Intelligens zöld csomagolások
A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) kutatói innovatív csomagolási megoldásokkal kísérleteznek.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A csomagolásinnovációk sorában kiemelkedő az intelligens csomagolás: ez egy olyan jelzőrendszer, amely alkalmas a termék minőségének meghatározására, jelzésére vagy az abban történt változások rögzítésére.
„Ezeknek az indikátoroknak a segítségével jelezhetik a megindult romlási folyamatokat tükröző gázok, vegyületek megjelenését vagy az optimális tárolási feltételek megváltozását” – mondja dr. Szabó-Nótin Beatrix, a MATE Élelmiszertudományi és Technológiai Intézet egyetemi docense. Ide sorolhatók a különböző hőmérsékleti jelzők is, amelyek jelzik a kritikus érték alatti hőmérsékletet, továbbá a frissességjelzők- vagy a gyümölcsökön elhelyezett érettségjelzők is.
Érdekes csomagolási innováció a biológiailag lebomló csomagolás, az Alga palack, amely agarpor és víz keverékéből áll. Egy további ígéretes jelölt az alternatívák sorában a politejsav (PLA), amely biológiai úton lebomló, hőre lágyuló műanyag, melyet növényekből állítanak elő. Az ilyen típusú csomagolások fenntarthatóságát tovább növelheti az élelmiszeripari melléktermékek (gyümölcs- és zöldségtörkölyök, tojáshéj) csomagolási alapanyagként való hasznosítása, amelyből nemcsak csomagolóanyag, hanem pl. evőeszközök is készíthetők. //
Kapcsolódó cikkeink
Már minden Auchan-áruházban lehet muncholni
Május elejétől már minden Auchanban az eredeti árhoz képest akár…
Tovább olvasom >Business Superbrands-díj a METRO Gasztroakadémiának
2024-ben a METRO Magyarország tudásközpontja, a METRO Gasztroakadémia is elnyerte…
Tovább olvasom >Nagy magyar borravalókörkép
A digitális fizetés és a számlába beépített szervizdíj terjedésével folyamatosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >