Innovációk napja idén már negyedszer
Ismét megrendezésre került a Trade magazin által 2021-ben életre hívott innovációs verseny, amelynek díjátadóját idén újra egész napos szakmai konferencia kísérte. Az innováció jegyében rendezett Innovációk napja eseményre és benne az Inno d’Or – Év innovációja 2024 verseny díjátadójára a Hungexpón került sor, május 16-án.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
Az eseményen izgalmas szakmai előadásokra és beszélgetésekre került sor, amelyek bemutatták az aktuális újdonságok és újítások jellemzőit, majd átadására kerültek az Inno d’Or – Év innovációja 2024 díjak és különdíjak is.
Az eseményt Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője nyitotta meg, és foglalta össze röviden az FMCG-piac aktuális innovációs helyzetét, amelynek tükröt tartott az idei verseny is. Sajnos, a gazdasági környezet, a bizonytalan piaci helyzet és a fogyasztók szűk pénztárcája nem kedvez az innovációknak. Kevesebben merik vállalni az innovációk költségeit, de a vásárlók is nehezebben vehetők rá, hogy költsenek egy-egy újdonság kipróbálására. Ugyanakkor mindig támogatja a kilábalást az innovációk húzó ereje, így sosem szabad feladni az ilyen irányú törekvéseket. Az idei versenyen bemutatott újdonságokra mindenképp büszkék lehetnek a pályázók, hiszen számos olyan termék került bemutatásra, amely irányt és példát mutat a piac szereplőinek.
Nemzetközi innovációs trendek
Elsőként Dalmadi Júlia, a TransFoodMission és a Secontaste alapítója mutatta be, hogyan válaszolhat az élelmiszeripar a fenntarthatósági kihívásokra. Előadásában három fontos terület kiemelésével – elszabadult alapanyagárak, erőforrások kihasználása, élelmiszer-pazarlás – és a rájuk hozott konkrét példákkal szemléltette a helyzetet.
Az egyre dráguló kakaóipar innovációi között szerepelt egy amerikai cég, amely molekuláris szintű ízprofilalkotást alkalmaz alternatív alapanyagokból a csokoládé ízélményének megteremtésére. Emellett egy sejtalapú mezőgazdasági technológiát is bemutatott, amely a csokoládégyártást újragondolja, míg egy brit kezdeményezés szentjánoskenyeret és árpát használ fel, hogy kakaómentes, csokoládéízű terméket állítson elő. Az erőforrások fenntartható felhasználását illetően Dalmadi Júlia a Starbucks és a kanadai Tejipari Szövetség együttműködését említette, amely támogatást nyújt a környezetkímélő gazdálkodásra váltó tejtermelőknek.
Kiemelte: az upcycling mint innovációs forma, nemcsak környezeti előnyökkel jár, hanem gazdasági hasznot is eredményez: értéket teremt az elpazarolt nyersanyagokból. Saját vállalata példáját is felhozta, amely a sörgyártás melléktermékeit felhasználva készít reggelizőpelyhet és sörkorcsolyát.
Szóba került egy olyan innovatív ital is, amely koffeinalapú, de nem tartalmaz kávét vagy teát: a koffeint olyan alapanyagokból nyerik, amelyek más cégek számára melléktermékként keletkeznek. A folyamat ízfeltérképezéssel kezdődik, ami segít meghatározni, hogy mely melléktermékek alkalmasak a kívánt ízvilág létrehozására.
Innovációs trend = alternatíva
Az Innovációk Napjának egyik kiemelt programja volt az a kerekasztal-beszélgetés, amelyet dr. Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára moderált. A panelbeszélgetés résztvevői voltak: Éder Tamás, a Magyar Hússzövetség elnöke, Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója, dr. Kápolna Beáta, a METRO Nagykereskedelem beszerzési igazgatója, Miskolczi István, a Növényi Alapú Élelmiszereket Gyártók és Forgalmazók Országos Szövetségének ügyvezetője és Vörös Attila, a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének ügyvezetője.
Éder Tamás szerint noha a 80-as és 90-es évek elején még komoly kutatásra épülő újítások zajlottak az országban a húsiparban, mára Magyarország az erőforráshiánynak betudhatóan követő állásponton van: néhány év késéssel vesszük át azokat a működő megoldásokat, amelyeket a nyugatabbra lévő országok élelmiszeripara alkalmaz.
A világ húsfogyasztásának kevesebb mint 1%-a áll alternatív termékekből, ez egyes előrejelzések szerint 10 év múlva akár 6-7% is lehet, de ez bizonytalan egyelőre. Az elmúlt évek tapasztalata az, hogy magas infláció miatt az alternatív termékek fogyasztása megtorpant. Európa húsipara kettészakadt: az olasz, spanyol, francia piacrész konzervatív állásponton van. Zajlik a piacvédelmi csata, hogy a húskészítmény az húskészítmény, minden más pedig „egyéb” kategória. A skandináv, német, nyugat-európai húspiaci szereplők egy része közben elfogadta az alternatív megoldásokat, a nagy cégek mindkét irányba fejlesztenek és gyártanak. Magyarországon is több olyan cég van, amely termel húskészítményt és alternatívát is, de igazából nincs akkora igény a növényi alapú húshelyettesítő termékekre, hogy ez a cégek számára megfelelő profitot hozzon, így egyelőre nincs széles körű gyártás. A flexitáriánusok száma is jelenleg töredéke az európai átlagnak – ha idővel felzárkózunk, gyártói oldalon is bizonyára csatlakoznak a cégek.
Harcz Zoltán szerint a tejipar talán a leginkább innovatív ágazat, hiszen egy átlagos szupermarketben többszázféle tej- és tejterméket találunk a polcokon, bár ezeknek sajnos nem elég nagy aránya hazai előállítású. Büszke arra, hogy a magyar tejfeldolgozók egytől egyig állítanak elő laktózmentes termékeket, ugyanakkor a desszertek, vaj, sajt, joghurt importaránya rendkívül nagy.
Magyarországon – uniós összevetésben – sok tejet iszunk, pláne mióta a hatósági áras listába a fogyasztói folyadéktej is bekerült. A növényi italnak ehhez képest néhány százalékos piaci részesedése van, viszont elismerendő, hogy látványos a növekedése – csak az importnál 157%-os egyes statisztikák szerint, igaz, rendkívül alacsony bázisról.
Harcz Zoltán szerint az edukációra kellene nagy hangsúlyt fektetni, hogy tisztában legyenek a fogyasztók a termékek eredetével, megkülönböztethetőségével, beltartalmával és mindegyik élettani előnyével.
Miskolczi István szerint felesleges a sok vita a körül, hogy mit minek hívunk, hiszen az ebben a szegmensben mozgó fogyasztó pontosan tudja, mit vesz le a polcról, a „mandulatej” kifejezés nem téveszti meg. Nincs már szükség több szabályozásra, inkább arra kell a hangsúlyt fektetni, hogy a valóban megtévesztő gyakorlatokat kigyomlálja a hatóság. A cél az legyen, hogy minél több magyar gyártó legyen jelen a szegmensben a külföldi dominancia helyett. A tejhelyettesítő termékek „vonata” már elment a magyar gyártók előtt, hatalmas a kínálat, nagyon költséges bekerülni. De vannak más lehetőségek más termékkategóriákban, amelyekre érdemes odafigyelni, fejleszteni, mert vannak lehetőségek.
Szerinte is fontos, hogy nyitottak legyünk, mert a vásárló mindegy, hogy állatjólét, vagy fenntarthatóság, vagy egészségügyi okokból fordul a növényi termékek felé, ki kell szolgáljuk. Erre a HoReCa a legjobb példa, amely a legnyitottabb talán, hiszen a vendég oda megy, ahol a család minden tagja talál magának kínálatot, függetlenül attól, hogy milyen étkezésű.
Vörös Attila, rámutatott, hogy az EU feldolgozó élelmiszeriparának alig 1%-át adja Magyarország. A magyar piacot szigorú szabályozói környezet, extraadók – népegészségügyi termékadó, a kiskereskedelmi adók – és adminisztratív terhek – a csomagolással kapcsolatos jelentési és befizetési kötelezettségek, az önellenőrzési rendszerünk, az EPR – lassítják, ami miatt az innovációra már nem sok erőforrás marad.
Az uniós tagországok élelmiszeriparának versenyét egy olyan százméteres síkfutáshoz hasonlítja, amelyen a rajtpisztoly eldördülésekor a lengyel, német, cseh, osztrák vagy román élelmiszeripar a százméteres síkfutást kezdi meg, míg a magyar gyártók 110 méteres gátfutáson indulnak.
– Az a környezet, amelyben mi dolgozunk, sokkal kevésbé támogatja az innovációt, mint a többi versenytárs országé – mondta. – A környezet folyamatosan változik, a mértékén lehet vitatkozni, de magán a fejlődésen, változáson felesleges. A FÉSZ-en belül minden irány és profil megtalálható, így nekünk ezeket az innovatív törekvéseket a tőlünk telhetően támogatnunk kell.
Technológiai értelemben is jelentős hátránnyal indul a magyar versenyző: ha megnézzük, mekkora CO2-kibocsátásra jár egyeurónyi hozzáadott érték megtermelése az EU-ban és Magyarországon, akkor kettes szorzónk van az EU-s átlaghoz képest, tehát fele annyira vagyunk hatékonyak energetikában. Hasonló a helyzet élőmunka-hatékonyságában is.
– Tehát modernizálni kellene, hogy utolérjük a síkfutókat, de a gátakat is át kell ugrani közben – tért vissza a sportanalógiához.
Dr. Kápolna Beáta kifejtette, hogy a fenntarthatóság és a modern technológiák egyre nagyobb szerepet kapnak a METRO beszállítói stratégiájában is, ami látszik a folyamatosan e termékcsoportokban bővülő kínálaton is.
Kiemelte, hogy az élelmiszeriparban a kisebb, innovatív vállalkozások jelentős előnyt szerezhetnek azzal, hogy gyorsabban képesek reagálni a piaci igényekre és alkalmazkodni az új technológiai trendekhez. Azt persze el kell fogadni, ha a fogyasztó nehéz helyzetben elsősorban az árakat nézi, azonban optimista a jövővel kapcsolatban.
Fontosnak tartja, hogy a trendekhez alkalmazkodni kell, és sajnos, ha valamiből, amit keres a vásárló, nincs magyar termék, akkor az importot fogja megvenni, a kereskedő pedig tartani fogja a polcon, hiszen az elsődleges célja, hogy választ adjon a vevői keresletre. Nyitottnak kell lennie a hazai beszállítói piacnak az új innovatív termékigényekre.
A beszélgetés moderátora, dr. Felkai Beáta Olga összefoglalójában rámutatott, hogy ma a motiváció a növényi innovációkra sokféle lehet: egyes fogyasztók egészségügyi okok miatt orientálódnak erre, másokat a kíváncsiság hajt, hiszen van egy divatirányzat is, sokan fenntarthatósági okok miatt élnek ezekkel a termékekkel. Régen kevesebb volt a tej, mégis voltak már növényi alapú termékek az 1800-as években is.
A húshelyettesítők terén nagyjából egy 20%-os növekedésről beszélhetünk, és ma már egyre kevesebb helyre tudunk úgy bemenni, hogy ne kérdeznék meg, tehéntejjel vagy növényi itallal kérjük-e a kávét.
Otthon kevésbé kísérletezünk, kimozdulva már nyitottabbak vagyunk. A vendéglátásnak éppen ezért komoly felelőssége van abban, hogy az alternatívákat közelebb hozza az emberekhez. Sokan nem fenntarthatósági szempontokat vesznek figyelembe, ám ha a gyerek kipróbálja az étteremben a borsófehérjéből készült bolognait, és ízlik neki, legközelebb otthon is kérni fogja.
Az EU rendeletben szabályozva mondja ki, hogy tejnek kizárólag a tőgyváladékot engedi meg hívni, néhány kivétellel, mint a kókusztej vagy a disznósajt…, ugyanakkor a szabályozás az edukáció szempontjából is fontos: ha azt mondjuk a fogyasztónak, hogy reszelje rá a tésztára a vegán tömböt, nem biztos, hogy tudni fogja, miről van szó. A helyes elnevezések használata és az edukáció segít, hogy tisztában legyen a vásárló mit szeretne venni, és mit kínálnak neki.
– Reálisan kell látni az ágazat terheit, fejlesztésekre és kutatásra is szükség van, nemcsak ezeknél az ágazatoknál, hanem az egész élelmiszeriparban – vont konklúziót a helyettes államtitkár asszony.
Mi kell egy befektetőnek?
Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország elnöke, a „Cápák között” műsor ismert befektetője szót ejtett arról, hogy már nem elég a hagyományos harc a tőkéért, az edukáció, mentoráció még inkább fontos. Jelenleg egy AI-val foglalkozó startupba társult, amely webshopok számára fejleszt AI-megoldásokat. Úgy véli, az AI kulcsfontosságú az üzleti hatékonyság növelésében és a munkaerőhiány problémájának kezelésében.
Balogh Levente szerint a brandépítés az üzleti siker alapja: hiába van a mennyiség a kereskedelmi saját márkákból, a komoly profit a jól felépített gyártói márkákban rejlik. Ráadásul a gyártó biztonsága is kérdéses, hiszen, ha a saját márkás terméket gyártó cég hibázik, a következő héten már egy másik cég gyártja ugyanazt. Ezzel szemben „a Gucci, a Louis Vuitton, száz-, kétszáz éves cégek, világháborúkat éltek túl” – egy márka sosem lecserélhető.
Egy brand sikerének három alappillérét azonosította: a product technology, tehát a megfelelő technológiával készülő termék, a megfelelő marketing és a profi sales. Egy jól kiépített, hagyományt teremtő brand minőséget jelez, ami válságálló, fogyasztói bizalmat ad, és a teljes vállalkozás piaci értékét növeli – ezért mindig ott lesz a piacon.
Mindig kell az AI?
Dr. Tilesch Györggyel, a PHI Institute for Augmented Intelligence alapító elnökével és egyben AI-szakértővel Hermann Zsuzsanna beszélgetett.
Ázsia jelentős része erősen AI-elfogadó, nagyjából 80-85% között mozog a pártolók aránya. A társadalom elfogadja, a politikusok, a nagyvállalatok úgy látják, hogy az AI kulcsfontosságú a globális hatalmi törekvések szempontjából.
Ezzel szemben Amerika kicsit elaludt az AI-vízió és -szabályozás terén. Most pedig azzal néz szembe, hogy míg a legtöbb nagy technológiai (és egyben AI) vállalat amerikai, kevés hangsúlyt fektettek az AI-koherens társadalmi jövőkép kidolgozására. A döntéshozók úgy vélték, hogy amíg az amerikai vállalati dominanciát nem kérdőjelezik meg, addig szükségtelen a beavatkozás.
Európa más forgatókönyvet mutat. A technológiai potenciál kihasználásában tapasztalható jelentős lemaradása miatt az Egyesült Államokhoz és Kínához képest elsősorban a szabályozáson keresztül közelíti meg a mesterséges intelligenciát, viszont ezzel az EU AI Act lesz a világ első keretszabályozása, amely heteken belül hatályba lép.
Tilesch György szerint például az Amazon 80%-ban az AI-technológiák kihasználásával érte el azt a piaci dominanciát, amelyet ma láthatunk, különösen az automatizált raktározási megoldások és a személyre szabott vásárlói élmény területén.
Az AI-technológiák egyre inkább képesek arra, hogy komplex problémákat oldjanak meg, mint például a fogyasztói viselkedés előrejelzése vagy a készletgazdálkodás optimalizálása. Ez különösen jelentős az FMCG-vállalatok számára, ahol az AI lehetővé teszi az ellátási lánc hatékonyabb kezelését, a termelékenység növelését és a működési költségek csökkentését.
Retail innovációk és vásárlói igények
Bakonyi-Kovács Krisztina, a CPS GfK-YouGov vezető tanácsadója szerint az elmúlt években átélt válságok mindegyikéből tanultak valamit a vásárlók. A COVID-járványt megelőző időszakban 2018–19-ben kezdett előtérbe kerülni az innováció és a fenntarthatóság kérdése. A COVID-időszakban 2020–21-ben a lezárások során megnőtt az otthoni étkezések aránya, többet vásároltunk élelmiszerből és háztartási vegyi áruból; megtanultunk készletezni. 2022-től kezdve a megélhetési válság előszeleként az ár és pragmatizmus kerültek előtérbe. Megtanultunk takarékosan vásárolni, kivettük a kosárból azokat a termékkategóriákat, amelyekre nem volt mindenképp szükségünk. Felmértük, mit hol érdemes vásárolni, hol jövünk ki legjobban a pénzünkből.
A vásárlók nagy része igyekszik még kevesebbet költeni napi fogyasztási cikkekre, és csak azt megvenni, ami a legszükségesebb, lehetőleg saját márkát a kedvezőbb ára miatt. Nőtt a takarékossági szempontok jelentősége az élelmiszer-vásárlások során: az ár és az eltarthatóság szerepe megnőtt, míg sok egyéb szempont, például a tápérték, minőség, magyar eredet veszített jelentőségéből. A válságtünetek ellenére, vagy talán pont ezek miatt érdemes azonban a márkáknak és a kereskedőknek az innovációba invesztálni. Számtalan tanulmány született a korábbi válságok adatainak kiértékelésére, és a CPS GfK Európa szinten aggregált adatai alapján is az igazolódik vissza, hogy a recesszió alatt a termékfejlesztésbe, az új termékbevezetésekbe történő befektetések jellemzően mind piacrészben, mind pedig profitban megtérülnek a következő expanziós időszakban. A vásárlók bizalmának visszaszerzése, nemcsak a márkák, hanem azon kereskedők számára is fontos, akiket negatívan érintettek a vásárlói válságreakciók, vagyis a kosárméret alacsonyan tartására való törekvés, a promócióvadászat, a látogatott boltkör bővítése (a jobb ajánlatok reményében). Az anyagi megfontolások miatt elpártoló vásárlók bizalmának visszaszerzésére a kereskedelemben is hatékony eszköz az innováció. A vásárlók megtartásához hozzájárul a komplex vásárlási élmény (tehát nem csak az ár számít), és ez fokozottan igaz a fiatalabb korosztályokban. Az okoseszközök segítik a személyre szabott ajánlatok, promóciók kialakítását (pl. AI segítségével), az in-store automatizálást (pl. self-scan), a termékek megjelenítését (pl. appok, AR), illetve a kasszamentes vásárlás (walk-out technológia).
A hazai elismerés, nemzetközi forduló
Az Inno d’Or – Év innovációja verseny célja, hogy évről évre olyan értékteremtő innovációkat jutalmazzon, amelyek meghatározható vásárlói, fogyasztói igényre nyújtanak megoldást, valamely nevesíthető trendbe illenek, vagy egy meglévő, meghatározható igényből inspirálódott fejlesztés eredményei. A verseny legjobbjai a Zsűri döntése alapján megkaphatják a Best of the Best, Legjobb innováció és a Pioneer of the Year, Kategóriateremtő innováció elismeréseket is.
A verseny hatalmas elismerése és egyben a nagy lehetőség a nyertes pályázók számára, hogy a Trade magazin és az ESM között kötött megállapodás értelmében a BIG (Brand Innovation in Grocery) Awardsra belépőt jelent a hazai verseny. (További információ: big-awards.com és a 99. oldalon.)
5 kategória, 26 díjazott
Az idei megmérettetésből 26 olyan pályázat került ki győztesként a magas számú szakmai zsűri bírálata alapján, amelyek piaci bevezetése 2023. január 1. és 2023. december 31. között zajlott, és a saját kategóriájukban meghatározó újdonságtartalommal bírnak.
A pályázatokban bemutatott újdonságok értékelését öt szempont: innovációtartalom, trendiség, piaci előnyök, időszakos eredmények és piaci esélyek alapján végezte a szakmai zsűri, majd pedig azoknál a termékeknél, ahol ez lehetséges volt, érzékszervi bírálatra is sor került.
A pályázatok a megadott főkategóriákban érkeztek, köztük mind gyártói, mind kereskedelmi márkaként, célcsoportot tekintve volt közöttük B2B és B2C beadvány is. Idén először külön kategóriában is indulhattak a „mentes” pályázatok.
A top 3 legtöbb pontot kapott pályázat mint abszolút nyertes is kihirdetésre került. Pontazonosság miatt ráadásul idén 5 pályázat kapta meg egy külön oklevéllel a Best of the Best 2024, vagyis a „Legjobb innováció 2024” elismerő oklevelet. Továbbá egy pályázó Pioneer of the Year 2024, azaz „Kategóriateremtő innováció 2024” elismerő oklevélben részesült.
A díjakat dr. Felkai Beáta Olga helyettes államtitkár és Hermann Zsuzsanna zsűrielnök adták át. A nyertes pályázatok jogosulttá váltak az „Inno d’Or – Év innovációja 2024” cím használatára. //
INNO D’OR – ÉV INNOVÁCIÓJA 2024 GYŐZTESEI
ÉLELMISZER
Pure Milk+ termékcsalád – Alföldi Tej Kft.
A hazai piacon egyedülálló módon a Pure Milk+ ananászos és mangó-maracujás joghurtja 10 000 mg kollagént tartalmaz. A Pure Milk+ mangós joghurt élelmirost-forrás. //
Totu x Mentes töltött golyó termékcsalád Epres-barackos-kapros ízesítés – CAPRIOVUS Kft.
Egyedülálló magyar innovációként helyettesíti az állati eredetű tejtermékeket, például tehéntúrót vagy tejfölt, tojásfehérjével. //
Fino Vegajó Vegan Bar – FINO-FOOD Kft.
Vegan bar egy izgalmas desszertrúd-alternatíva, mely roppanós állagával és egyedi ízvilágával kínál különleges élményt azok számára, akik nem fogyasztanak tejtermékeket, vagy új terméket szeretnének kipróbálni. //
Vegnum Kids Multi+ gyerek multivitamin – Gemil Pharma Zrt.
A formula különlegessége, hogy a vitaminokat és ásványi anyagokat olyan formában tartalmazza, amelyek a legjobb biológiai hasznosulást biztosítják. //
Vegnum Nutri Fruits – Gemil Pharma Zrt.
Innovatív vaspótló termékében szerves forrású, jól hasznosuló vas(II)-laktát található, mely 96,5%-os gyümölcstartalmú mátrixba van ágyazva. A finom fekete ribizli íz hatékonyan elfedi a vas kellemetlen mellékízét. //
Nottevit Skinny Sleep Collagen Night Burner 2.0 – Gemil Pharma Zrt.
Innovatív éjszakai kollagénkomplex, amely alvás közben támogatja a zsírégetést, és feltölti a test kollagénraktárait. //
Nottevit Skinny Sleep Night Protein Weight Control – Gemil Pharma Zrt.
Innovatív éjszakai proteinital, mely vegán borsó és rizsfehérjével biztosítja a teljes értékű, komplett fehérjeforrást. //
HiPP Prémium Gyümölcs babadesszertek – Hipp Kft.
Innovatív bio-direktpüréből készül, kézzel szüretelt, fagyasztott gyümölcsök felhasználásával. Egyedülállóan, betekintő ablakos csomagolással is rendelkezik. //
Lidl saját márkás Milbona high protein tejberizs – Lidl Magyarország Bt.
A high protein termékek kapcsán egyre inkább elvárás a fogyasztók részéről, hogy ne csak a klasszikus formákban, hanem új, innovatív módon és minél finomabban is elérhetők legyenek. Mindezekre válaszként vezette be a Lidl a magas fehérjetartalmú tejberizst. //
Lidl saját márkás Fin Carré high protein csokoládé – Lidl Magyarország Bt.
A high protein termékek kapcsán egyre inkább elvárás a fogyasztók részéről, hogy ne csak a klasszikus formákban, hanem új, innovatív módon és minél finomabban is elérhetők legyenek. Mindezekre válaszként vezette be a Lidl a magas fehérjetartalmú csokoládét. //
METRO Chef előfőzhető proteines durumtészta család – METRO Kereskedelmi Kft.
Az újdonsága az, hogy kétszer főzhető, jelentősen csökkentve ezzel a főzési időt és energiát. A tészta alacsony glikémiás indexű durumbúzából készül. //
Stilla növényi hatóanyag cseppek termékcsalád – Quattroceuticals Kft.
A cseppek természetes eredetű, standardizált növényi hatóanyagokat tartalmaznak, hordozó és töltőanyagok nélkül, ami a tabletták és kapszulák általában alacsonyabb felszívódási képességéhez képest jobb biológiai hasznosulást biztosít. Az egyedi Fulrich Formula, amely a termékben található, komplex formában tartja a hatóanyagokat, maximális hatékonyságot és célzott hatást biztosítva. //
SPAR PurPur péksütemények – SPAR Magyarország Kft.
A SPAR PurPur tésztás kakaós csiga és zsemle magas értékű purpur lisztkeveréket, tökmagot és napraforgómagot tartalmaz, valamint antioxidáns antociánt, támogatva az egészségtudatos életmódot. A fagyasztott változatok lehetővé teszik a friss, egészséges termék otthoni elkészítését, megőrizve a termék minőségét és ízét. //
VEGART Tiramisu, 100% növényi alapú vegán desszert – Szega Camembert Kft.
A vegán étrendet követő és bizonyos ételallergiában vagy -intoleranciában szenvedő fogyasztók számára kiemelt élvezeti értékű, de mégis elérhető árú alternatíva. A hazai piacon egyedülállóan a gyártásához egyedileg készített gluténmentes piskóta kerül felhasználásra. //
Vegán – Allergénmentes Hamburgerpogácsa-, Fasírtalappor termékcsalád – Vegadokk Kft.
Kizárólag növényi alapanyagokból készül. A termék megfelel az ételintoleranciával élők és vegánok igényeinek is, reagálva a növekvő keresletre az egészségesebb és fenntarthatóbb étrend iránt. //
Frissen Szeretem termékcsalád – Zöldségmártogatós snack – Vitamin Szalon Kft.
A fejlesztés során beszerzett egyedi csomagológép és védőgázzal ellátott, zöldségösszetételű snack hozzájárul a változó vásárlói igények kielégítéséhez, mindezt minőségi és visszaellenőrizhető termékekkel. //
ITAL
Opera Cocktail Series – Fogyasztásra kész, palackozott koktélsor – Első Magyar Gin Manufaktúra Zrt.
A világ alkoholpiacának alakulására reflektál ez, a hazai piacon abszolút trendteremtő, fogyasztásra kész (Ready To Drink), palackozott koktélsor. //
Whisky Illusion és Aperla Illusion – Kikimix Co. Kft.
Mint az első magyar gyártók és a világ harmadik ilyen termékét piacra dobó vállalat, egyedülállóan kínálják alkoholmentes italaikat a világpiacon. //
Laktofermentált juice üdítő – FineSzeS Food Kft.
Egy teljesen újszerű termékcsalád érkezett a fermentációval készült termékek piacára. Az innováció frissen préselt gyümölcsléből és speciálisan kiválasztott tejsavbaktériumokkal készül, melyek irányított módon fermentálják a gyümölcslevet. Az eredmény egy alacsony cukortartalmú, előemésztett gyümölcslé, amelyet kíméletes pasztőrrel tartósítanak. //
KOZMETIKA
Gliss Night Elixir éjszakai hajpakolások bevezetése – Henkel Magyarország Kft.
A HAPTiQ rendszerének köszönhetően, miközben alszunk, újjáépíti és erősíti a haj szerkezetét. A termék három variánssal kapható, amelyek közül a sérült és töredezett hajra kifejlesztett verzió a legjobban teljesítő. //
Schwarzkopf LIVE drops – Henkel Magyarország Kft.
Személyre szabható intenzitással tervezett, ezeket közvetlenül hozzákeverhetjük kedvenc hajbalzsamunkhoz, így új árnyalatot vagy élénkítést érhetünk el. A vegán és szilikonmentes formula kiválóan alkalmas az egyedi színárnyalatok létrehozására, míg az újrahasznosított anyagból készült csomagolás fenntarthatóságot is biztosít. //
Got2B – Henkel Magyarország Kft.
Gyorsan szárad, nem ragacsos, átlátszó és bőrgyógyászatilag tesztelt zselé hosszan tartó fixálást nyúlt szemöldöknek és a babahajaknak. //
VOLUMAX – A NATICS ultrakoncentrált, Botox-hatású peptideket tartalmazó széruma precíziós fecskendőadagolóban – NATICS LABORATOIRES Kft.
Ultramagas hatóanyag-tartalommal és újgenerációs precíziós fecskendőadaglóval kínál célzott kezelést az arcbőrnek. Az egyedülálló formula magas peptidtartalommal, beleértve az ARGIRELOX és ARGIRELINE AMPLIFIED peptidet, valamint ADIFYLINE és SYN-COLL peptiddel kombinálva, hatékonyan támogatja a bőr kollagéntermelését, és segít feltölteni a ráncokat. A termék továbbá hialuronsavval, Betainnel és Panthenollal gazdagított, ami hidratálja és regenerálja az arcbőrt, miközben erősíti annak tónusát és feszességét. //
CSOMAGOLÁS
FASTER display, műanyagmentes, 20 mp-es karton display – ART MATCH Hungária Kft.
A Faster display egy forradalmian új, műanyagmentes kartondisplay, amelynek összeszerelése nem igényel több időt 20 másodpercnél. //
PROMOLAB SMART PORTAL – Promolab.io Kft.
A mesterséges intelligencia vezérelte Smart Promóciók révén az ügyfelek valóban megismerhetik vásárlóikat, a róluk gyűjtött statisztikai adatok alapján. Ezzel a PromoLab lehetőséget ad a kezükbe, hogy üzeneteiket, kommunikációjukat, sales terveiket a célközönségük valós vágyaira és lehetőségeire szabják, hogy olyan kampányokat futtassanak, amelyekkel valóban megszólítják őket – így jelentősen növelve a hatékonyságukat. //
Respray x Rossmann automata, újratölthető fújós dezodorok – Rossmann Magyarország Kft.
A Respray ötvözi egy innovatív szelep- és szórófej technológiát egy olyan saját fejlesztésű újratöltő automatával, amely a különböző funkcióknak köszönhetően lehetővé teszi a palackok vásárlói közegben való újratöltését. //
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >