Ipsos: a fiatal felnőttek körében a McDonald's és a Coca-Cola a legismertebb
A „Fiatal Felnőttek” (F&F) országos kutatássorozatban készült felmérésben az Ipsos 585, 15-25 év közötti, a korosztályt reprezentáló fiatalt kérdezett meg. A kutatás témái a gyorséttermek, üdítőital márkák ismertsége és a párkapcsolatok voltak.
Eszerint gyorséttermek ismertségét tekintve a fiatalok 70 százalékának a McDonald’s jut először az eszébe. A 15-25 éves korosztályban tízből kilencen ismerik a McDonald’s-ot és a Burger Kinget, heten a Pizza Hut, Don Pepe és KFC gyorséttermeket. A legnépszerűbb gyorséttermek megegyeznek a legismertebbekkel.
Az üdítőital-márkák közül a Coca-Colát említették a legtöbben elsőként, mint ismert márkát. A legismertebb márkák közé tartozik még a Pepsi, Fanta és a Sió, amelyeket a fiatalok több mint 90 százaléka ismer. A természetességet tekintve a gyümölcslevek kerülnek előtérbe a szénsavas üdítőitalokkal szemben.
A legjobb minőségű gyorsétteremnek a McDonald’s számít, amit a nők átlagosan jobb minőségűnek tartanak, mint a férfiak. A McDonald’s, Burger King és a Don Pepe gyorsétteremről gondolják a fiatalok, hogy leginkább nekik való. A 15-20 éves, és 21-25 éves korosztály között is megfigyelhető különbség: míg az előbbiek a McDonald’s-ot preferálják jobban, az idősebb korosztály a Pizza Hutot tartja inkább neki valónak a fiatalabb korosztályhoz képest. A McDonald’s népszerűségét mutatja, hogy a fiatalok majdnem kilenc-tizede gondolja róla, hogy fiatalos, modern márka, míg a Burger Kingről „csupán” minden második fiatal véli ugyanezt.
Az üdítőital-márkák közül a Coca-Colát említették a legtöbben elsőként, mint ismert márkát. A legismertebb márkák közé tartozik még a Pepsi, Fanta és a Sió, amelyeket a fiatalok több mint 90 százaléka ismer. Népszerűség alapján a dobogós helyeket a Coca-Cola, Pepsi és a Fanta foglalja el. Általában elmondható, hogy az idősebb korcsoport, a 21-25 évesek sokkal népszerűbbnek tartják a Pepsit, Fantát, Bravot és a Happy Day-t is szemben a fiatalabb, 15-20 éves korúaknál. A Coca-Cola, Fanta és Cappy a három leginkább modernnek, fiatalosnak, megbízhatónak tartott üdítő, amely az árát is megéri.
A természetességet tekintve a gyümölcslevek kerülnek előtérbe a szénsavas üdítőitalokkal szemben, a listát a Sió vezeti, amelyet a HohesC, Cappy, Rauch és HappyDay követ. Ezeket a márkákat a fiatalok több mint egyharmada tartja természetesnek. Összességében elmondható, hogy a fiatalok annak ellenére, hogy tisztában vannak a gyümölcslevek egészségesebb voltával, mégis a szénsavas üdítőitalokat választják szívesebben, mivel olcsóbbak és az ízüket is jobban szeretik – közli az Ipsos kutatását a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >