Innováció a Lidltől: Mystery Box kampány az Egyesült Királyságban
A Lidl német üzletlánc legújabb, az Egyesült Királyságban elindított marketingkampánya óriási érdeklődést váltott ki a vásárlók körében. A „Mystery Box” néven ismert titokzatos dobozokat mindössze 20 fontért (körülbelül 9000 forintért) kínálták az üzletek polcain, és a vásárlók izgatottan próbálták felfedezni, milyen meglepetéseket rejtenek a csomagok – számolt be róla az Energozrouti.cz.
Mi lapul a Mystery Boxban?
A dobozok különböző kategóriájú termékeket tartalmaztak, amelyek összértéke jelentősen meghaladta a vételárat. A szerencsés vásárlók kozmetikumokat, elektronikai eszközöket, sőt, akár háztartási gépeket is találhattak a dobozokban. Az egyik vásárló az Examiner Live weboldalán arról számolt be, hogy mindössze 20 fontért több mint 100 font (közel 47 ezer forint) értékű árut kapott. Ez a hír gyorsan elterjedt, sokakat arra ösztönözve, hogy még több Mystery Boxot vásároljanak.
A Lidl Mystery Box kampánya nemcsak az eladások növelésére összpontosított, hanem a vásárlói élmény javítására is. A dobozok titokzatos tartalma kalandot és izgalmat vitt a mindennapi bevásárlásba, ami újfajta élményt jelentett a vásárlóknak. A kampány sikerét az is fokozta, hogy a vásárlók lelkesen osztották meg szerzeményeiket a közösségi médiában, tovább növelve a kampány láthatóságát és vonzerejét.
A kampány lehetőséget adott a Lidl számára, hogy hatékonyan értékesítse az esetlegesen lassabban fogyó készleteket anélkül, hogy árcsökkentésre kényszerült volna. Ez különösen előnyös a karácsonyi szezon előtti időszakban, amikor az üzletekben a helyhatékonyság és a készletek gyors mozgása kulcsfontosságú.
Nemzetközi terjeszkedés lehetősége
Bár a Mystery Box kezdeményezés egyelőre csak az Egyesült Királyságban valósult meg, a sikerét látva hasonló kampányok más országokban is megfontolásra kerülhetnek. A Lidl az elmúlt években számos újítással építette márkáját, a sajátmárkás termékektől kezdve egészen Arnold Schwarzenegger részvételével készült reklámkampányokig. Az ilyen típusú innovatív marketingstratégiák nemcsak az eladásokat növelik, hanem erősítik a vásárlói lojalitást és a márka közösségi jelenlétét is.
A Mystery Box kampány tehát nem csupán a vásárlói élményt forradalmasította, hanem egyúttal a készletgazdálkodás és az eladások növelésének hatékony eszköze is lett, egy újabb példaként arra, hogyan alkalmazkodhat sikeresen egy nemzetközi üzletlánc a modern vásárlói igényekhez.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Baptista Szeretetszolgálat: 24 millió forintnyi adományt kapnak rászoruló családok a Lidl segítségével
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak…
Tovább olvasom >Árverseny a dubai csokiért: a Lidl újabb kedvezménnyel robbantott
Újabb fordulatot vett a dubai csoki árversenye: a Lidl most…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >