A magyarok többsége leszámolna az egyszer használatos műanyagokkal
Az Ipsos 2021-ben 28 országban vizsgálta a felnőtt lakosság egyszer használatos műanyagokkal kapcsolatos viszonyát. A minta mérete 20.513 fő volt.
Bár hétköznapi beszélgetéseinkben egyre több szó esik a fenntarthatóságról és a környezetvédelemről, kevésbé leszünk határozottak és elszántak, ha nekünk is tennünk kell érte.
A magyarok háromnegyede gondolja úgy, hogy az egyszer használatos műanyagokat a lehető leghamarabb be kell tiltani, az is látszik azonban, hogy a “műanyagprobléma” megoldását inkább másokra hárítanák a hazai fogyasztók.
1. ÁBRA: Az egyszer használatos műanyagok betiltásával kapcsolatos vélekedések
A túlnyomó többség (76%) legszívesebben olyan csomagolásban vásárolná meg a termékeket, amik a lehető legkevesebb műanyagot tartalmazzák, ugyanakkor úgy vélik, a műanyaghulladékkal elsősorban nem a fogyasztónak van teendője – a gyártók és a kiskereskedők felelőssége az újrafelhasználás, újrahasznosítás és általában a műanyaghulladék-mennyiség csökkentése.
2. ÁBRA: „A termelő és kereskedelmi cégeket terheli a csomagolás csökkentésének és újrahasznosításának felelőssége”
És ugyan a mostani fiatal generációt hajlamosak vagyunk Greta Thunberg-ről mintázni, a kutatás bizonyítja, hogy nem ők a legfogékonyabbak a téma iránt.
3. ÁBRA: Az egyszer használatos műanyagok betiltásának támogatása korosztályok szerint
Egy dologgal vigasztalhatjuk magunkat: a többiek sem állnak jobban. Míg gyártói oldalról nagy a feladat, márka oldalról akár előnyt is lehet kovácsolni a jelenlegi helyzetből. Vajon melyik márka lesz az, amelyik nem fél sem cselekedni, sem kellően hangosan népszerűsíteni a fenntarthatóság fontosságát?
Kapcsolódó cikkeink
Tudatosabb borfogyasztók lettek a fiatalok
Az alkalmi, élményalapú borfogyasztás jelentős növekedését mutatta ki a 18–40…
Tovább olvasom >Otthon főz a magyar fiatal – nem trendi a gyorsétterem
A magyar fiatalok többsége ritkán vagy egyáltalán nem jár gyorsétterembe,…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >