Innováció a Lidltől: Mystery Box kampány az Egyesült Királyságban
A Lidl német üzletlánc legújabb, az Egyesült Királyságban elindított marketingkampánya óriási érdeklődést váltott ki a vásárlók körében. A „Mystery Box” néven ismert titokzatos dobozokat mindössze 20 fontért (körülbelül 9000 forintért) kínálták az üzletek polcain, és a vásárlók izgatottan próbálták felfedezni, milyen meglepetéseket rejtenek a csomagok – számolt be róla az Energozrouti.cz.
Mi lapul a Mystery Boxban?
A dobozok különböző kategóriájú termékeket tartalmaztak, amelyek összértéke jelentősen meghaladta a vételárat. A szerencsés vásárlók kozmetikumokat, elektronikai eszközöket, sőt, akár háztartási gépeket is találhattak a dobozokban. Az egyik vásárló az Examiner Live weboldalán arról számolt be, hogy mindössze 20 fontért több mint 100 font (közel 47 ezer forint) értékű árut kapott. Ez a hír gyorsan elterjedt, sokakat arra ösztönözve, hogy még több Mystery Boxot vásároljanak.
A Lidl Mystery Box kampánya nemcsak az eladások növelésére összpontosított, hanem a vásárlói élmény javítására is. A dobozok titokzatos tartalma kalandot és izgalmat vitt a mindennapi bevásárlásba, ami újfajta élményt jelentett a vásárlóknak. A kampány sikerét az is fokozta, hogy a vásárlók lelkesen osztották meg szerzeményeiket a közösségi médiában, tovább növelve a kampány láthatóságát és vonzerejét.
A kampány lehetőséget adott a Lidl számára, hogy hatékonyan értékesítse az esetlegesen lassabban fogyó készleteket anélkül, hogy árcsökkentésre kényszerült volna. Ez különösen előnyös a karácsonyi szezon előtti időszakban, amikor az üzletekben a helyhatékonyság és a készletek gyors mozgása kulcsfontosságú.
Nemzetközi terjeszkedés lehetősége
Bár a Mystery Box kezdeményezés egyelőre csak az Egyesült Királyságban valósult meg, a sikerét látva hasonló kampányok más országokban is megfontolásra kerülhetnek. A Lidl az elmúlt években számos újítással építette márkáját, a sajátmárkás termékektől kezdve egészen Arnold Schwarzenegger részvételével készült reklámkampányokig. Az ilyen típusú innovatív marketingstratégiák nemcsak az eladásokat növelik, hanem erősítik a vásárlói lojalitást és a márka közösségi jelenlétét is.
A Mystery Box kampány tehát nem csupán a vásárlói élményt forradalmasította, hanem egyúttal a készletgazdálkodás és az eladások növelésének hatékony eszköze is lett, egy újabb példaként arra, hogyan alkalmazkodhat sikeresen egy nemzetközi üzletlánc a modern vásárlói igényekhez.
Kapcsolódó cikkeink
Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges”…
Tovább olvasom >Átalakulás küszöbén áll a Kaufland Lengyelországban
Egyre nagyobb fejtörést okoz a Kauflandnak lengyelországi részlege: a német…
Tovább olvasom >In-store pubot nyithat a Lidl Észak-Írországban
Hosszas jogi huzavona után a Lidl története során először nyit…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >