A magyarok többsége leszámolna az egyszer használatos műanyagokkal
Az Ipsos 2021-ben 28 országban vizsgálta a felnőtt lakosság egyszer használatos műanyagokkal kapcsolatos viszonyát. A minta mérete 20.513 fő volt.
Bár hétköznapi beszélgetéseinkben egyre több szó esik a fenntarthatóságról és a környezetvédelemről, kevésbé leszünk határozottak és elszántak, ha nekünk is tennünk kell érte.
A magyarok háromnegyede gondolja úgy, hogy az egyszer használatos műanyagokat a lehető leghamarabb be kell tiltani, az is látszik azonban, hogy a “műanyagprobléma” megoldását inkább másokra hárítanák a hazai fogyasztók.
1. ÁBRA: Az egyszer használatos műanyagok betiltásával kapcsolatos vélekedések
A túlnyomó többség (76%) legszívesebben olyan csomagolásban vásárolná meg a termékeket, amik a lehető legkevesebb műanyagot tartalmazzák, ugyanakkor úgy vélik, a műanyaghulladékkal elsősorban nem a fogyasztónak van teendője – a gyártók és a kiskereskedők felelőssége az újrafelhasználás, újrahasznosítás és általában a műanyaghulladék-mennyiség csökkentése.
2. ÁBRA: „A termelő és kereskedelmi cégeket terheli a csomagolás csökkentésének és újrahasznosításának felelőssége”
És ugyan a mostani fiatal generációt hajlamosak vagyunk Greta Thunberg-ről mintázni, a kutatás bizonyítja, hogy nem ők a legfogékonyabbak a téma iránt.
3. ÁBRA: Az egyszer használatos műanyagok betiltásának támogatása korosztályok szerint
Egy dologgal vigasztalhatjuk magunkat: a többiek sem állnak jobban. Míg gyártói oldalról nagy a feladat, márka oldalról akár előnyt is lehet kovácsolni a jelenlegi helyzetből. Vajon melyik márka lesz az, amelyik nem fél sem cselekedni, sem kellően hangosan népszerűsíteni a fenntarthatóság fontosságát?
Kapcsolódó cikkeink
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Így vásároltak idén karácsonyra a magyarok
A karácsony az év egyik legmeghittebb időszaka, amikor az ajándékozás…
Tovább olvasom >Optimisták a hazai cégek klímaügyben
Az EY nemzetközi kutatása szerint a magyar vállalatok többsége optimista…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >