A magyarok többsége leszámolna az egyszer használatos műanyagokkal
Az Ipsos 2021-ben 28 országban vizsgálta a felnőtt lakosság egyszer használatos műanyagokkal kapcsolatos viszonyát. A minta mérete 20.513 fő volt.
Bár hétköznapi beszélgetéseinkben egyre több szó esik a fenntarthatóságról és a környezetvédelemről, kevésbé leszünk határozottak és elszántak, ha nekünk is tennünk kell érte.
A magyarok háromnegyede gondolja úgy, hogy az egyszer használatos műanyagokat a lehető leghamarabb be kell tiltani, az is látszik azonban, hogy a “műanyagprobléma” megoldását inkább másokra hárítanák a hazai fogyasztók.
1. ÁBRA: Az egyszer használatos műanyagok betiltásával kapcsolatos vélekedések
A túlnyomó többség (76%) legszívesebben olyan csomagolásban vásárolná meg a termékeket, amik a lehető legkevesebb műanyagot tartalmazzák, ugyanakkor úgy vélik, a műanyaghulladékkal elsősorban nem a fogyasztónak van teendője – a gyártók és a kiskereskedők felelőssége az újrafelhasználás, újrahasznosítás és általában a műanyaghulladék-mennyiség csökkentése.
2. ÁBRA: „A termelő és kereskedelmi cégeket terheli a csomagolás csökkentésének és újrahasznosításának felelőssége”
És ugyan a mostani fiatal generációt hajlamosak vagyunk Greta Thunberg-ről mintázni, a kutatás bizonyítja, hogy nem ők a legfogékonyabbak a téma iránt.
3. ÁBRA: Az egyszer használatos műanyagok betiltásának támogatása korosztályok szerint
Egy dologgal vigasztalhatjuk magunkat: a többiek sem állnak jobban. Míg gyártói oldalról nagy a feladat, márka oldalról akár előnyt is lehet kovácsolni a jelenlegi helyzetből. Vajon melyik márka lesz az, amelyik nem fél sem cselekedni, sem kellően hangosan népszerűsíteni a fenntarthatóság fontosságát?
Kapcsolódó cikkeink
K&H: már közel 400 ezer forint megy el nyaralásra
A nyaralást tervező középkorú magyarok átlag 397 ezer forintot szánnak…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >További cikkeink
Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >A Paradicsom még odébb van
A hazai zöldségek-gyümölcsök választékának szélesítése az üzletekben a kormányzat, a…
Tovább olvasom >Fenntartható fagylaltot dob piacra az Auchan Portugáliában
Az Auchan Portugália a helyi O Gelado márkával együttműködve az élelmiszer-pazarlásra megoldást…
Tovább olvasom >