Innovációk napja idén már negyedszer

Szerző: Barok Eszter Dátum: 2024. 06. 06. 11:56

Ismét megrendezésre került a Trade magazin által 2021-ben életre hívott innovációs verseny, amelynek díjátadóját idén újra egész napos szakmai konferencia kísérte. Az innováció jegyében rendezett Innovációk napja eseményre és benne az Inno d’Or – Év innovációja 2024 verseny díjátadójára a Hungexpón került sor, május 16-án.

A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.

Hermann Zsuzsanna
ügyvezető-főszerkesztő
Trade magazin

Az eseményen izgalmas szakmai előadásokra és beszélgetésekre került sor, amelyek bemutatták az aktuális újdonságok és újítások jellemzőit, majd átadására kerültek az Inno d’Or – Év innovációja 2024 díjak és különdíjak is.

Az eseményt Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője nyitotta meg, és foglalta össze röviden az FMCG-piac aktuális innovációs helyzetét, amelynek tükröt tartott az idei verseny is. Sajnos, a gazdasági környezet, a bizonytalan piaci helyzet és a fogyasztók szűk pénztárcája nem kedvez az innovációknak. Kevesebben merik vállalni az innovációk költségeit, de a vásárlók is nehezebben vehetők rá, hogy költsenek egy-egy újdonság kipróbálására. Ugyanakkor mindig támogatja a kilábalást az innovációk húzó ereje, így sosem szabad feladni az ilyen irányú törekvéseket. Az idei versenyen bemutatott újdonságokra mindenképp büszkék lehetnek a pályázók, hiszen számos olyan termék került bemutatásra, amely irányt és példát mutat a piac szereplőinek.

Nemzetközi innovációs trendek

Dalmadi Júlia
alapító
TransFoodMission,
Secontaste

Elsőként Dalmadi Júlia, a TransFoodMission és a Secontaste alapítója mutatta be, hogyan válaszolhat az élelmiszeripar a fenntarthatósági kihívásokra. Előadásában három fontos terület kiemelésével – elszabadult alapanyagárak, erőforrások kihasználása, élelmiszer-pazarlás – és a rájuk hozott konkrét példákkal szemléltette a helyzetet.

Az egyre dráguló kakaóipar innovációi között szerepelt egy amerikai cég, amely molekuláris szintű ízprofilalkotást alkalmaz alternatív alapanyagokból a csokoládé ízélményének megteremtésére. Emellett egy sejtalapú mezőgazdasági technológiát is bemutatott, amely a csokoládégyártást újragondolja, míg egy brit kezdeményezés szentjánoskenyeret és árpát használ fel, hogy kakaómentes, csokoládéízű terméket állítson elő. Az erőforrások fenntartható felhasználását illetően Dalmadi Júlia a Starbucks és a kanadai Tejipari Szövetség együttműködését említette, amely támogatást nyújt a környezetkímélő gazdálkodásra váltó tejtermelőknek.

Kiemelte: az upcycling mint innovációs forma, nemcsak környezeti előnyökkel jár, hanem gazdasági hasznot is eredményez: értéket teremt az elpazarolt nyersanyagokból. Saját vállalata példáját is felhozta, amely a sörgyártás melléktermékeit felhasználva készít reggelizőpelyhet és sörkorcsolyát.

Szóba került egy olyan innovatív ital is, amely koffeinalapú, de nem tartalmaz kávét vagy teát: a koffeint olyan alapanyagokból nyerik, amelyek más cégek számára melléktermékként keletkeznek. A folyamat ízfeltérképezéssel kezdődik, ami segít meghatározni, hogy mely melléktermékek alkalmasak a kívánt ízvilág létrehozására.

Az Innovációk napjának egyik kiemelt programja volt a helyettesítőkről és alternatívákról szóló kerekasztal-beszélgetés

Innovációs trend = alternatíva

Az Innovációk Napjának egyik kiemelt programja volt az a kerekasztal-beszélgetés, amelyet dr. Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára moderált. A panelbeszélgetés résztvevői voltak: Éder Tamás, a Magyar Hússzövetség elnöke, Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója, dr. Kápolna Beáta, a METRO Nagykereskedelem beszerzési igazgatója, Miskolczi István, a Növényi Alapú Élelmiszereket Gyártók és Forgalmazók Országos Szövetségének ügyvezetője és Vörös Attila, a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének ügyvezetője.

Éder Tamás
elnök
Magyar Hússzövetség

Éder Tamás szerint noha a 80-as és 90-es évek elején még komoly kutatásra épülő újítások zajlottak az országban a húsiparban, mára Magyarország az erőforráshiánynak betudhatóan követő állásponton van: néhány év késéssel vesszük át azokat a működő megoldásokat, amelyeket a nyugatabbra lévő országok élelmiszer­ipara alkalmaz.

A világ húsfogyasztásának kevesebb mint 1%-a áll alternatív termékekből, ez egyes előrejelzések szerint 10 év múlva akár 6-7% is lehet, de ez bizonytalan egyelőre. Az elmúlt évek tapasztalata az, hogy magas infláció miatt az alternatív termékek fogyasztása megtorpant. Európa húsipara kettészakadt: az olasz, spanyol, francia piacrész konzervatív állásponton van. Zajlik a piacvédelmi csata, hogy a húskészítmény az húskészítmény, minden más pedig „egyéb” kategória. A skandináv, német, nyugat-európai húspiaci szereplők egy része közben elfogadta az alternatív megoldásokat, a nagy cégek mindkét irányba fejlesztenek és gyártanak. Magyarországon is több olyan cég van, amely termel húskészítményt és alternatívát is, de igazából nincs akkora igény a növényi alapú húshelyettesítő termékekre, hogy ez a cégek számára megfelelő profitot hozzon, így egyelőre nincs széles körű gyártás. A flexitáriánusok száma is jelenleg töredéke az európai átlagnak – ha idővel felzárkózunk, gyártói oldalon is bizonyára csatlakoznak a cégek.

Harcz Zoltán
ügyvezető igazgató
Tej Terméktanács

Harcz Zoltán szerint a tejipar talán a leginkább innovatív ágazat, hiszen egy átlagos szupermarketben többszázféle tej- és tejterméket találunk a polcokon, bár ezeknek sajnos nem elég nagy aránya hazai előállítású. Büszke arra, hogy a magyar tejfeldolgozók egytől egyig állítanak elő laktózmentes termékeket, ugyanakkor a desszertek, vaj, sajt, joghurt importaránya rendkívül nagy.

Magyarországon – uniós összevetésben – sok tejet iszunk, pláne mióta a hatósági áras listába a fogyasztói folyadéktej is bekerült. A növényi italnak ehhez képest néhány százalékos piaci részesedése van, viszont elismerendő, hogy látványos a növekedése – csak az importnál 157%-os egyes statisztikák szerint, igaz, rendkívül alacsony bázisról.

Harcz Zoltán szerint az edukációra kellene nagy hangsúlyt fektetni, hogy tisztában legyenek a fogyasztók a termékek eredetével, megkülönböztethetőségével, beltartalmával és mindegyik élettani előnyével.

Miskolczi István
ügyvezető
NÉGYOSZ

Miskolczi István szerint felesleges a sok vita a körül, hogy mit minek hívunk, hiszen az ebben a szegmensben mozgó fogyasztó pontosan tudja, mit vesz le a polcról, a „mandulatej” kifejezés nem téveszti meg. Nincs már szükség több szabályozásra, inkább arra kell a hangsúlyt fektetni, hogy a valóban megtévesztő gyakorlatokat kigyomlálja a hatóság. A cél az legyen, hogy minél több magyar gyártó legyen jelen a szegmensben a külföldi dominancia helyett. A tejhelyettesítő termékek „vonata” már elment a magyar gyártók előtt, hatalmas a kínálat, nagyon költséges bekerülni. De vannak más lehetőségek más termékkategóriákban, amelyekre érdemes odafigyelni, fejleszteni, mert vannak lehetőségek.

Szerinte is fontos, hogy nyitottak legyünk, mert a vásárló mindegy, hogy állatjólét, vagy fenntarthatóság, vagy egészségügyi okokból fordul a növényi termékek felé, ki kell szolgáljuk. Erre a HoReCa a legjobb példa, amely a legnyitottabb talán, hiszen a vendég oda megy, ahol a család minden tagja talál magának kínálatot, függetlenül attól, hogy milyen étkezésű.

Vörös Attila
ügyvezető
FÉSZ

Vörös Attila, rámutatott, hogy az EU feldolgozó élelmiszeriparának alig 1%-át adja Magyarország. A magyar piacot szigorú szabályozói környezet, extraadók – népegészségügyi termékadó, a kiskereskedelmi adók – és adminisztratív terhek – a csomagolással kapcsolatos jelentési és befizetési kötelezettségek, az önellenőrzési rendszerünk, az EPR – lassítják, ami miatt az innovációra már nem sok erőforrás marad.

Az uniós tagországok élelmiszeriparának versenyét egy olyan százméteres síkfutáshoz hasonlítja, amelyen a rajtpisztoly eldördülésekor a lengyel, német, cseh, osztrák vagy román élelmiszeripar a százméteres síkfutást kezdi meg, míg a magyar gyártók 110 méteres gátfutáson indulnak.

– Az a környezet, amelyben mi dolgozunk, sokkal kevésbé támogatja az innovációt, mint a többi versenytárs országé – mondta. – A környezet folyamatosan változik, a mértékén lehet vitatkozni, de magán a fejlődésen, változáson felesleges. A FÉSZ-en belül minden irány és profil megtalálható, így nekünk ezeket az innovatív törekvéseket a tőlünk telhetően támogatnunk kell.

Technológiai értelemben is jelentős hátránnyal indul a magyar versenyző: ha megnézzük, mekkora CO2-kibocsátásra jár egyeurónyi hozzáadott érték megtermelése az EU-ban és Magyarországon, akkor kettes szorzónk van az EU-s átlaghoz képest, tehát fele annyira vagyunk hatékonyak energetikában. Hasonló a helyzet élőmunka-hatékonyságában is.

– Tehát modernizálni kellene, hogy utolérjük a síkfutókat, de a gátakat is át kell ugrani közben – tért vissza a sportanalógiához.

Idén is teltházas konferencián vehettek részt az innovációk iránt érdeklődők az Innovációk napja rendezvényünkön

Dr. Kápolna Beáta
beszerzési igazgató
METRO Nagykereskedelem

Dr. Kápolna Beáta kifejtette, hogy a fenntarthatóság és a modern technológiák egyre nagyobb szerepet kapnak a METRO beszállítói stratégiájában is, ami látszik a folyamatosan e termékcsoportokban bővülő kínálaton is.

Kiemelte, hogy az élelmiszeriparban a kisebb, innovatív vállalkozások jelentős előnyt szerezhetnek azzal, hogy gyorsabban képesek reagálni a piaci igényekre és alkalmazkodni az új technológiai trendekhez. Azt persze el kell fogadni, ha a fogyasztó nehéz helyzetben elsősorban az árakat nézi, azonban optimista a jövővel kapcsolatban.

Fontosnak tartja, hogy a trendekhez alkalmazkodni kell, és sajnos, ha valamiből, amit keres a vásárló, nincs magyar termék, akkor az importot fogja megvenni, a kereskedő pedig tartani fogja a polcon, hiszen az elsődleges célja, hogy választ adjon a vevői keresletre. Nyitottnak kell lennie a hazai beszállítói piacnak az új innovatív termékigényekre.

Dr. Felkai Beáta
Olga
helyettes államtitkár
Agrárminisztérium

A beszélgetés moderátora, dr. Felkai Beáta Olga összefoglalójában rámutatott, hogy ma a motiváció a növényi innovációkra sokféle lehet: egyes fogyasztók egészségügyi okok miatt orientálódnak erre, másokat a kíváncsiság hajt, hiszen van egy divatirányzat is, sokan fenntarthatósági okok miatt élnek ezekkel a termékekkel. Régen kevesebb volt a tej, mégis voltak már növényi alapú termékek az 1800-as években is.

A húshelyettesítők terén nagyjából egy 20%-os növekedésről beszélhetünk, és ma már egyre kevesebb helyre tudunk úgy bemenni, hogy ne kérdeznék meg, tehéntejjel vagy növényi itallal kérjük-e a kávét.

Otthon kevésbé kísérletezünk, kimozdulva már nyitottabbak vagyunk. A vendéglátásnak éppen ezért komoly felelőssége van abban, hogy az alternatívákat közelebb hozza az emberekhez. Sokan nem fenntarthatósági szempontokat vesznek figyelembe, ám ha a gyerek kipróbálja az étteremben a borsófehérjéből készült bolognait, és ízlik neki, legközelebb otthon is kérni fogja.

Az EU rendeletben szabályozva mondja ki, hogy tejnek kizárólag a tőgyváladékot engedi meg hívni, néhány kivétellel, mint a kókusztej vagy a disznósajt, ugyanakkor a szabályozás az edukáció szempontjából is fontos: ha azt mondjuk a fogyasztónak, hogy reszelje rá a tésztára a vegán tömböt, nem biztos, hogy tudni fogja, miről van szó. A helyes elnevezések használata és az edukáció segít, hogy tisztában legyen a vásárló mit szeretne venni, és mit kínálnak neki.

– Reálisan kell látni az ágazat terheit, fejlesztésekre és kutatásra is szükség van, nemcsak ezeknél az ágazatoknál, hanem az egész élelmiszeriparban – vont konklúziót a helyettes államtitkár asszony.

Mi kell egy befektetőnek?

Balogh Levente
elnök
Szentkirályi Magyarország

Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország elnöke, a „Cápák között” műsor ismert befektetője szót ejtett arról, hogy már nem elég a hagyományos harc a tőkéért, az edukáció, mentoráció még inkább fontos. Jelenleg egy AI-val foglalkozó startupba társult, amely webshopok számára fejleszt AI-megoldásokat. Úgy véli, az AI kulcsfontosságú az üzleti hatékonyság növelésében és a munkaerőhiány problémájának kezelésében.

Balogh Levente szerint a brand­építés az üzleti siker alapja: hiába van a mennyiség a kereskedelmi saját márkákból, a komoly profit a jól felépített gyártói márkákban rejlik. Ráadásul a gyártó biztonsága is kérdéses, hiszen, ha a saját márkás terméket gyártó cég hibázik, a következő héten már egy másik cég gyártja ugyanazt. Ezzel szemben „a Gucci, a Louis Vuitton, száz-, kétszáz éves cégek, világháborúkat éltek túl” – egy márka sosem lecserélhető.

Egy brand sikerének három alappillérét azonosította: a product technology, tehát a megfelelő technológiával készülő termék, a megfelelő marketing és a profi sales. Egy jól kiépített, hagyományt teremtő brand minőséget jelez, ami válságálló, fogyasztói bizalmat ad, és a teljes vállalkozás piaci értékét növeli – ezért mindig ott lesz a piacon.

 

 

Balogh Levente a márkákban hisz. Mert azok hagyományt teremtenek, minőséget képviselnek, válságállók, fogyasztói bizalmat jelentenek és növelik az egész vállalat értékét

Mindig kell az AI?

Dr. Tilesch György szerint az FMCG vállalatok számára elengedhetetlen az AI használata már most is ahhoz, hogy az ellátási lánc hatékonyabban működjön, növekedjen a termelékenység és csökkenjenek a működési költségek

Dr. Tilesch Györggyel, a PHI Institute for Augmented Intelligence alapító elnökével és egyben AI-szakértővel Hermann Zsuzsanna beszélgetett.

Dr. Tilesch György
alapító elnök
PHI Institute

Ázsia jelentős része erősen AI-elfogadó, nagyjából 80-85% között mozog a pártolók aránya. A társadalom elfogadja, a politikusok, a nagyvállalatok úgy látják, hogy az AI kulcsfontosságú a globális hatalmi törekvések szempontjából.

Ezzel szemben Amerika kicsit elaludt az AI-vízió és -szabályozás terén. Most pedig azzal néz szembe, hogy míg a legtöbb nagy technológiai (és egyben AI) vállalat amerikai, kevés hangsúlyt fektettek az AI-koherens társadalmi jövőkép kidolgozására. A döntéshozók úgy vélték, hogy amíg az amerikai vállalati dominanciát nem kérdőjelezik meg, addig szükségtelen a beavatkozás.

Európa más forgatókönyvet mutat. A technológiai potenciál kihasználásában tapasztalható jelentős lemaradása miatt az Egyesült Államokhoz és Kínához képest elsősorban a szabályozáson keresztül közelíti meg a mesterséges intelligenciát, viszont ezzel az EU AI Act lesz a világ első keretszabályozása, amely heteken belül hatályba lép.

Tilesch György szerint például az Amazon 80%-ban az AI-technológiák kihasználásával érte el azt a piaci dominanciát, amelyet ma láthatunk, különösen az automatizált raktározási megoldások és a személyre szabott vásárlói élmény területén.

Az AI-technológiák egyre inkább képesek arra, hogy komplex problémákat oldjanak meg, mint például a fogyasztói viselkedés előrejelzése vagy a készletgazdálkodás optimalizálása. Ez különösen jelentős az FMCG-vállalatok számára, ahol az AI lehetővé teszi az ellátási lánc hatékonyabb kezelését, a termelékenység növelését és a működési költségek csökkentését.

Retail innovációk és vásárlói igények

Bakonyi-Kovács
Krisztina
vezető tanácsadó
CPS GfK-YouGov

Bakonyi-Kovács Krisztina, a CPS GfK-YouGov vezető tanácsadója szerint az elmúlt években átélt válságok mindegyikéből tanultak valamit a vásárlók. A COVID-járványt megelőző időszakban 2018–19-ben kezdett előtérbe kerülni az innováció és a fenntarthatóság kérdése. A COVID-időszakban 2020–21-ben a lezárások során megnőtt az otthoni étkezések aránya, többet vásároltunk élelmiszerből és háztartási vegyi áruból; megtanultunk készletezni. 2022-től kezdve a megélhetési válság előszeleként az ár és pragmatizmus kerültek előtérbe. Megtanultunk takarékosan vásárolni, kivettük a kosárból azokat a termékkategóriákat, amelyekre nem volt mindenképp szükségünk. Felmértük, mit hol érdemes vásárolni, hol jövünk ki legjobban a pénzünkből.

A vásárlók nagy része igyekszik még kevesebbet költeni napi fogyasztási cikkekre, és csak azt megvenni, ami a legszükségesebb, lehetőleg saját márkát a kedvezőbb ára miatt. Nőtt a takarékossági szempontok jelentősége az élelmiszer-vásárlások során: az ár és az eltarthatóság szerepe megnőtt, míg sok egyéb szempont, például a tápérték, minőség, magyar eredet veszített jelentőségéből. A válságtünetek ellenére, vagy talán pont ezek miatt érdemes azonban a márkáknak és a kereskedőknek az innovációba invesztálni. Számtalan tanulmány született a korábbi válságok adatainak kiértékelésére, és a CPS GfK Európa szinten aggregált adatai alapján is az igazolódik vissza, hogy a recesszió alatt a termékfejlesztésbe, az új termékbevezetésekbe történő befektetések jellemzően mind piacrészben, mind pedig profitban megtérülnek a következő expanziós időszakban. A vásárlók bizalmának visszaszerzése, nemcsak a márkák, hanem azon kereskedők számára is fontos, akiket negatívan érintettek a vásárlói válságreakciók, vagyis a kosárméret alacsonyan tartására való törekvés, a promócióvadászat, a látogatott boltkör bővítése (a jobb ajánlatok reményében). Az anyagi megfontolások miatt elpártoló vásárlók bizalmának visszaszerzésére a kereskedelemben is hatékony eszköz az innováció. A vásárlók megtartásához hozzájárul a komplex vásárlási élmény (tehát nem csak az ár számít), és ez fokozottan igaz a fiatalabb korosztályokban. Az okoseszközök segítik a személyre szabott ajánlatok, promóciók kialakítását (pl. AI segítségével), az in-store automatizálást (pl. self-scan), a termékek megjelenítését (pl. appok, AR), illetve a kasszamentes vásárlás (walk-out technológia).

A hazai elismerés, nemzetközi forduló

Az Inno d’Or – Év innovációja verseny célja, hogy évről évre olyan értékteremtő innovációkat jutalmazzon, amelyek meghatározható vásárlói, fogyasztói igényre nyújtanak megoldást, valamely nevesíthető trendbe illenek, vagy egy meglévő, meghatározható igényből inspirálódott fejlesztés eredményei. A verseny legjobbjai a Zsűri döntése alapján megkaphatják a Best of the Best, Legjobb innováció és a Pioneer of the Year, Kategóriateremtő innováció elismeréseket is.

A verseny hatalmas elismerése és egyben a nagy lehetőség a nyertes pályázók számára, hogy a Trade magazin és az ESM között kötött megállapodás értelmében a BIG (Brand Innovation in Grocery) Awardsra belépőt jelent a hazai verseny. (További információ: big-awards.com és a 99. oldalon.)

Az idei elismerő oklevelek és üvegdíjak 26 pályázó kezébe kerültek a májusi díjátadón

5 kategória, 26 díjazott

Az idei megmérettetésből 26 olyan pályázat került ki győztesként a magas számú szakmai zsűri bírálata alapján, amelyek piaci bevezetése 2023. január 1. és 2023. december 31. között zajlott, és a saját kategóriájukban meghatározó újdonságtartalommal bírnak.

Minden idei Díjazottnak nagy szeretettel gratulálunk ezúton is, mint Szervezők, a szakmai Zsűri és a díjátadón résztvevők nevében!

A pályázatokban bemutatott újdonságok értékelését öt szempont: innovációtartalom, trendiség, piaci előnyök, időszakos eredmények és piaci esélyek alapján végezte a szakmai zsűri, majd pedig azoknál a termékeknél, ahol ez lehetséges volt, érzékszervi bírálatra is sor került.

A pályázatok a megadott főkategóriákban érkeztek, köztük mind gyártói, mind kereskedelmi márkaként, célcsoportot tekintve volt közöttük B2B és B2C beadvány is. Idén először külön kategóriában is indulhattak a „mentes” pályázatok.

A top 3 legtöbb pontot kapott pályázat mint abszolút nyertes is kihirdetésre került. Pontazonosság miatt ráadásul idén 5 pályázat kapta meg egy külön oklevéllel a Best of the Best 2024, vagyis a „Legjobb innováció 2024” elismerő oklevelet. Továbbá egy pályázó Pioneer of the Year 2024, azaz „Kategóriateremtő innováció 2024” elismerő oklevélben részesült.

A Best of the Best és a Pioneer of the Future díjak boldog tulajdonosai és a díjak átadói a színpadon

A díjakat dr. Felkai Beáta Olga helyettes államtitkár és Hermann Zsuzsanna zsűrielnök adták át. A nyertes pályázatok jogosulttá váltak az „Inno d’Or – Év innovációja 2024” cím használatára. //

 

INNO D’OR – ÉV INNOVÁCIÓJA 2024 GYŐZTESEI

ÉLELMISZER

Pure Milk+ termékcsalád  Alföldi Tej Kft.

A hazai piacon egyedülálló módon a Pure Milk+ ananászos és mangó-maracujás joghurtja 10 000 mg kollagént tartalmaz. A Pure Milk+ mangós joghurt élelmirost-forrás. //

Totu x Mentes töltött golyó termékcsalád Epres-barackos-kapros ízesítés  CAPRIOVUS Kft.

Egyedülálló magyar innováció­ként helyettesíti az állati eredetű tejtermékeket, például tehéntúrót vagy tejfölt, tojásfehérjével. //

 

Fino Vegajó Vegan Bar   FINO-FOOD Kft.

Vegan bar egy izgalmas desszertrúd-alternatíva, mely roppanós állagával és egyedi ízvilágával kínál különleges élményt azok számára, akik nem fogyasztanak tejtermékeket, vagy új terméket szeretnének kipróbálni. //

Vegnum Kids Multi+ gyerek multivitamin – Gemil Pharma Zrt.

A formula különlegessége, hogy a vitaminokat és ásványi anyagokat olyan formában tartalmazza, amelyek a legjobb biológiai hasznosulást biztosítják. //

Vegnum Nutri Fruits – Gemil Pharma Zrt.

Innovatív vaspótló termékében szerves forrású, jól hasznosuló vas(II)-laktát található, mely 96,5%-os gyümölcstartalmú mátrixba van ágyazva. A finom fekete ribizli íz hatékonyan elfedi a vas kellemetlen mellékízét. //

Nottevit Skinny Sleep Collagen Night Burner 2.0Gemil Pharma Zrt.

Innovatív éjszakai kollagénkomplex, amely alvás közben támogatja a zsírégetést, és feltölti a test kollagénraktárait. //

Nottevit Skinny Sleep Night Protein Weight ControlGemil Pharma Zrt.

Innovatív éjszakai proteinital, mely vegán borsó és rizsfehérjével biztosítja a teljes értékű, komplett fehérjeforrást. //

HiPP Prémium Gyümölcs babadesszertek Hipp Kft.

Innovatív bio-direktpüréből készül, kézzel szüretelt, fagyasztott gyümölcsök felhasználásával. Egyedülállóan, betekintő ablakos csomagolással is rendelkezik. //

Lidl saját márkás Milbona high protein tejberizsLidl Magyarország Bt.

A high protein termékek kapcsán egyre inkább elvárás a fogyasztók részéről, hogy ne csak a klasszikus formákban, hanem új, innovatív módon és minél finomabban is elérhetők legyenek. Mindezekre válaszként vezette be a Lidl a magas fehérjetartalmú tejberizst. //

Lidl saját márkás Fin Carré high protein csokoládéLidl Magyarország Bt.

A high protein termékek kapcsán egyre inkább elvárás a fogyasztók részéről, hogy ne csak a klasszikus formákban, hanem új, innovatív módon és minél finomabban is elérhetők legyenek. Mindezekre válaszként vezette be a Lidl a magas fehérjetartalmú csokoládét. //

METRO Chef előfőzhető proteines durumtészta család – METRO Kereskedelmi Kft.

Az újdonsága az, hogy kétszer főzhető, jelentősen csökkentve ezzel a főzési időt és energiát. A tészta alacsony glikémiás indexű durumbúzából készül. //

Stilla növényi hatóanyag cseppek termékcsaládQuattroceuticals Kft.

A cseppek természetes eredetű, standardizált növényi hatóanyagokat tartalmaznak, hordozó és töltőanyagok nélkül, ami a tabletták és kapszulák általában alacsonyabb felszívódási képességéhez képest jobb biológiai hasznosulást biztosít. Az egyedi Fulrich Formula, amely a termékben található, komplex formában tartja a hatóanyagokat, maximális hatékonyságot és célzott hatást biztosítva. //

SPAR PurPur péksütemények – SPAR Magyarország Kft.

A SPAR PurPur tésztás kakaós csiga és zsemle magas értékű purpur lisztkeveréket, tökmagot és napraforgómagot tartalmaz, valamint antioxidáns antociánt, támogatva az egészségtudatos életmódot. A fagyasztott változatok lehetővé teszik a friss, egészséges termék otthoni elkészítését, megőrizve a termék minőségét és ízét. //

VEGART Tiramisu, 100% növényi alapú vegán desszert Szega Camembert Kft.

A vegán étrendet követő és bizonyos ételallergiában vagy -intoleranciában szenvedő fogyasztók számára kiemelt élvezeti értékű, de mégis elérhető árú alternatíva. A hazai piacon egyedülállóan a gyártásához egyedileg készített gluténmentes piskóta kerül felhasználásra. //

Vegán – Allergénmentes Hamburgerpogácsa-, Fasírtalappor termékcsalád – Vegadokk Kft.

Kizárólag növényi alapanyagokból készül. A termék megfelel az ételintoleranciával élők és vegánok igényeinek is, reagálva a növekvő keresletre az egészségesebb és fenntarthatóbb étrend iránt. //

Frissen Szeretem termékcsalád – Zöldségmártogatós snack – Vitamin Szalon Kft.

A fejlesztés során beszerzett egyedi csomagológép és védőgázzal ellátott, zöldségösszetételű snack hozzájárul a változó vásárlói igények kielégítéséhez, mindezt minőségi és visszaellenőrizhető termékekkel. //

ITAL

Opera Cocktail Series – Fogyasztásra kész, palackozott koktélsor – Első Magyar Gin Manufaktúra Zrt.

A világ alkoholpiacának alakulására reflektál ez, a hazai piacon abszolút trendteremtő, fogyasztásra kész (Ready To Drink), palackozott koktélsor. //

Whisky Illusion és Aperla Illusion – Kikimix Co. Kft.

Mint az első magyar gyártók és a világ harmadik ilyen termékét piacra dobó vállalat, egyedülállóan kínálják alkoholmentes italaikat a világpiacon. //

 

Laktofermentált juice üdítő FineSzeS Food Kft.

Egy teljesen újszerű termékcsalád érkezett a fermentációval készült termékek piacára. Az innováció frissen préselt gyümölcsléből és speciálisan kiválasztott tejsavbaktériumokkal készül, melyek irányított módon fermentálják a gyümölcslevet. Az eredmény egy alacsony cukortartalmú, előemésztett gyümölcslé, amelyet kíméletes pasztőrrel tartósítanak. //

 

KOZMETIKA

 

Gliss Night Elixir éjszakai hajpakolások bevezetése – Henkel Magyarország Kft.

A HAPTiQ rendszerének köszönhetően, miközben alszunk, újjáépíti és erősíti a haj szerkezetét. A termék három variánssal kapható, amelyek közül a sérült és töredezett hajra kifejlesztett verzió a legjobban teljesítő. //

Schwarzkopf LIVE dropsHenkel Magyarország Kft.

Személyre szabható intenzitással tervezett, ezeket közvetlenül hozzákeverhetjük kedvenc hajbalzsamunkhoz, így új árnyalatot vagy élénkítést érhetünk el. A vegán és szilikonmentes formula kiválóan alkalmas az egyedi színárnyalatok létrehozására, míg az újrahasznosított anyagból készült csomagolás fenntarthatóságot is biztosít. //

Got2B – Henkel Magyarország Kft.

Gyorsan szárad, nem ragacsos, átlátszó és bőrgyógyászatilag tesztelt zselé hosszan tartó fixálást nyúlt szemöldöknek és a babahajaknak. //

VOLUMAX – A NATICS ultrakoncentrált, Botox-hatású peptideket tartalmazó széruma precíziós fecskendőadagolóban – NATICS LABORATOIRES Kft.

Ultramagas hatóanyag-tartalommal és újgenerációs precíziós fecskendőadaglóval kínál célzott kezelést az arcbőrnek. Az egyedülálló formula magas peptidtartalommal, beleértve az ARGIRELOX és ARGIRELINE AMPLIFIED peptidet, valamint ADIFYLINE és SYN-COLL peptiddel kombinálva, hatékonyan támogatja a bőr kollagéntermelését, és segít feltölteni a ráncokat. A termék továbbá hialuronsavval, Betainnel és Panthenollal gazdagított, ami hidratálja és regenerálja az arcbőrt, miközben erősíti annak tónusát és feszességét. //

 

CSOMAGOLÁS

 

FASTER display, műanyagmentes, 20 mp-es karton display – ART MATCH Hungária Kft.

A Faster display egy forradalmian új, műanyagmentes kartondisplay, amelynek összeszerelése nem igényel több időt 20 másodpercnél. //

 

PROMOLAB SMART PORTAL – Promolab.io Kft.

A mesterséges intelligencia vezérelte Smart Promóciók révén az ügyfelek valóban megismerhetik vásárlóikat, a róluk gyűjtött statisztikai adatok alapján. Ezzel a PromoLab lehetőséget ad a kezükbe, hogy üzeneteiket, kommunikációjukat, sales terveiket a célközönségük valós vágyaira és lehetőségeire szabják, hogy olyan kampányokat futtassanak, amelyekkel valóban megszólítják őket – így jelentősen növelve a hatékonyságukat. //

Respray x Rossmann automata, újratölthető fújós dezodorok – Rossmann Magyarország Kft.

A Respray ötvözi egy innovatív szelep- és szórófej technológiát egy olyan saját fejlesztésű újratöltő automatával, amely a különböző funkcióknak köszönhetően lehetővé teszi a palackok vásárlói közegben való újratöltését. //

Kapcsolódó cikkeink