A magyarok a globalizáció előnyeit látják
Az Ipsos legújabb nemzetközi kutatása 25 országban, közte Magyarországon mérte fel a globalizáció és a világkereskedelem lakossági támogatottságát. A többség úgy gondolja, hogy az országokon, kontinenseken átívelő kereskedelem alapvetően hasznos dolog, de a lakosság harmada szerint ezzel együtt mégis több kereskedelmi korlátozásra lenne szükség a hazai piac védelme érdekében. A magyarok nem érzik a globalizáció negatív hatásait.
A világ polgárainak háromnegyede hisz benne, hogy a világkereskedelem kiterjesztése előnyökkel szolgál saját országának gazdasága számára. Peru és Malajzia lakossága különösen erős támogatásról tett bizonyságot (86-87%-os egyetértés). A legpesszimistább nemzetek között több európai kereskedelmi nagyhatalom és exportország található meg (Franciaország, Németország), míg a magyar nép a globális átlag feletti támogatottságot mutat a világkereskedelem iránt.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/08/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2021-08-30-10.28.24-1024x600.png)
ÁBRA: „A kereskedelem kiterjesztése hasznos az országom számára.” (a felnőtt lakosság bázisán, N 19.017 fő, a felnőtt lakosság bázisán)
25-ből 25 országban többségben vannak azok, akik szerint az országuk erősödéséhez, a gazdasági növekedéshez nélkülözhetetlenek a globális vállalatok helyi befektetései, a világmárkák terjeszkedése. Ez alól Magyarország lakosai sem kivételek: az állítással egyetértő 61%-os többséggel szemben mindössze 6% ellenvéleménye áll.
Az Ipsos felmérése kimutatta, hogy ugyan a globalizáció percepciója (mindenhol, és különösen Latin-Amerikában) számottevően romlott 2019 óta, de továbbra is egyértelműen pozitív az összkép világszerte. A fejlődő országok állampolgárai egyértelműen az előnyeit látják, és Magyarország lakossága is a globális arányoknak megfelelő véleményt formált a kérdésről.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/08/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2021-08-30-10.29.51-1024x607.png)
ÁBRA: „A globalizáció összességében jó dolog hazám számára.” (a felnőtt lakosság bázisán, N 19. 017 fő, a felnőtt lakosság bázisán)
Kapcsolódó cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >