Ismét borcsatát vívtak Riojában
Ismét borcsatát vívtak az észak-spanyolországi La Rioja borvidék Haro településén, ahogy több mint hetven éve minden június végén.
Ebben az évben körülbelül 7500 ember fegyverkezett fel a világhírű riojai vörösborral megtöltött, legkülönbözőbb méretű vízipisztolyokkal és permetezőkkel, hogy aztán egy órán keresztül egymást lövöldözzék vele.
Öntötték és itták is a bort vödrökből, kulacsokból, kinek mi jutott. 75 ezer liter bor fogyott el, egységes lilásrózsaszínűre festve a „harcosok” ruháját, és tocsogós boros sártengerré változtatva a földet.
Rezesbanda kísérte a csatát, amely így a végére egy hatalmas táncos fiestává alakult.
A már igazi turistalátványosságnak számító borcsatát először az 1940-es években rendezték meg Szent Péter ünnepe alkalmából. Erre emlékezve a csata előtt misét tartanak, majd megvívják a küzdelmet, utána pedig bőséges lakomával ünnepelnek.
A hagyomány szerint a borcsata a szomszédos Miranda de Ebro településsel való vitából ered, amely arról szólt, hogy a bilibiói sziklák mely településhez tartoznak. A borcsatát ezért mindig ezen a vitatott területen tartják.
A legtöbb turista Spanyolországból érkezik erre az alkalomra a településre, a külföldiek közül a leggyakoribb vendégek a britek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl spanyolországi üzleteinek száma jövőre meghaladja a 700-at
Az infláció és a csökkenő jövedelmezőség ellenére a Lidl továbbra…
Tovább olvasom >Biztonsági intézkedéseket kényszerültek hozni a spanyol üzletláncok az olívaolaj védelmében
A világ legnagyobb olívaolaj-termelő országában, Spanyolországban az üzletláncok elzárva tartják…
Tovább olvasom >Zaragozában épül fel a Lidl dél-európai logisztikai központja
A német Lidl az északkelet-spanyolországi Zaragoza városát választotta új délnyugat-európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Auchan áruházak december 24-én délig nyitva lesznek
Az Auchan a vásárlói igényeket és az ilyenkor megszokott nyitvatartást…
Tovább olvasom >A Carrefour máris bevezette saját visszaváltási rendszerét: íme, a tapasztalatok
A Carrefour elindította saját visszaváltási rendszerét 150 Carrefour City üzletben…
Tovább olvasom >A Danone a Ferrero-nak adná a Michel et Augustin brandjét
A francia élelmiszeripari vállalat, a Danone kizárólagos tárgyalásokat folytat az…
Tovább olvasom >