Ismét a legfenntarthatóbb vállalatok között a Henkel
Immár a nyolcadik alkalommal szerepel a Henkel a Dow Jones globális fenntarthatósági indexben (DJSI World), valamint a Dow Jones európai fenntarthatósági indexben (DJSI Europe), ez utóbbi az üzleti tevékenységük során környezetkímélő elveket követő vállalatokat listázza. Ezekkel az elismerésekkel a Henkel ismét megerősítette helyét az FMCG-kategóriába tartozó vezető vállalatok között.
Az S&P Dow Jones Indices és a svájci RobecoSAM ügynökség szeptember 11-én hozta nyilvánosságra 2014-es fenntarthatósági értékelésük eredményét. A rangsort a vállalati környezet és társadalmi felelősségvállalás területén nyújtott teljesítmény alapján állították össze, és olyan kérdéseket vizsgáltak, mint a vállalatirányítás, kockázatkezelés, a márkaépítés, az erőforrás-hatékonyság, az ellátási lánchoz kapcsolódó szabványok és a munkáltatói gyakorlatok. A világ 2500 legnagyobb vállalatának mindössze tíz százaléka kerül be a DJSI World indexbe, míg a 600 legnagyobb vállalat mindössze húsz százalékát rangsorolják a DJSI Europe mutatóban.
„A globális népességnövekedés és a folyamatosan növekvő kínálat szükségessé teszi, hogy elválasszuk az életminőség kérdését és a növekedést az erőforrások felhasználásától. Sokéves tapasztalatunkra építve úttörő szerepet vállalunk az olyan új megoldások elfogadtatásában, amelyek segítségével fenntarthatóan fejlődhetünk, miközben üzletileg is sikeresek maradunk. A Dow Jones és a többi fenntarthatósági rangsor fontos visszajelzéseket nyújt számunkra arról, hogy az ambiciózus fenntarthatósági stratégiánkkal a helyes úton járunk” – mondta Kathrin Menges, a Henkel humán erőforrásokért felelős alelnöke és a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke.
A Henkelt a fenntartható fejlődés terén elért kiváló teljesítményét számos nemzetközi rangsorban többször elismerték: a vállalat harmadik alkalommal került be a Stoxx ESG Leaders indexbe környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási kritériumok alapján. A Henkel 2010 óta szerepel a Global Challenge Indexben széleskörű fenntarthatóság terén mutatott elköteleződéséért. A vállalat továbbá másodszorra szerepel három új indexben: az Euronext Vigeo World 120, az Europe 120, és az Eurozone 120 indexekben. Továbbá a Henkel Prime besorolással rendelkezik az Oekom fenntarthatósági értékelésében, így ezzel a világ egyik legjobb vállalatának számít a saját területén.
A Henkel célja, hogy 2030-ra működésének, termékeinek és szolgáltatásainak ökológiai lábnyomához képest megháromszorozza az előállított értéket. Ez az ambiciózus cél hozzájárul ahhoz, hogy a társadalom továbbra is jó körülmények között, és a Föld erőforrásainak korlátain belül élhessen. Az elmúlt tizenegy évben a vállalat 51 százalékkal és termelési tonnánként 44 százalékkal csökkentette víz-és energiafogyasztását, illetve termelési tonnánként 47 százalékkal kevesebb hulladékot termel. Ugyanebben az időszakban 90 százalékkal csökkent a munkabalesetek száma.
A Henkel vezető márkáival és technológiáival világszerte három üzleti területen működik: Laundry & Home Care, Beauty Care, illetve Adhesive Technologies. Az 1876-ban alapított Henkel vállalatnak mind a lakossági mind az ipari területeken vezető pozíciói vannak többek között olyan jól ismert márkákkal, mint a Persil, Schwarzkopf és a Loctite. A vállalat 2013-ban közel 47 ezer munkatársával 16,4 milliárd euró árbevételt és 2,5 milliárd euró üzleti eredményt ért el. A Henkel elsőbbségi részvényeit jegyzi a DAX német tőzsdeindex.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >