A magyarok többsége leszámolna az egyszer használatos műanyagokkal
Az Ipsos 2021-ben 28 országban vizsgálta a felnőtt lakosság egyszer használatos műanyagokkal kapcsolatos viszonyát. A minta mérete 20.513 fő volt.
Bár hétköznapi beszélgetéseinkben egyre több szó esik a fenntarthatóságról és a környezetvédelemről, kevésbé leszünk határozottak és elszántak, ha nekünk is tennünk kell érte.
A magyarok háromnegyede gondolja úgy, hogy az egyszer használatos műanyagokat a lehető leghamarabb be kell tiltani, az is látszik azonban, hogy a “műanyagprobléma” megoldását inkább másokra hárítanák a hazai fogyasztók.
1. ÁBRA: Az egyszer használatos műanyagok betiltásával kapcsolatos vélekedések
A túlnyomó többség (76%) legszívesebben olyan csomagolásban vásárolná meg a termékeket, amik a lehető legkevesebb műanyagot tartalmazzák, ugyanakkor úgy vélik, a műanyaghulladékkal elsősorban nem a fogyasztónak van teendője – a gyártók és a kiskereskedők felelőssége az újrafelhasználás, újrahasznosítás és általában a műanyaghulladék-mennyiség csökkentése.
2. ÁBRA: „A termelő és kereskedelmi cégeket terheli a csomagolás csökkentésének és újrahasznosításának felelőssége”
És ugyan a mostani fiatal generációt hajlamosak vagyunk Greta Thunberg-ről mintázni, a kutatás bizonyítja, hogy nem ők a legfogékonyabbak a téma iránt.
3. ÁBRA: Az egyszer használatos műanyagok betiltásának támogatása korosztályok szerint
Egy dologgal vigasztalhatjuk magunkat: a többiek sem állnak jobban. Míg gyártói oldalról nagy a feladat, márka oldalról akár előnyt is lehet kovácsolni a jelenlegi helyzetből. Vajon melyik márka lesz az, amelyik nem fél sem cselekedni, sem kellően hangosan népszerűsíteni a fenntarthatóság fontosságát?
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >Tehén- és kecskesajtokat hívtak vissza a kereskedelemből mikrobiológiai szennyeződés miatt
Franciaországból származó pasztőrözött tehén- és kecskesajtokat hívtak vissza a kereskedők…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >