Innovatív élelmiszerekkel hódítja Észak-Amerikát az Agrármarketing Centrum
Észak-Amerika legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, a Summer Fancy Food-on jelenik meg közösségi standdal az Agrármarketing Centrum 2019. június 23-25. között. Az elsősorban innovatív élelmiszereket bemutató new yorki-i seregszemlén hét magyar kiállító cég kínálja termékeit és szolgáltatásait az amerikai piacra jutási lehetőségek reményében.
A szektor innovatív megoldásaira és termékeire fókuszál a New York Fancy Food kiállítás, amelyen interaktív szakmai programokat, bemutatókat és kerekasztal beszélgetéseket szerveznek a szakmai látogatóknak. A kiállításon a szervezők tematikus standokat is építettek, ilyen például „a jövő boltja”, vagy az „inkubátor település” (incubator village), valamint számos új termék és élelmiszeripari innováció is megjelenik. 2018-ban Magyarország 5 kiállítóval jelent meg a kiállításon, a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) szervezésében. Idén az Agrármarketing Centrum szervez közösségi megjelenést mintegy 65 m2-es területen, vegyes profillal.
A magyar kiállítók többek között mézeket, mézes drazsékat, szalámikat, tejízesítő szívószálakat, egy különleges eljárással készített sajt snac-et, különböző innovatív édességeket, valamint borokat ajánlanak a szakmai látogatók figyelmébe.
A kiállításon részt vesz Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, valamint Giczi Gergely ügyvezető-helyettes is. Az Agrármarketing Centrum standját Belánszky-Demkó Zsolt, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára, Pásztor István, Magyarország New York-i főkonzulja, Nobilis Márton, az Agrárminisztérium kabinetfőnöke és Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője nyitotta meg.
Ondré Péter a megjelenésről elmondta: „Magyarország az utóbbi években szignifikánsan tudta erősíteni a tengeren túli országokkal folytatott külkereskedelemi kapcsolatait. A 2012. évi adatokhoz képest 2018-ra az amerikai kontinenssel folytatott külkereskedelmi termékforgalom volumene jelentős mértékben – 35 százalékkal – erősödött, és az Egyesült Államok a 11. legfontosabb exportpartnerünkké lépett elő. A komoly export többlet nem csak Magyarország, hanem az egész Európai Unió esetében szembetűnő.”
Az Egyesült Államokkal folytatott kereskedelmi kapcsolatok tekintetében a tizedik legfontosabb magyar exportterméknek az agrár- élelmiszeripari termékek számítanak. Ezek élén a zöldség- és gyümölcslé készítmények kivitele áll, ezen belül az almalé készítmények forgalma meghatározó, de a minőségi magyar bor, a húskészítmények és a kiváló magyar méz iránt is komoly és igényes kereslet mutatkozik az amerikai piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Rekord részvétel a magyar standon a mentes termékek kiállításán Bécsben
Az Agrármarketing Centrum először vett részt a Free From elnevezésű,…
Tovább olvasom >A Hungarian Food Business Program 25. eseményén 24 magyar gyártó mutatkozott be Prágában
Rekordszámú résztvevővel zajlott le a Hungarian Food Business Program jubileumi,…
Tovább olvasom >Megnyílt a PLMA, 20 kiállító a magyar közösségi standon
A több mint 37 éves múltra visszatekintő PLMA World of…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: Ezért nem fenntartható a 2026-os költségveté
A Parlament elfogadta a 2026-os „háborúellenes” költségvetést, mely a legtöbb…
Tovább olvasom >220 felett: öt fesztiválozó fiatal nekivág a Hubertúra expedíciónak!
Június 20-án öt fiatal, rutinos túrázó indul Hubertus támogatásával egy…
Tovább olvasom >Sikeresen végeztek az első duális szakképzésben résztvevő diákok a Nestlé Hungária szerencsi oktatóközpontjába
Idén végeztek az első olyan diákok Szerencsen, akik a Nestlé…
Tovább olvasom >