Innováció a Lidltől: Mystery Box kampány az Egyesült Királyságban
A Lidl német üzletlánc legújabb, az Egyesült Királyságban elindított marketingkampánya óriási érdeklődést váltott ki a vásárlók körében. A „Mystery Box” néven ismert titokzatos dobozokat mindössze 20 fontért (körülbelül 9000 forintért) kínálták az üzletek polcain, és a vásárlók izgatottan próbálták felfedezni, milyen meglepetéseket rejtenek a csomagok – számolt be róla az Energozrouti.cz.
Mi lapul a Mystery Boxban?
A dobozok különböző kategóriájú termékeket tartalmaztak, amelyek összértéke jelentősen meghaladta a vételárat. A szerencsés vásárlók kozmetikumokat, elektronikai eszközöket, sőt, akár háztartási gépeket is találhattak a dobozokban. Az egyik vásárló az Examiner Live weboldalán arról számolt be, hogy mindössze 20 fontért több mint 100 font (közel 47 ezer forint) értékű árut kapott. Ez a hír gyorsan elterjedt, sokakat arra ösztönözve, hogy még több Mystery Boxot vásároljanak.
A Lidl Mystery Box kampánya nemcsak az eladások növelésére összpontosított, hanem a vásárlói élmény javítására is. A dobozok titokzatos tartalma kalandot és izgalmat vitt a mindennapi bevásárlásba, ami újfajta élményt jelentett a vásárlóknak. A kampány sikerét az is fokozta, hogy a vásárlók lelkesen osztották meg szerzeményeiket a közösségi médiában, tovább növelve a kampány láthatóságát és vonzerejét.
A kampány lehetőséget adott a Lidl számára, hogy hatékonyan értékesítse az esetlegesen lassabban fogyó készleteket anélkül, hogy árcsökkentésre kényszerült volna. Ez különösen előnyös a karácsonyi szezon előtti időszakban, amikor az üzletekben a helyhatékonyság és a készletek gyors mozgása kulcsfontosságú.
Nemzetközi terjeszkedés lehetősége
Bár a Mystery Box kezdeményezés egyelőre csak az Egyesült Királyságban valósult meg, a sikerét látva hasonló kampányok más országokban is megfontolásra kerülhetnek. A Lidl az elmúlt években számos újítással építette márkáját, a sajátmárkás termékektől kezdve egészen Arnold Schwarzenegger részvételével készült reklámkampányokig. Az ilyen típusú innovatív marketingstratégiák nemcsak az eladásokat növelik, hanem erősítik a vásárlói lojalitást és a márka közösségi jelenlétét is.
A Mystery Box kampány tehát nem csupán a vásárlói élményt forradalmasította, hanem egyúttal a készletgazdálkodás és az eladások növelésének hatékony eszköze is lett, egy újabb példaként arra, hogyan alkalmazkodhat sikeresen egy nemzetközi üzletlánc a modern vásárlói igényekhez.
Kapcsolódó cikkeink
3000 tonna sajtot exportált tavaly a svájci Lidl
Több mint 3000 tonna sajtot exportált a svájci Lidl 2023-ban,…
Tovább olvasom >Állatjólét terén Németországban az ALDI Süd és a Kaufland jár az élen
Állatjóléti törekvések terén a német élelmiszer-kiskereskedelmi láncok közül az ALDI…
Tovább olvasom >Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a kiskereskedelmi forgalom 4,1, százalékkal emelkedett augusztusban az előző év azonos időszakához viszonyítva
Augusztusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,2,…
Tovább olvasom >Nyolc hónapja töretlen a fogyasztás bővülése, augusztusban 4,1 százalékra gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai alapján 2024 augusztusában…
Tovább olvasom >10 500 iskolás gyermek kapott tanszert az Auchan-gyűjtésből
10 500 gyermek megfelelő felszereléssel vághatott neki az idei tanévnek…
Tovább olvasom >