Intim viszonyban az erős márkákkal

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 06. 27. 08:00

A higiénés kultúra az elmúlt húsz évben látványos fejlődésen ment keresztül Magyarországon. A vásárlók a jó nedvszívó teljesítményt a legfontosabb fogyasztói igényként jelölték meg. A termékektől azt várják, hogy puhák és simák legyenek. A bőrbarát összetevő kiemelkedő fontossággal bír, és lankadatlan az igény a valóban észrevétlen tisztasági betétek iránt. Az innovatív márkák hű vásárlókört tudhatnak maguk mögött.Az igények emelkedésében, rétegződésében nagy szerepet vállaltak a gyártók felvilágosító tevékenységükkel. Az SCA Hygiene Products Kft. a Libresse márkával a tisztasági és az egészségügyi betét piacának fontos szereplője hosszú évek óta.

Puha, illatos újdonságok
A legújabb piaci trendeknek és a fent említett fogyasztói elvárásoknak megfelelően idén is a Libresse fő fejlesztési törekvése, hogy segítse az egyedi igényekhez alkalmazkodó termékválasztást.
– Áprilisban, a korábbi Libresse Light, Extra és Classic tisztaságibetét-portfóliónkat továbbfejlesztve, egy új, ultra puha fedőréteggel ellátott termékcsaláddal jelentünk meg a polcokon. A megújult termékek a selymesen puha fedőrétegnek köszönhetően rugalmasabbak, nehezebben gyűrődnek, és sokkal kényelmesebb a viseletük – tájékoztat Cserepes Szilvia marketingkoordinátor.
Májusban a dinamikusan fejlődő illatosított szegmensben is újdonsággal rukkolt elő a cég: a Libresse Classic Deo Fresh tisztasági betét kellemes illata, különösen puha fedőrétege és lekerekített formája miatt maximális frissességérzetet biztosít a hölgyek számára.
A megújult tisztasági betétet sajtóhirdetésekkel, mintaszórással, internetes aktivitásokkal, illetve in-store promóciókkal támogatja a vállalat. A Libresse további fejlődési lehetőséget lát a fiatalok felvilágosításában széleskörűen terjesztett ingyenes termékminták biztosításával.
Az egészségügyibetét-piac telítettsége miatt 2007-ben a Libresse promóciós aktivitásainak fókuszában a duo és trio csomagok állnak.

Minél vékonyabb formák
Érdekes tény, hogy világszerte összegyűjtött adatok alapján a nők alapvetően vagy tampon-, vagy betéthasználók (bár a tamponhasználók átlagosan valamivel fiatalabbak). Vagyis nehéz őket „áttéríteni” egyik kategóriából a másikba. Magyarországon a két szegmens (egészségügyi betétek és tamponok) nagyjából ugyanakkora arányt képvisel a piacon az eladott mennyiségek tekintetében. Más országokban jellemzően nagyobb arányt képviselnek az egészségügyi betétek. Itthon nő a mindkétféle terméket használók száma.
A tisztasági betéteket elsősorban a két menstruáció közötti időszakra fejlesztették ki, ugyanakkor használatosak a menopauza után is, illetve a menstruáció alatt – tamponhasználattal együtt, vagy a gyengébb napokra önmagukban. Sokrétűbb felhasználásának, valamint rövidebb múltjának köszönhetően dinamikusabban tud fejlődni ez a szegmens az egészségügyi betétekhez képest.
Janky Gyöngyi, az Always márkát forgalmazó Procter & Gamble pr-menedzsere úgy véli, az egészségügyi és tisztasági betétek piacán egyaránt követelmény a minél vékonyabb forma, ezért is lehet annyira sikeres a szinte észrevétlen vastagságú termékük, a Discreet tisztasági betét, de jól fogynak a hagyományostól eltérő formájú termékeik: a Discreet Tanga és Multiform is.
A pr-menedzser úgy látja, bár valóban egyre divatosabbak a színes fehérneműk, tapasztalataik szerint ebben a kategóriában a nők többsége mégis még mindig előnyben részesíti a fehér termékeket, mert ez a szín tisztaságot, higiéniát közvetít.
A termékek alapvető funkcióin (biztonság, védelem, kényelem) túl a fogyasztók egyre inkább mérlegelnek más szempontokat is: puhaság, kellemes tapintás vagy friss érzés biztosítása. Az Always tavaly novemberben vezette az egészségügyi betétek illatosított változatát, az Always Fresht, májustól pedig további új (Ocean Breeze és Water Lily) illatokban is elérhető a Discreet. Hamarosan kapható lesz az új fejlesztésű Always Ultra Sensitive is. A vállalat a női higiénés márkái közül az Alwayst ernyőmárkának tekinti, mivel többféle termékkategóriát (egészségügyi és tisztasági betétek) átölel.

Nyitottabb tamponhasználók
Fata László, az 1996-ban alakult Bella Hungária Kft. kereskedelmi vezetője szerint a piac megosztott, a vásárlók részéről egyre nagyobb a minőségi követelmény, ugyanakkor van olyan réteg, amely továbbra is az alacsonyabb árfekvésű termékeket keresi. A lengyel T.Z.M.O. holding tagjaként működő vállalat inkább a kimagasló minőségű termékre fogékony vásárlóknak fejleszt. Cégük elsőként jelent meg a kelet-európai piacon 100 százalék pamut fedőrétegű termékekkel, és szintén elsőként az illatosított, ultra vékony és vastag egészségügyi betétekkel. Régóta gyártanak fekete tisztasági betéteket, és a kelet-európai piacon egyedüliként, a fekete és fehér tangabetéteket egy csomagoláson belül teszik elérhetővé. A cég tamponjai, a többi gyártó márkáihoz hasonlóan, a fiatalok körében népszerűek, ez a termék jól szolgálja üzleti érdekeiket, mert a tampont használók stabil tisztaságibetét-vásárlók is.
– A tamponhasználókra jellemző, hogy szívesen vásárolják a minőségi és új megjelenésű termékeket, sokkal merészebben próbálják ki az újdonságokat – mondja a kereskedelmi vezető.
A Bella Hungária is folyamatos innovációval, erőteljesebb termékfejlesztéssel, nagyobb mértékű reklám- és eladás­ösztönző támogatással igyekszik felvenni a versenyt a kereskedelmi márkákkal szemben. Amellett, hogy a női higiéniai területen igyekeznek a legszélesebb termékskálával megjelenni, nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy más szegmensekben (babakozmetika, pelenkák, tisztító- és takarítószerek, papírtermékek stb.) is ott legyenek.

Pengével, hab nélkül
Ma már a női higiénia része a szőrtelenítés is, amelyhez gyakran a kéznél lévő legegyszerűbb eszközt, a borotvát használják a hölgyek.
– A Wilkinsonnál a termékfejlesztés fő iránya a kényelem és az irritációmentesség – tudtuk meg Sebők Zita marketingmenedzsertől.
Leginnovatívabb női termékük az Intuition 2in1 rendszerkészülék, amelynek használatához nem szükséges sem borotvahab, sem gél, mert a borotva szappanos krémezőgyűrűje betölti ezt a szerepet. Legújabb eldobható női termékük az Xtreme 3 Beauty, amely három rugalmas pengével rendelkezik, és tökéletes vonalkövetést tesz lehetővé.
A cég minden fogyasztói igény kielégítésére ajánl megoldást a női eldobható borotvák körében is: az alacsonyabb árfekvésű kétpengés női borotváktól a prémium minőségű krémezőcsíkos és billenőfejes 3 pengés verzióig.
– Az eldobható borotvák képezik eladási volumenünk alapját, de a magasabb minőséghez és márkához hűséges fogyasztóink ragaszkodnak a rendszerkészülékek használatához – mondja Sebők Zita.
A Wilkinson marketingmenedzsere úgy látja, ma egyre nehezebb új és kreatív POS-anyagokat elhelyezni az üzletekben. Fogyasztóikat legeredményesebben mintaszórással érik el, kutatásaik szerint a személyes kipróbálás és a pozitív tapasztalat kialakítja a márkahűséget. Az eldobható borotváknál legsikeresebb akciójuknak a volumencsomagok bizonyultak (3+1, 5+2 stb.). Ilyen esetben elegendő volt az érthető és attraktív címke, valamint a jól pozicionált ár az eladások felfuttatására.
Erős-Hajdu Szilvia

Kapcsolódó cikkeink