Instagram-univerzum
Nincs étteremjáró ember, aki ne tudná: egyeseknek feleannyit ér egy jó ebéd vagy vacsora, ha nem rakhatták ki annak fotóit az internetre. Megszokott kép – egy jól tálalt fogás, egy különleges ételsor kóstolása előtt egy hosszú asztal akár minden vendége buzgón keresgéli telefonjával a legjobb szöget a fotózáshoz.
A világ nem egy ismert séfje tiltotta meg képek készítését éttermében, ám ez a többség számára rossz irány lenne. A telefon és a közösségi oldalak szerepe elsöpri az ellenállást, a „hiszti” helyett érdemesebb a vendég tökéletesebb kiszolgálásának lehetőségeit keresni. Főleg, ha a szakmában valaki ahhoz ragaszkodik, hogy ételeiről csak jó fényképek kerüljenek a külvilág elé; nem mellesleg reklámnak ez sokkal jobb is, mint a rossz vagy kevésbé rossz minőségű képek egyébként jóindulatú posztolása.
A kor szavát felismerők először jól megvilágosított kis sarkokat rendeztek be az amatőr fotósok kedvéért. Aztán jöttek a vendéglátóhelyi „mini-fotóstúdiók”, azaz speciális szerkezetek, amelyekkel jobb képeket készíthetnek még a gyakorlatlanok is. A legdirektebb célzás talán egy spanyol kezdeményezés volt, amikor a rosszabbnál rosszabb ételfotókat megunva egy María José San Román névű séf témaorientált fotózási tanfolyamot indított.
2018 legeredetibb kezdeményezése szerintünk egy londoni étterem, a Dirty Bones „Ínyenc Instagram csomag” projektje. Ennek a kölcsönözhető készletnek része a ledkamera-világítás, univerzális „kütyü”-töltő, egy a lencséhez kapcsolható széles látószögű kamera, valamint egy háromlábas szelfibot. Így már csak direkt lehet rossz képeket csinálni, nem? Természetesen az étterem enteriőrje és az ételek food stylingja is illik az úgynevezett Instagram-univerzumba. //
Kapcsolódó cikkeink
Tízből kilenc fogyasztó vásárolt már terméket valamely influenszer hatására
A Vamp kreatív marketingplatform által készített tanulmány szerint a fogyasztók…
Tovább olvasom >A közösségi média felhasználói 46%-kal fogékonyabbak az online hirdetésekre
A Kantar Insights platform felmérése szerint a közösségi médiát gyakran…
Tovább olvasom >A vásárlók 98%-a használja a közösségi médiát termékkeresésre
Az elmúlt 12 hónapban az európai fogyasztók 99 százaléka változtatott…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legcoolabb találmány a strandkompatibilis rántotthús óta – A nap videója
A Coolest cooler egészen biztosan a hűtőtáskák svájci bicskája: ugyanúgy…
Tovább olvasom >