Intrum: a harmadik negyedévben javult, majd ismét romlani kezdett a fizetőképesség
Folytatódott a háztartások pénzügyi helyzetének stabilizálódása a harmadik negyedév elején, az időszak végére azonban kissé ismét csökkent az Intrum fizetőképességi mutatója – közölte az MTI-vel a követeléskezelő társaság.
Az Intrum Fizetőképességi Index (IFI) átlagos értéke a harmadik negyedévben 38,1 volt, ami jelentősen elmarad a tavalyi, azonos időszakban mért 52 pontos értéktől, de javulást jelent a második negyedév végén mért 37,1 pontos értékhez, és különösen a járvány áprilisi csúcsán mért 18,9 ponthoz képest.
Július végétől kezdve viszont már újra csökkent a lakosság fizetőképessége, szeptember végére 35,8 ponton állt.
A közleményben megjegyezték: a fizetőképességi adatok alátámasztják a Pénzügyminisztérium jóslatát, miszerint W-alakú kilábalásra lehet számítani a recesszió után.
Deszpot Károly, az Intrum értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója a közleményben felhívta a figyelmet arra, hogy korábban az IFI grafikonja pontosan jelezte előre a nemzeti össztermék alakulását. Szerinte azért sem romlott egyelőre a tavaszihoz hasonló mértékben a fizetőképesség, mert a korlátozások enyhébbek, továbbá a lakosság felkészültebben várta a második hullámot.
Az IFI olyan mutatókból áll össze, mint a jövedelmek mértéke, az adósságállomány, a megtakarítások értéke és a háztartási fogyasztás. Az index növekedése azt jelenti, hogy a háztartások pénzügyi helyzete stabilizálódik, könnyebben tudják fizetni a kiadásaikat, és több pénzt tudnak félretenni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az egészségünkön spórolunk a legtöbbször
Az anyagi helyzetünk miatt komoly mentális és fizikai problémákkal nézünk…
Tovább olvasom >Az online előfizetéseken és streaming szolgáltatásokon igyekszünk a legtöbbet spórolni
Az európai fogyasztók nagy része magabiztos a pénzügyi helyzetét illetőleg,…
Tovább olvasom >A lakosság fizetőképessége lassan visszatérhet a háborút megelőző szintre
2023 utolsó negyedévében az éves tendenciát követve tovább növekedett a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >