Iskolakezdés a világ körül
Inspirációs céllal gyűjtötte össze a Shop! központ az idei Back to School eladáshelyi és vásárlói aktivációikat. 12 országból a kollégák – cseh, francia, holland, ír, magyar, német, osztrák, orosz, spanyol, svájci, USA, UK – több mint 200 fotót küldtek a gyűjteménybe. Fontos tudni, hogy földrajzilag nagyon eltérő időszakra esik az iskolakezdés, így például Ausztráliában, Új Zélandon, Japánban és Argentínában márciusban kezdődik az iskola.
Az említett 12 országra vonatkozóan általános következtetések is levonhatók. Mindenhol szembetűnő az árengedmények, alacsony árak látványos kommunikációja. A független kereskedők inkább a kreatív, a láncok pedig a volumenvásárlás ösztönzése irányába mozdultak el. A Back to School promóciók túlmutatnak a tanszerek kihelyezésén, olyan kategóriákban is megjelenik ez az üzenet, mint a ruházat, elektronika, cipők, táskák, bútorok, egészség és sport. Az üzenetek gyakran nemekre és korcsoportokra szabottak. Sok kereskedő a teljes áruházban, sőt az online felületein is integrált, tematikus kommunikációt valósít meg. A saját márkák mellett a márkaaktivációk is jellemzőek ebben az időszakban. A fenntarthatósági üzenetek ebben a témakörben is megjelennek, pl. növényi alapú műanyag tollak, 100%-ban újrapapírból készült displayk. Bizonyos országokban nagyon megnövekedett az érintésmentes vásárlás aránya, a távolról rendelés, bolti átvétel – click & collect, e-mail & pick up in store, curbside pick-up, BOPIS (Buy Online Pick up In Store) – különböző formái közkedveltek. A keresztkategóriás megjelenés, a más kategóriák környezetében való másodlagos kihelyezés, a szigetes, tematikus, dedikált helykialakítás, a teljes eladótérben megjelenő tematikus üzenetek és a láncok saját POS-anyagai világszerte jellemző instore taktikák. Az üzenetek nagyon hasonlóak, sok nem angol nyelvű országban is megjelenik az angol Back to School és idén a Back to Friends felirat. Helyi nyelven is a régi és új barátokkal való találkozás és a várható iskolai kalandok teszik vonzóvá ezt az időszakot a vásárlók számára.
//
A fenti cikk a Trade magazin 2021/11. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
Innováció és inspiráció
Az együttműködés és az in-store élmény új szintjét ígéri az…
Tovább olvasom >Tartós installációs az Év Displaye 2023
Nagy érdeklődés övezte a POPAI és a Trade Marketing Klub…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >