bizalomról, márciusban.
A hazai munkalehetőségek tekintetében rossz kilátásokat jósolnak tíz megkérdezett közül hatan, a 18-59 éves magyar felnőttek körében. Saját anyagi helyzetét rossznak gondolja a következő tizenkét hónapban minden második válaszadó. A közhangulat pesszimistább lett márciusban, mint amit a februári felmérés mutat. A jelenlegi időszakot a szükséges és kívánatos termékek megvásárlására februárban még a megkérdezettek 12 százaléka tartotta kedvezőnek, márciusban azonban 9 százaléka. A közhangulat gyors változását tükrözi, hogy a saját pénzügyi kilátásaikat rossznak tartók aránya a februári 40 százalékról márciusra 51-re emelkedett. A következő tizenkét hónap munkalehetőségeit negatívan ítéli meg az egy hónappal korábbi 59 után a válaszadók 63 százaléka.
Így a három említett tényező alapján számított Nielsen fogyasztói bizalmi index a februári, rendkívül alacsony 45 pont után márciusban 37-re csökkent. Miközben a tavalyi második félévben még 71, sőt 2005 első felében pedig 90 pontot ért el. (A fogyasztói bizalmi index 0-tól 200 pontig terjedő skálán mozoghat).
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >