Ismét magyar győzelmet ünnepel a POPAI
Rendhagyó módon online rendezte meg ünnepélyes díjkiosztóját a Shop! szervezet. Június 25-én, szó szerint nemzetközi rivaldafény övezte a rangos eseményt. A POPAI és Shop! tagszervezetek lokális POP versenyeinek győztesei között zajló viadal, a Shop! Global Awards a POP szakma „Oscar”-jának számít, ezért is nagy elismerés, hogy a 18 világbajnoki elismerésből egy Magyarországra kerül.
A Shop! Global Awards díjátadón idén 18 kategóriában hirdettek győztest, köztük a második alkalommal szereplő Student Design Awards kategóriában is, melynek győztese ismét egy magyar hallgató lett. A Zewa Szélkerék elnevezésű pályamunkát és annak tervezőjét Rajkai Boldizsárt, a BME harmadéves, alapszakos terméktervező hallgatóját ünnepelheti a POPAI Magyarország és a hazai POP szakma.
Staccato szélkerékre, displayre
Rajkai Boldizsárt az erdőben táborozva érte el a szenzációs hír, hogy ő lett a Student Design kategória idei világbajnoka.
-Le vagyok sokkolva, el sem hiszem. Számomra most igazolódott be, hogy érdemes volt azt a sok-sok energiát befektetni ebbe a munkába – mondja első meglepetéséből ocsúdva.
Pályázati anyagában részletezte is Boldizsár, hogy kérdőíves piackutatással alapozta meg terveit. Kíváncsi volt, mi az emberek véleménye a displaykről. Lesújtó válaszokat kapott, a vásárlók a boltokból kilépve már nem is emlékeztek az eladáshelyi eszközökre és úgy gondolták, hogy az elsődleges polchelyről vették le a termékeket. Meg akarta változtatni ezt a hozzáállást, ezért igazán figyelemfelkeltő megoldásra törekedett. A statikus eladótérbe egy különleges mozgást álmodott meg, amit a display-koronára helyezett el. A szélkerékre emlékeztető forgórész lapátjain a briefben szereplő új Zewa Quickpack konyhai törlőkendő hatféle különböző mintájú csomagját helyezte el, szövegesen egy-egy szóval utalva a felhasználás lehetséges helyszínére, hogy a választást megkönnyítse. A kereket mozgásérzékelővel látta el, így az a vevő közeledtével mozgásba lendül. De nem egyenletes forgással, hanem szaggatottan (staccato): forog-megáll-forog-megáll konstrukcióval, ami még jobban magára vonzza a tekintetet. A vásárlók közelebb lépnek, így már a terméket, a kommunikációt is észreveszik, így a termékelőnyöket is könnyen megérthetik.
A Zewa Szélkerék display videóból is látható, hogy a display test gömbölyített formáival a női főbevásárlókat célozza meg. A polcok enyhén kiállnak, hogy még jobban kiemeljék és közelebb vigyék a Zewa konyhai törlőket a potenciális célcsoporthoz.
Kérdésekre válaszolva Boldizsár elmondta, hogy azért választotta a BME ipari termék- és formatervező mérnök szakát, mert olyan dolgokat szeretne létrehozni, amelyek megkönnyítik az emberek életét és munkáját.
-Fantasztikus élmény és lehetőség egyetemistaként egy igazi piaci helyzetbe kerülni, megrendelői brief alapján ötletelni és tervezni. Az külön öröm, hogy rögtön az első ilyen típusú tervem nemzetközi elismerésben részesült – hangsúlyozza Rajkai Boldizsár.
A díj átadására szeptemberben kerül sor ünnepélyes keretek között, a POPAI Magyarország szervezésében.
Díjátadó Ceremónia
A gála műsorvezetője Tom Sullivan Chicagoból, Melissa Gonzalez pedig embernagyságú képernyőn New Yorkból jelentkezett élőben. A közel 800 virtuális egybegyűltet a Shop! szervezet elnöke Todd Dittman köszöntötte a chicagoi stúdióból, ahol egy kétszemélyes zenekar szolgáltatta a győzteseket felvezető zenét.
Először a Global Awards bajnokokat mutatták be videón, ahol a magyar pályamunka is helyet kapott. Ezután a helyi POP verseny, az OMA bronz, ezüst és aranyérmesei következtek. Kihirdették az OMA Év Displaye címet, a Budget és a Creative Awards győzteseit. Az Év Boltberendezése és az Év Boltja elismerés nyertesei is bemutatásra kerültek.
A programot neves előadók élő bejelentkezése színesítette. Amszterdamból Janieck két dalt is énekelt, de szerepelt a Voice 2019 győztese Jake Hoot és a szupersztár Josh Mirenda valamint egy testvérpár Theo és Brenna saját szerzeménye is elhangzott. A zárszóban az est házigazdái megköszönték a közreműködők, zsűritagok és szponzorok támogatását és meghirdették az amerikai helyi POP verseny következő fordulóját is.
Kapcsolódó cikkeink
Díjeső a hallgatói displayversenyen
Ötödik alkalommal írt ki az egyetemi hallgatók felé displaytervező pályázatot…
Tovább olvasom >Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >Tartós installáció az Év Displaye 2023
Nagy érdeklődés övezte a POPAI és a Trade Marketing Klub…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >