A magyarok a globalizáció előnyeit látják
Az Ipsos legújabb nemzetközi kutatása 25 országban, közte Magyarországon mérte fel a globalizáció és a világkereskedelem lakossági támogatottságát. A többség úgy gondolja, hogy az országokon, kontinenseken átívelő kereskedelem alapvetően hasznos dolog, de a lakosság harmada szerint ezzel együtt mégis több kereskedelmi korlátozásra lenne szükség a hazai piac védelme érdekében. A magyarok nem érzik a globalizáció negatív hatásait.
A világ polgárainak háromnegyede hisz benne, hogy a világkereskedelem kiterjesztése előnyökkel szolgál saját országának gazdasága számára. Peru és Malajzia lakossága különösen erős támogatásról tett bizonyságot (86-87%-os egyetértés). A legpesszimistább nemzetek között több európai kereskedelmi nagyhatalom és exportország található meg (Franciaország, Németország), míg a magyar nép a globális átlag feletti támogatottságot mutat a világkereskedelem iránt.

ÁBRA: „A kereskedelem kiterjesztése hasznos az országom számára.” (a felnőtt lakosság bázisán, N 19.017 fő, a felnőtt lakosság bázisán)
25-ből 25 országban többségben vannak azok, akik szerint az országuk erősödéséhez, a gazdasági növekedéshez nélkülözhetetlenek a globális vállalatok helyi befektetései, a világmárkák terjeszkedése. Ez alól Magyarország lakosai sem kivételek: az állítással egyetértő 61%-os többséggel szemben mindössze 6% ellenvéleménye áll.
Az Ipsos felmérése kimutatta, hogy ugyan a globalizáció percepciója (mindenhol, és különösen Latin-Amerikában) számottevően romlott 2019 óta, de továbbra is egyértelműen pozitív az összkép világszerte. A fejlődő országok állampolgárai egyértelműen az előnyeit látják, és Magyarország lakossága is a globális arányoknak megfelelő véleményt formált a kérdésről.

ÁBRA: „A globalizáció összességében jó dolog hazám számára.” (a felnőtt lakosság bázisán, N 19. 017 fő, a felnőtt lakosság bázisán)
Kapcsolódó cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Z generáció: Épphogy kijönnek a fizetésükből, mégis félretesznek
„Lusták, felelőtlenek, nem érdeklik őket a pénzügyek!” Ehhez hasonló sztereotípiákkal…
Tovább olvasom >Terápia időpont nélkül, munkaidőben – a kutyabarát iroda nagyon adja
A stresszoldás és a mentális jóllét igen fontos hatással van…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Ausztriában 3,0 százalékra mérséklődött az infláció májusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel…
Tovább olvasom >