Iskolakezdés a világ körül
Inspirációs céllal gyűjtötte össze a Shop! központ az idei Back to School eladáshelyi és vásárlói aktivációikat. 12 országból a kollégák – cseh, francia, holland, ír, magyar, német, osztrák, orosz, spanyol, svájci, USA, UK – több mint 200 fotót küldtek a gyűjteménybe. Fontos tudni, hogy földrajzilag nagyon eltérő időszakra esik az iskolakezdés, így például Ausztráliában, Új Zélandon, Japánban és Argentínában márciusban kezdődik az iskola.
Az említett 12 országra vonatkozóan általános következtetések is levonhatók. Mindenhol szembetűnő az árengedmények, alacsony árak látványos kommunikációja. A független kereskedők inkább a kreatív, a láncok pedig a volumenvásárlás ösztönzése irányába mozdultak el. A Back to School promóciók túlmutatnak a tanszerek kihelyezésén, olyan kategóriákban is megjelenik ez az üzenet, mint a ruházat, elektronika, cipők, táskák, bútorok, egészség és sport. Az üzenetek gyakran nemekre és korcsoportokra szabottak. Sok kereskedő a teljes áruházban, sőt az online felületein is integrált, tematikus kommunikációt valósít meg. A saját márkák mellett a márkaaktivációk is jellemzőek ebben az időszakban. A fenntarthatósági üzenetek ebben a témakörben is megjelennek, pl. növényi alapú műanyag tollak, 100%-ban újrapapírból készült displayk. Bizonyos országokban nagyon megnövekedett az érintésmentes vásárlás aránya, a távolról rendelés, bolti átvétel – click & collect, e-mail & pick up in store, curbside pick-up, BOPIS (Buy Online Pick up In Store) – különböző formái közkedveltek. A keresztkategóriás megjelenés, a más kategóriák környezetében való másodlagos kihelyezés, a szigetes, tematikus, dedikált helykialakítás, a teljes eladótérben megjelenő tematikus üzenetek és a láncok saját POS-anyagai világszerte jellemző instore taktikák. Az üzenetek nagyon hasonlóak, sok nem angol nyelvű országban is megjelenik az angol Back to School és idén a Back to Friends felirat. Helyi nyelven is a régi és új barátokkal való találkozás és a várható iskolai kalandok teszik vonzóvá ezt az időszakot a vásárlók számára.
//
A fenti cikk a Trade magazin 2021/11. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
Díjeső a hallgatói displayversenyen
Ötödik alkalommal írt ki az egyetemi hallgatók felé displaytervező pályázatot…
Tovább olvasom >Shop! MarketPlace
A POPAI Magyarország anyaszervezete a Shop! Association legnagyobb éves rendezvénye a…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >