A magyarok a globalizáció előnyeit látják
Az Ipsos legújabb nemzetközi kutatása 25 országban, közte Magyarországon mérte fel a globalizáció és a világkereskedelem lakossági támogatottságát. A többség úgy gondolja, hogy az országokon, kontinenseken átívelő kereskedelem alapvetően hasznos dolog, de a lakosság harmada szerint ezzel együtt mégis több kereskedelmi korlátozásra lenne szükség a hazai piac védelme érdekében. A magyarok nem érzik a globalizáció negatív hatásait.
A világ polgárainak háromnegyede hisz benne, hogy a világkereskedelem kiterjesztése előnyökkel szolgál saját országának gazdasága számára. Peru és Malajzia lakossága különösen erős támogatásról tett bizonyságot (86-87%-os egyetértés). A legpesszimistább nemzetek között több európai kereskedelmi nagyhatalom és exportország található meg (Franciaország, Németország), míg a magyar nép a globális átlag feletti támogatottságot mutat a világkereskedelem iránt.

ÁBRA: „A kereskedelem kiterjesztése hasznos az országom számára.” (a felnőtt lakosság bázisán, N 19.017 fő, a felnőtt lakosság bázisán)
25-ből 25 országban többségben vannak azok, akik szerint az országuk erősödéséhez, a gazdasági növekedéshez nélkülözhetetlenek a globális vállalatok helyi befektetései, a világmárkák terjeszkedése. Ez alól Magyarország lakosai sem kivételek: az állítással egyetértő 61%-os többséggel szemben mindössze 6% ellenvéleménye áll.
Az Ipsos felmérése kimutatta, hogy ugyan a globalizáció percepciója (mindenhol, és különösen Latin-Amerikában) számottevően romlott 2019 óta, de továbbra is egyértelműen pozitív az összkép világszerte. A fejlődő országok állampolgárai egyértelműen az előnyeit látják, és Magyarország lakossága is a globális arányoknak megfelelő véleményt formált a kérdésről.

ÁBRA: „A globalizáció összességében jó dolog hazám számára.” (a felnőtt lakosság bázisán, N 19. 017 fő, a felnőtt lakosság bázisán)
Kapcsolódó cikkeink
Fejlesztésben látják a jövőt a hazai KKV-k
A cégek döntő többsége vágyik rá, és tervez a technológiai…
Tovább olvasom >Fiatalok az agrár-élelmezési szektorban a FAO kutatása szerint
„A fiatalok helyzete az agrár-élelmezési rendszerekben” címmel tette közzé ma az…
Tovább olvasom >Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >