Instagram-univerzum
Nincs étteremjáró ember, aki ne tudná: egyeseknek feleannyit ér egy jó ebéd vagy vacsora, ha nem rakhatták ki annak fotóit az internetre. Megszokott kép – egy jól tálalt fogás, egy különleges ételsor kóstolása előtt egy hosszú asztal akár minden vendége buzgón keresgéli telefonjával a legjobb szöget a fotózáshoz.
A világ nem egy ismert séfje tiltotta meg képek készítését éttermében, ám ez a többség számára rossz irány lenne. A telefon és a közösségi oldalak szerepe elsöpri az ellenállást, a „hiszti” helyett érdemesebb a vendég tökéletesebb kiszolgálásának lehetőségeit keresni. Főleg, ha a szakmában valaki ahhoz ragaszkodik, hogy ételeiről csak jó fényképek kerüljenek a külvilág elé; nem mellesleg reklámnak ez sokkal jobb is, mint a rossz vagy kevésbé rossz minőségű képek egyébként jóindulatú posztolása.
A kor szavát felismerők először jól megvilágosított kis sarkokat rendeztek be az amatőr fotósok kedvéért. Aztán jöttek a vendéglátóhelyi „mini-fotóstúdiók”, azaz speciális szerkezetek, amelyekkel jobb képeket készíthetnek még a gyakorlatlanok is. A legdirektebb célzás talán egy spanyol kezdeményezés volt, amikor a rosszabbnál rosszabb ételfotókat megunva egy María José San Román névű séf témaorientált fotózási tanfolyamot indított.
2018 legeredetibb kezdeményezése szerintünk egy londoni étterem, a Dirty Bones „Ínyenc Instagram csomag” projektje. Ennek a kölcsönözhető készletnek része a ledkamera-világítás, univerzális „kütyü”-töltő, egy a lencséhez kapcsolható széles látószögű kamera, valamint egy háromlábas szelfibot. Így már csak direkt lehet rossz képeket csinálni, nem? Természetesen az étterem enteriőrje és az ételek food stylingja is illik az úgynevezett Instagram-univerzumba. //
Kapcsolódó cikkeink
Ocado: a közösségi média pörgeti a fehérjedús élelmiszerek iránti keresletet
A közösségi média trendek és a fogyasztók ultrafeldolgozott élelmiszerektől való…
Tovább olvasom >Közösségi vásárlást tesz lehetővé az Amazon együttműködése a TikTokkal és a Pinteresttel
Az Amazon partnerségre lépett a TikTokkal és a Pinteresttel azért,…
Tovább olvasom >Már kevésbé hallgatnak az influencerekre a német fogyasztók
Németországban csökken az influencerek befolyása a vásárlói magatartásra, ahogy a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszajönnek a klasszikus pálinkaízek
2024 igazán jó évnek számított a gyümölcsök tekintetében az Alföldön,…
Tovább olvasom >Show és paprika
Capsicum Club néven nyitott gasztronómiai és közösségi helyszínt az Univer…
Tovább olvasom >Nincs már olyan, hogy olcsó kávé
Bár a kávéárak emelkedésének köszönhetően az ital fogyasztása csökkent, a…
Tovább olvasom >