Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló közös egészségnevelési kezdeményezése, az Etesd az Eszed program már negyedik éve segíti a gyerekeket abban, hogy játékos, élményalapú tartalmakkal sajátíthassák el az egészséges és fenntartható életmód alapjait. Az idei évtől ráadásul az Auchan Alapítvány is támogatja a program megvalósítását, így még több diákhoz juthatnak el ezek a fontos ismeretek a 2024-es kihívás hírével együtt. Ebben a kezdeményezésben november 4. és december 1. között vehetnek részt országszerte a tanulók, ahol a tudás mellett értékes nyereményekre is szert tehetnek.
A 2021-ben indított Etesd az Eszed oktatóprogram eredeti célja, hogy felhívja a gyerekek figyelmét a kiegyensúlyozott táplálkozás fontosságára. A Nestlé Hungária az Okos Dobozzal összefogva valósította meg a programot, akik 2011 óta foglalkoznak úttörő, digitális oktatásra épülő tartalmak fejlesztésével. A közösen megalkotott programban a résztvevő diákok és pedagógusok egyaránt hozzáférést kapnak a digitális oktatási tartalmakhoz, valamint külön módszertani útmutató készül a tanároknak, mely segíti a munkájukat. Az Etesd az Eszed évről évre új tartalmakkal bővül, idén például fenntarthatósági témakörrel egészült ki az Auchan Alapítvány és az ALTEO jóvoltából.
A programban résztvevő gyerekek a korosztályuknak és tudásszintjüknek megfelelő módon megkapott információk elsajátítása után a kihívások során játékos online feladatokon keresztül mérhetik össze a tudásukat. A program sikerét jól mutatja, hogy eddig összesen országszerte és a határon túl több mint 10 ezer gyermeket ért el, akik eddig már több mint 370 ezer feladatot oldottak meg.
„Hosszú távon arra törekszünk, hogy a program továbbfejlesztéséhez minél több olyan szakmai partnert találjunk, akiknek ugyanolyan fontos a gyerekek egészséges életmódra és fenntarthatóságra nevelése, mint nekünk
– mondta el Szűcs Dóra, az Okos Doboz ügyvezető igazgatója. Hozzátette:
Ennek szellemében nagy öröm számunkra, hogy a 2024-es kihívás az Auchan Alapítvány támogatásával valósulhat meg, akik szintén elkötelezettek a fiatalabb generáció tudásának bővítésében.”
Új év, új témakör
A megmérettetésben az alsó és felső tagozatosok különböző témaköröket dolgoznak fel, és játékos feladatokat kell megoldaniuk többek között az alapanyagokról, a táplálkozással kapcsolatos általános tudnivalókról, az élelmiszercsoportokról és a környezettudatos vásárlásról. A 2024-es kihívásban már szerepel az új fenntarthatósági tudáscsomag is: 11 új animáció és 60 feladat készült, hogy az egészséges életmód mellett a fenntartható táplálkozás és a környezettudatos hétköznapi szokások kialakítása is könnyebben elsajátítható legyen.
Idén is értékes nyeremények várják a résztvevőket
A tavalyi évhez hasonlóan az országos kihívás mellett a bázisiskolák látogatása is folytatódik. A 40 bázisiskola azért különleges, mert ezekhez az intézményekhez személyesen is elmennek a program fejlesztői, hogy segítsék a tudásanyag minél hatékonyabb elsajátítását. Ennek keretében a tanárok továbbképzésen vehetnek részt, óravázlatokat kapnak, a tanulókat pedig extra nyereményekkel, valamint játékos programokkal, egészségnappal motiválják a szervezők.
Idén is megéri részt venni a november 4. és december 1. között tartott megmérettetésen: az országos kihívásban résztvevő legaktívabb osztály és tanár is értékes nyereményeket kap, míg a bázisiskolák közül a legaktívabb osztály 100 ezer forint értékű nyereményben részesül. A feladatszerkesztő modul legötletesebb megoldásaiért iskolánként 50-50 ezer forintot nyerhetnek a diákok, de különdíjakkal is készülnek a szervezők: a legaktívabb tanár és diák is értékes nyereményeket vihet haza: többek között JBL hangszórót, Decathlon-utalványt, okosórát és fülhallgatót.
Kapcsolódó cikkeink
Egy milliárd dollárból bővíti a gyártást Mexikóban a Nestlé
A Nestlé bejelentette, hogy 1 milliárd dolláros beruházást eszközöl Mexikóban…
Tovább olvasom >Csökkenő jövedelmezőség, növekvő hatékonyság: kihívások és lehetőségek a sertéstartásban
A sertéstartók az idei évben csökkenő jövedelmezőségre számítanak, annak ellenére,…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >