Ismét átadásra kerültek az „Inno d’Or – Év Innovációja” díjak
A Trade magazin által tavaly életre hívott verseny célja, hogy évről évre olyan értékteremtő innovációkat jutalmazzon, amelyek meghatározható vásárlói, fogyasztói igényre nyújtanak megoldást, valamely nevesíthető trendbe illenek, vagy egy meglévő, meghatározható igényből inspirálódott fejlesztés eredményei.
Az innováció jegyében rendezett teltházas eseményre a Hungexpo új Kongresszusi Központjában került sor május 26-án. A több mint 70 egybegyűltet Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője köszöntötte.
Innovációs trendek
Az eseményen három izgalmas szakmai prezentáció mutatta be az újdonságok és újítások jellemzőit különböző szempontokból.
Feitel Balázs, az Ipsos ügyvezető igazgatója a legfrissebb innovációs irányzatokat kutatói szemmel taglalta előadásában. 12 világtrendet vázolt fel, és kitért ezek régiós és hazai vonatkozásaira is.
Antal Emese, a TÉT Platform Egyesület szakmai vezetője a táplálkozási trendekbe illeszkedő innovációkról, legfrissebb kutatási eredményekről, a jelölési dilemmákról és a kihívásokról tartott tudományos előadást. Betekintést nyújtott a múlt héten zajlott Európai Elhízástudományi Kongresszus anyagaiba is, amelyen személyesen vett részt.
Dr. Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület igazgatója előadásában kiemelte, hogy a fogyasztókhoz és a sikerhez a jól érthető és jól célzott kommunikáció vezethet el. 10+1 tanácsot is megfogalmazott a hatékony reklámozás támogatása érdekében.
Az idei „Inno d’Or – Év Innovációja” verseny két pályázóját a versenyben való részvételhez a részvételi díjukkal támogatta a Magyar Termék Nonprofit Kft., amiről Benedek Eszter ügyvezető számolt be.
7 kategória, 30 díjazott
Az idei megmérettetésből 30 olyan pályázat került ki győztesként, a magas számú szakmai zsűri bírálata alapján, amelyek piaci bevezetése 2021. január 1. és 2021. december 31. között zajlott, és a saját kategóriájukban meghatározó újdonságtartalommal bírnak.
A pályázatokban bemutatott újdonságok értékelését négy szempont (innováció, trend, piaci előny, egyediség) alapján végezte a szakmai Zsűri, majd pedig azoknál a termékeknél, ahol ez lehetséges volt, érzékszervi bírálatra is sor került. A pályázatok élelmiszer, ital, vegyi áru, kozmetika, csomagolás, technológia, szolgáltatás főkategóriákban érkeztek, köztük mind gyártói, mind kereskedelmi márkaként, célcsoportot tekintve volt közöttük B2B és B2C beadvány is.
A nyertes pályázatok jogosulttá váltak az „Inno d’Or – Év Innovációja 2022” címre.
//
Az „Inno d’Or – Év Innovációja 2022” verseny nyertesei:
Élelmiszer kategória
Brodo Hungary Kft. – STAR Brodo alaplevek
A STAR Brodo alaplevek bár kizárólag nyers zöldségekből és/vagy húsokból készülnek, mint az otthon főzött alaplevek, nem tartalmaznak semmilyen mesterséges ízfokozót, glutént sem glutamátot. A hagyományos, hosszú (3 óra) főzési eljárás végén, szűrik és zsírtalanítják őket. Ezután 1 literes visszazárható Tetra Pak csomagolásba kerülnek. Minőségüket így is 365 napig megőrzik hűtés nélkül. Felbontás után 4 napig tárolhatóak hűtőben.
A bio minősítésű Living Foods csíráztatott olajok egy új szuperprémium minőségi kategóriát teremtenek a hidegen sajtolt olajok piacán, amely felhasználási szempontból nem különbözik az egyéb hasonló termékektől, de kiemelkedő egészségvédő, helyreállító tulajdonságokkal bírnak, mindezt hasonló árszínvonalon.
SPAR Magyarország Kft. – SPAR Protein Pancake palacsintaporok
Bátran beilleszthető ez a palacsintapor a fogyókúrába, illetve a testedzés folyamatába is, hiszen fehérjetartalma segít megtartani az izomzatot. Áfonyás-csokoládés ízben, valamint ízesítés nélküli változatban is elérhető a SPAR- és INTERSPAR-üzletekben.
Baker Street Kft. – FreeScuits kekszcsalád
A cég hagyományos pékárugyártási tapasztalatára alapozva kezdte el az új innovatív termékek fejlesztését, hogy a sós és édes kekszekkel az egyre keresettebb gluténmentes finomságok kínálatát gazdagítsa. 2021-ben elkészült a fejlesztés, és FreeScuits márkanéven 6 édes és 2 sós keksz került forgalomba.
Cornexi Food Kft. – Cornexi töltött zabrudik
Jól ismert forma, újra töltve. A töltött zabrudi a zabszeletekhez képest lágy és krémes. A töltelék intenzív ízével egészséges kiváltója bármely édességnek. A zab élettani hatásai közismertek.
A Cerbona kifejlesztette a vegán proteinszeleteit, amelyek amellett, hogy magas proteintartalmúak, hozzáadott B12-vitamint is tartalmaznak. Elkészítették a piacon lévő legkrémesebb vegán rizskásákat, és megalkották az igazán ropogós, hozzáadott cukor és édesítőszer nélkül készült granolákat.
100% növényi alternatívát nyújt a legszélesebb körben használt tejtermékek helyett. A termékcsalád egyes tagjai a hazai piacon teljesen egyedülállóak. 100%-ban tejmentes, szója- és GMO-mentes. Nem tartalmaz pálmaolajat. Kizárólag természetes aromák hozzáadásával készül.
Szega Camembert Kft. – Vegart vegán puddingok
100%-ban növényi desszert alternatíva, a legszigorúbb vegán elvárásnak megfelelően. A hasonló desszertektől eltérő, új összetételével kiemelkedik a szokásosan szójából készült, vegán pudingok közül. Kizárólag természetes aromák hozzáadásával készül. Alacsony zsírtartalomnak köszönhetően diéta mellett is fogyasztható.
Nébar Kft. – Nébar NaturPro magkrémek
Tartósítószer és adalékanyagok nélkül, a magok pörkölése, darálása és pasztásítása után kerül üvegekbe. A magvak saját olajtartalmának köszönhetően egy sajátos olajréteg kezd el kiülni a krémek tetejére ezzel tartósítva és „lezárva” az értékes anyagokat a termékben. Ízhatása igen intenzív.
Új trendeket követő, diétabiztos nassolnivaló. Nemcsak a sportolók, hanem mindenki számára kiváló fehérjeforrás. A zero szelet hozzáadott cukrot nem tartalmaz, emellett glutén- és laktózmentes, tehát az ezekkel szemben intoleranciát mutatók is bátran fogyaszthatják. Négyféle (csokoládés, csokis-kókuszos, csokis-banános, cappuccinós) finom ízben érhető el a SPAR- és INTERSPAR-üzletekben.
A kiváló minőségű, konyhakész, fenntartható halászatból és tenyészetből származó halfilécsalád 2021 októberétől kapható a SPAR- és INTERSPAR-áruházakban. A friss halak csomagolása is újszerű, környezetkímélő technológiával készül, aminek legfőbb előnye, hogy legalább 70%-kal kevesebb a műanyag-felhasználás a műanyag tálcás technológiához képest.
Innovatív, egyedi termékek a növényi fehérje alapú termékpiacon. Elkészítésük egyszerű, gyors, és rengeteg izgalmas lehetőséget rejt, akár előételként, akár főételként. Hosszas fejlesztés eredményeképp a receptek megtévesztően utánozzák a hús ízét, illatát, szaftosságát, valamint kiválóan megőrzik állagukat tálalás után is.
METRO Kereskedelmi Kft. – METRO Chef Veggie termékcsalád
A METRO Chef húshelyettesítő termékcsalád tagjai GMO-mentes, ellenőrzött európai szójaproteinből és tisztán növényi alapanyagból készültek. Ízük és állaguk szinte megtévesztésig hasonló a húséhoz, ugyanakkor más hasonló termékekhez képest alacsonyabb zsír- és sótartalommal és magasabb fehérjetartalommal rendelkeznek.
Igényesen csomagolt, innovatív sous vide technológiával elkészített galambhús-különlegesség, amit mindenki könnyen elkészíthet otthonában, és úgy főzhet, akár egy képzett séf. De alkalmas az egyre inkább munkaerőhiánnyal küzdő éttermek számára is, hiszen elkészítése szakértelmet nem igényel, gyorsan és költséghatékonyan elkészíthető prémiumfogás.
FrieslandCampina Hungária Zrt. – Pöttyös Túródesszert
A Pöttyös Túródesszert alapja a lágy, tejszínes, görögjoghurt állagú krém, melynek egyediségét a kiemelkedő krémesség biztosítja a piac többi versenyzőjéhez képest. A krémben rögös túródarabok találhatóak elkeverve, ami azért egyedülálló, mert desszert formában ez a termék használja fel egyedül a rögös túrót.
Ital kategória
VIWA Brainboost a szellemi frissesség megőrzéséért! Energia- és szénsavmentes mangó-lime-licsi ízű üdítőital steviával, 90 mg Ginkgo Bilobával, 90 mg zöldtea-kivonattal, C- és B-vitaminokkal. Ráadásul csak 6 kcal/palack!
A Simon Fresh egy természetesen ízesített, direkt préselt gyümölcslével gazdagított, szénsavas frissítő üdítőital, értéke a természetességében rejlik, ugyanis mesterséges és természetes aroma hozzáadása nélkül készül, hozzáadott cukrot, tartósítószert nem tartalmaz.
A kezdetektől valami egyedit, extrát, minőségit, újat terveztek létrehozni, így született meg a Funky Forest márka présleveinek és smoothie-jainak különleges ízvilága. A Funky Forest termékcsaládot 2021 júniusában SECRET EDITION kollekcióval bővítették háromféle variációban: Funky Forest Rusty Racoon smoothie (alma-ribizli-mangó), Funky Forest Lovely Llama préslé (alma- mangó-chili) és Funky Forest Wacky Wolf préslé (alma-meggy-bodza).
A tonikot nem fogyasztásra készen, egyesével palackozva hozzák forgalomba, hanem sűrítményként. Így tartósítószer-mentesen elkészíthető, amire egyre nagyobb az igény. Nem tartalmaz mesterséges aromákat és színezéket sem. Szódával hígítva pillanatok alatt elkészül az ital. Egy üvegből 25 adag 2 decis tonik készíthető.
A keserűlikőr-fogyasztás és a kávézás egyaránt évszázados múltra tekint vissza számos európai országban, így Magyarországon is. Ezt a két hagyományt egyesíti innovatív módon az Unicum Barista, amelynek fő alkotóelemei az Unicum és az arabica kávé. Az ital tölgyfahordós érleléssel nyeri el végleges karakterét.
Vegyi áru kategória
A termékek ezüstiont tartalmaznak, ami a komplex életformákra teljesen ártalmatlan – az ezüst már régóta jól ismert antimikrobiális adalékanyag. A termékek alacsony koncentrációban tartalmaznak ezüstiont, melynek köszönhetően a szivacsban és kendőkben szaporodni vagy túlélni képes baktériumok, protozoonok, gombák, vírusok elpusztulnak.
reNEW Technologies Hungary Kft. – CYCLE 10X Tisztítószer Koncentrátum termékcsalád
A szerves hulladékból visszanyert alapanyaggal készített tisztítószer-koncentrátum környezetbarátabbá teszi a háztartási tisztítószer piacát. A Cycle 10X tisztítószer-koncentrátumok – nevükhöz hűen – 10-szer kisebbek a hagyományos társaiknál. A vásárlás során elég egy kicsi 50 ml-es flakont hazavinni az 500 ml-es helyett, és egy gyors otthoni előkészítéssel máris kész a megszokott tisztítószer.
Kozmetika kategória / Beauty products category
NATICS Laboratoires Kft. – NATICS PEPTIDE termékcsalád
A NATICS Argirelox peptideket tartalmazó termékcsaládjába tartozó PEPTIDE BOOSTER és PEPTIDE YEUX super fluid a tűmentes, ám mégis rendkívül hatékony ránctalanítást hozza el a biotechnológiának és az olyan innovatív hatóanyagoknak köszönhetően, mint az Argirelox Peptid.
Procter&Gamble RSC Kft. – P&G Felelős szépségápolás termékcsalád
Négy P&G márka újratölthető rendszert vezet be samponjaikhoz: új, 100%-ban újrahasználható alumíniumpalackot és újrahasznosítható utántöltő tasakot, amely 60%-kal kevesebb műanyag felhasználásával készül (egy átlagos műanyag flakonnal milliliterben összehasonlítva).
Csomagolás kategória / Packaging category
Vilhemp Kft.– Vilhemp – használd. komposztáld. evőeszközök és szívószálak
Olyan műanyagot helyettesítő alapanyag fejlesztése volt a cél, amelyből gyártott termékek élettartamuk végén sem terhelik a környezetet. A megújuló energiaforrású (növényi összetevők, rostszálak) alkotóelemeknek köszönhetően evőeszközeik és szívószálaik komposztálhatók.
Szolgáltatás kategória / Services category
Expedit Nodum Kft. – Innovációs diagnózis
Az Innovációs Diagnózist azok számára hozták létre, akik tudják, hogy fejlődni szükséges és érdemes, azonban nem látják tisztán a holnapot, nem képesek saját erősségeiket, gyengeségeiket, fejlődési irányukat felmérni. Ezzel partnereik számára személyre szabott innovációs, fejlődési iránymutatást nyújtanak, rávilágítva azokra a kritikus pontokra, ahol változtatásra van szükség.
Screvo App Kft. – Screvo App – A nyereményjátékok új generációja
A Screvo App a piacon egyedülálló mobilapp, amely nagy márkák egyedi és mérhetően hatékony nyereményjátékait bonyolítja le. Itt folyamatosan élvezetes kampányokkal találkozhatunk, a játékok során egy virtuális sorsjegyet kaparhatunk le. Az egyszer használatos microsite-ok helyett egy appot fejlesztettek, ahol több egyedi kampány fut párhuzamosan.
METRO Kereskedelmi Kft. – DISH by METRO szoftvercsomag
A DISH egy olyan szoftvercsomag, amelyet kifejezetten a horeca szektor igényei alapján fejlesztett ki a METRO csapata. A DISH néhány órán belül képes a nulláról indulva egy hagyományos étterem teljes online jelenlétét megteremteni professzionális honlappal, Google- és Facebook-integrációval, automatikus fordítással 18 nyelvre és online asztalfoglalási rendszerrel.
Technológia kategória / Technology category
Kende Retail Kft. – Automatizált kiskereskedelmi egység
A világ egyik legfejlettebb, autonóm üzletplatformja AI-alapú számítógépes látástechnológiával rendelkezik, amely páratlan élményt nyújt a kiskereskedők és a fogyasztók számára. A 24/7, vagyis heti hétnapos, napi 24 órás működési modell zavartalan vásárlást biztosít. Nincs kassza, nincs sorban állás, így a termékek összeválogatása után, egyszerűen csak ki kell sétálnunk a boltból.
A minden magyar METRO-áruházban alkalmazott Expressz Kasszák felgyorsítják és leegyszerűsítik a hagyományos beszerzés folyamatait. A vásárlók az erre a célra kapott szkennerrel vagy a mobiltelefonjaikra letöltött alkalmazással már a kosárba tételkor beolvashatják a termékek vonalkódját, fizetéskor pedig a pénztárgép egy súlyméréssel és egy QR-kóddal nagyjából 5 másodperc alatt validálja a bevásárlókocsi tartalmát.
Kapcsolódó cikkeink
Ma kezdődik a World Science Forum Budapesten
Ma kezdődik Budapesten a World Science Forum (WSF – Tudomány…
Tovább olvasom >Bekuckózós élmény a novemberi hűvös napokra!
Megérkezett a limitált kiadású Mizo narancsos-csoki ízű tejital! Nincs is melengetőbb…
Tovább olvasom >Unicum, Unicum Szilva, Unicum Barista díszdobozban
Unicum/Unicum Szilva/Unicum Barista 0,7 l díszdobozban 2 minitermékkel Unicum/Unicum Szilva/Unicum…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >