Innovációból is jól jön egy kis hazai
A 100 százalékban magyar árpából készülő Soproni után itt a kizárólag hazai meggyet és bodzát tartalmazó Soproni Radler. A HEINEKEN Hungária magyar beszállítókra építő üzletpolitikája nem csupán a hazai alapanyagokra terjed ki, hanem az egyéb szolgáltatásokra és az innovatív technológiákra is. A vállalat összes beszállítóinak jelenleg 85 százaléka magyar, arányuk tovább nőhet a jövőben – hangzott el a társaság beszállítói együttműködések témában megrendezett fórumán.
Tavasszal kerülnek a boltokba azok a meggy-citrom, illetve bodza-citrom ízű Soproni Radler, alkoholos és alkoholmentes sörök, amelyekhez kizárólag Magyarországon termett meggyet és bodzavirágot használ fel a HEINEKEN Hungária. A hazai beszállítók előnyben részesítése az új Radlereknél logikus folytatása volt annak az üzletpolitikának, amely immár két éve, 2016 januárja óta írja elő a hazai árpa kizárólagosságát Magyarország legnépszerűbb sörében, a Soproni Klasszikusban.
„Beszállítók és nagyvállalatok egymásra vannak utalva a hazai piacon, ám kettejük együttműködését a gazdasági környezet is befolyásolja. Ezért érdemes ezt az együttműködést háromszögesíteni, a kormányt is bevonva. Közös érdekünk, hogy minél több magyar beszállító, minél nagyobb hozzáadott értéket képviselve kerüljön be a nagyvállalatok beszállítói láncába” – fogalmazott José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója. Hozzátette azt is, hogy az ágazati és a kormányzati szervezetekkel együttműködve szeretnék tovább erősíteni a hazai vállalkozások pozícióját a cég beszállítói láncában, lehetőség szerint tovább növelve részarányukat.
Erről José Matthijsse azon a rendezvényen beszélt, amelyen a HEINEKEN Hungária a hazai beszállítók helyzetbe hozásának lehetőségeit vitatta meg a kormányzat, az érdekképviseleti szervek, továbbá legfontosabb beszállítóinak képviselőivel. Az eszmecserén Nagy István, az agrártárca parlamenti államtitkára elmondta: „A magyar kormány – a kis és középvállalkozások mellett – a hazai gazdaság fontos, nélkülözhetetlen szereplőiként tekint a nemzetközi nagyvállalatokra. Ezek nem csupán segítenek kijutni a magyar vállalkozásoknak az európai piacokra, hanem egész szektoruk modernizációját is előmozdítják. Azok a hosszútávú együttműködések, amelyeket a magyar vállalkozások a nagyvállalatokkal kialakítanak, biztosítják azt a biztonságot és stabilitást, ami elengedhetetlen a fejlődésükhöz.”
A HEINEKEN Hungária nem pusztán az alapanyagokat szerzi be Magyarországról, a cég beszállítói kapcsolatai ennél jóval tágabb körre terjednek ki. A vállalat összes beszállítóinak 85 százaléka magyar, ami azt jelenti, hogy például a belföldi és részben a külföldi szállítást is hazai fuvarozócégek végzik. A soproni Kovács Trans 2000 Kft. – amelynek vezetője szintén jelen volt a megbeszélésen – 1990 óta partnere a HEINEKEN-nek, részben ennek a hosszútávú együttműködésnek köszönhetően tudott egyszemélyes vállalkozásból 33, korszerű kamionból álló flottát építeni. Ugyancsak magyar beszállítótól, a Flowsystems-től származik a sörfőzésnél alkalmazott innovatív technológia: például a Soproni Óvatos Duhaj hidegkomlózásához használt komlórakéta. De ebbe a kategóriába sorolandó a céges autóflottát működtető, felhőtechnológián alapuló flottaüzemeltető rendszert biztosító feltörekvő hazai start-up, a Vemoco is.
„Mintaértékűnek tartom azt a beszállítói politikát, amit a HEINEKEN megvalósított Magyarországon az elmúlt évtizedekben. Hosszútávú együttműködéseket alakítottak ki magyarországi vállalkozásokkal tevékenységük szinte minden területén, ezzel pedig a feldolgozott, hazai innovációt is tartalmazó termékek piacra jutását segítették elő” – mondta el a fórumon Éder Tamás, a Nemzeti Agrárkamara Élelmiszeriparért felelős országos alelnöke.
A HEINEKEN Hungária 1990 óta építi tudatosan a beszállítói kapcsolatait Magyarországon. A vállalat nagy hangsúlyt fektet arra, hogy ne csak az alapanyagokat szerezzék be magyar vállalatoktól, hanem a magas hozzáadott értéket képviselő, innovációt tartalmazó termékeket és szolgáltatásokat is.
Kapcsolódó cikkeink
Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >Száz százalék Guinness, nulla százalék alkohol
Újra meglepetéssel indul a száraz november, hiszen novembertől a Borsodi…
Tovább olvasom >További innovációs termékek
Jó Hentes Gourmet Kalocsai parasztkolbász csípős, csemege
A Kalocsai fűszerpaprikával – mint HUNGARIKUM – készült termékcsalád megalkotásakor a…
Tovább olvasom >Iványi – Bio Csirke
Egy új, régóta várt termékkört szeretnénk bemutatni, az Iványi brand…
Tovább olvasom >„nitrilla” egyszer használatos antiallergén nitrilkesztyű
Nitrilla márkanéven, praktikus, kis kiszerelésű, prémium minőségű, okos (hővezető) nitrilkesztyűvel…
Tovább olvasom >