Innovatív megoldással csökkenti a környezetterhelést az Unilever
Az Unilever a műanyagkibocsátás csökkentésére vonatkozó vállalásaival összhangban elindította a brit piacon a Cif ecorefill forgalmazását, amely egy új termékkiszerelést jelent, jelentősen kisebb környezeti terheléssel.
A tízszeres koncentrátumot tartalmazó utántöltő csomagolása 75 százalékkal kevesebb műanyagból készül, a tisztítószer otthoni hígításával 97 százalékkal kevesebb vizet kell szállítani, ez pedig sokkal kevesebb teherautót és ezáltal lényegesen alacsonyabb üvegházgáz-kibocsátást is jelent a logisztikában.
A fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok számára, így az Unilever számára is különösen nagy kihívást jelent, hogy a környezetvédelmi szempontokat még inkább szem előtt tartva változtassanak a termékek gyártásán, forgalmazásán, felhasználásán, illetve azon, hogy mi lesz a termékek és csomagolásuk sorsa a használat után. Még inkább igaz ez a háztartási tisztítószerek esetében, hiszen a termékek csomagolásának szigorú biztonsági előírásoknak kell megfelelniük, vagyis rendkívül strapabírónak es szivárgásmentesnek kell lenniük.
A fogyasztók körében népszerű szórófejes tisztítószeres flakonok újrahasznosítása is kihívást jelent. Bár maguk a szórófejek elméletben újrahasznosíthatóak, számos hulladékfeldolgozó nem rendelkezik az újrahasznosításhoz szükséges technológiával. A szórófejek mindemellett általában már egy használat – vagyis a flakon kiürülése – után a hulladékban végzik, holott ezeket úgy tervezték, hogy akár öt éven keresztül gond nélkül használhatók lennének.
Ezekre az összetett kihívásokra válaszul alkotta meg az Unilever a Cif ecorefill nevű terméket, amelyet elsőként a brit piacon vezetett be. Ez egy tízszeres koncentrátumot tartalmazó utántöltő, amely a jelenlegi Cif Power & Shine flakonokhoz használható. A Cif ecorefill csomagolása 75 százalékkal kevesebb műanyagból készül a hagyományos megoldáshoz képest, a koncentrált tisztítószer otthoni hígításával 97 százalékkal kevesebb vizet kell szállítani, így a közúti szállítási igény is 87 százalékkal kisebb, ami pedig alacsonyabb üvegházgáz-kibocsátást jelent. Fontos szempont, hogy a hígítás nem befolyásolja károsan a termék hatékonyságát a hagyományos megoldáshoz képest.
A Cif ecorefill csomagolása – a fóliacímke eltávolítását követően – 100 százalékban újrahasznosítható, továbbá az Unilever tervei szerint 2020 végére minden ecorefill termék és szórófejes palack 100 százalékban újrahasznosított műanyagból is készül majd. Ez nem minden, hiszen a vásárlóknak nem kell többé eldobniuk a Power & Shine flakon szórófejét sem, ugyanis ha elromlana, a vállalat ingyenesen újat biztosít helyette.
Elérhető műanyagcsökkentési alternatívák Magyarországon is
Az Unilever műanyagcsökkentési törekvései természetesen a magyarországi piacot sem kerülik el. Az Axe tusfürdők flakonjai mára több mint 50 százalékban tartalmaznak újrahasznosított műanyagot és ezt az arányt hamarosan 100 százalékra növeli a vállalat. A Dove teljes termékpalettáját jövő év elejétől szintén 100 százalékban újrahasznosított műanyagcsomagolással kerül majd az üzletekbe. A Coccolino öblítőkoncentrátumok esetében amellett, hogy a csomagolásához kevesebb – egyes esetekben ráadásul 100 százalékban újrahasznosított – műanyag kell, a termék kisebb tömege a logisztikában is alacsonyabb környezeti terhelést jelent.
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >105 millió dollárból fejleszti az Unilever a házon belüli illatinnovációs képességét
Az Unilever bejelentette, hogy 105,58 millió dollárt (100 millió eurót)…
Tovább olvasom >Megválik vegán üzletágától az Unilever
Értékesíteni készül az Unilever a The Vegetarian Butcher növényi alapú…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >