Innovatív csomagolási együttműködés a Coca-Cola és a Heinz között

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 02. 25. 13:12

A Coca-Cola Company és a H.J. Heinz Company bejelentették stratégiai együttműködésüket, amelynek keretében a Heinz a ketchupos üvegeit a Coca-Cola által jegyzett PlantBottle technológia alapján készült csomagolásra cseréli. Ezek a PET palackok részben növényekből készülnek, így kevésbé függnek a meg nem újuló hagyományos erőforrástól, a kőolajtól, amely szokásos esetben a műanyag palackok alapanyaga.

A PlantBottle csomagolás kinézetre, tapintásra és funkcióját illetően is éppen olyan, mint a hagyományos PET palack, és teljes mértékben újrahasznosítható. Az egyetlen különbség, hogy az alapanyag 30 százaléka növényi eredetű. A brazil cukornád ültetvények növényeiből kivonják azok természetes cukortartalmát, és ezt használják fel a palack elkészítéséhez.

A 20 unciás Heinz Ketchup palackokat az Egyesült Államokban idén nyárig cserélik le. Az új csomagolással piacra dobott termékek bevezető kampánya a „Szerinted miből van a palackom?” (Guess what my bottle is made of?) főcímmel fog futni. Ehhez kapcsolódik majd egy erre a célra fejlesztett logó, illetve az on-pack kommunikáció. A Heinz azért is áll át az újfajta csomagolásra, mert saját fenntarthatósági vállalása, hogy 2015-ig legalább 20 százalékkal fogja csökkenteni az üvegházhatású gáz és szilárd hulladék kibocsátását, valamint víz- és energiafogyasztását.

A Coca-Cola 2009-ben vezette be a PlantBottle eljárással készült palackokat, többek között a Coca-Cola és a Sprite márkáinál. Hazánkban egyelőre ezek a palackok nem elérhetők, 2020-ra azonban az összes piacon átállnak erre – írja a marketinginfo.hu.

Kapcsolódó cikkeink