Ipsos: a fiatal felnőttek körében a McDonald's és a Coca-Cola a legismertebb
A „Fiatal Felnőttek” (F&F) országos kutatássorozatban készült felmérésben az Ipsos 585, 15-25 év közötti, a korosztályt reprezentáló fiatalt kérdezett meg. A kutatás témái a gyorséttermek, üdítőital márkák ismertsége és a párkapcsolatok voltak.
Eszerint gyorséttermek ismertségét tekintve a fiatalok 70 százalékának a McDonald’s jut először az eszébe. A 15-25 éves korosztályban tízből kilencen ismerik a McDonald’s-ot és a Burger Kinget, heten a Pizza Hut, Don Pepe és KFC gyorséttermeket. A legnépszerűbb gyorséttermek megegyeznek a legismertebbekkel.
Az üdítőital-márkák közül a Coca-Colát említették a legtöbben elsőként, mint ismert márkát. A legismertebb márkák közé tartozik még a Pepsi, Fanta és a Sió, amelyeket a fiatalok több mint 90 százaléka ismer. A természetességet tekintve a gyümölcslevek kerülnek előtérbe a szénsavas üdítőitalokkal szemben.
A legjobb minőségű gyorsétteremnek a McDonald’s számít, amit a nők átlagosan jobb minőségűnek tartanak, mint a férfiak. A McDonald’s, Burger King és a Don Pepe gyorsétteremről gondolják a fiatalok, hogy leginkább nekik való. A 15-20 éves, és 21-25 éves korosztály között is megfigyelhető különbség: míg az előbbiek a McDonald’s-ot preferálják jobban, az idősebb korosztály a Pizza Hutot tartja inkább neki valónak a fiatalabb korosztályhoz képest. A McDonald’s népszerűségét mutatja, hogy a fiatalok majdnem kilenc-tizede gondolja róla, hogy fiatalos, modern márka, míg a Burger Kingről „csupán” minden második fiatal véli ugyanezt.
Az üdítőital-márkák közül a Coca-Colát említették a legtöbben elsőként, mint ismert márkát. A legismertebb márkák közé tartozik még a Pepsi, Fanta és a Sió, amelyeket a fiatalok több mint 90 százaléka ismer. Népszerűség alapján a dobogós helyeket a Coca-Cola, Pepsi és a Fanta foglalja el. Általában elmondható, hogy az idősebb korcsoport, a 21-25 évesek sokkal népszerűbbnek tartják a Pepsit, Fantát, Bravot és a Happy Day-t is szemben a fiatalabb, 15-20 éves korúaknál. A Coca-Cola, Fanta és Cappy a három leginkább modernnek, fiatalosnak, megbízhatónak tartott üdítő, amely az árát is megéri.
A természetességet tekintve a gyümölcslevek kerülnek előtérbe a szénsavas üdítőitalokkal szemben, a listát a Sió vezeti, amelyet a HohesC, Cappy, Rauch és HappyDay követ. Ezeket a márkákat a fiatalok több mint egyharmada tartja természetesnek. Összességében elmondható, hogy a fiatalok annak ellenére, hogy tisztában vannak a gyümölcslevek egészségesebb voltával, mégis a szénsavas üdítőitalokat választják szívesebben, mivel olcsóbbak és az ízüket is jobban szeretik – közli az Ipsos kutatását a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >