Iskolakezdés a világ körül
Inspirációs céllal gyűjtötte össze a Shop! központ az idei Back to School eladáshelyi és vásárlói aktivációikat. 12 országból a kollégák – cseh, francia, holland, ír, magyar, német, osztrák, orosz, spanyol, svájci, USA, UK – több mint 200 fotót küldtek a gyűjteménybe. Fontos tudni, hogy földrajzilag nagyon eltérő időszakra esik az iskolakezdés, így például Ausztráliában, Új Zélandon, Japánban és Argentínában márciusban kezdődik az iskola.
Az említett 12 országra vonatkozóan általános következtetések is levonhatók. Mindenhol szembetűnő az árengedmények, alacsony árak látványos kommunikációja. A független kereskedők inkább a kreatív, a láncok pedig a volumenvásárlás ösztönzése irányába mozdultak el. A Back to School promóciók túlmutatnak a tanszerek kihelyezésén, olyan kategóriákban is megjelenik ez az üzenet, mint a ruházat, elektronika, cipők, táskák, bútorok, egészség és sport. Az üzenetek gyakran nemekre és korcsoportokra szabottak. Sok kereskedő a teljes áruházban, sőt az online felületein is integrált, tematikus kommunikációt valósít meg. A saját márkák mellett a márkaaktivációk is jellemzőek ebben az időszakban. A fenntarthatósági üzenetek ebben a témakörben is megjelennek, pl. növényi alapú műanyag tollak, 100%-ban újrapapírból készült displayk. Bizonyos országokban nagyon megnövekedett az érintésmentes vásárlás aránya, a távolról rendelés, bolti átvétel – click & collect, e-mail & pick up in store, curbside pick-up, BOPIS (Buy Online Pick up In Store) – különböző formái közkedveltek. A keresztkategóriás megjelenés, a más kategóriák környezetében való másodlagos kihelyezés, a szigetes, tematikus, dedikált helykialakítás, a teljes eladótérben megjelenő tematikus üzenetek és a láncok saját POS-anyagai világszerte jellemző instore taktikák. Az üzenetek nagyon hasonlóak, sok nem angol nyelvű országban is megjelenik az angol Back to School és idén a Back to Friends felirat. Helyi nyelven is a régi és új barátokkal való találkozás és a várható iskolai kalandok teszik vonzóvá ezt az időszakot a vásárlók számára.
//
A fenti cikk a Trade magazin 2021/11. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >Díjeső a hallgatói displayversenyen
Ötödik alkalommal írt ki az egyetemi hallgatók felé displaytervező pályázatot…
Tovább olvasom >Shop! MarketPlace
A POPAI Magyarország anyaszervezete a Shop! Association legnagyobb éves rendezvénye a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >