Inflációs visszafogás az USÁ-ban

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 06. 08. 15:34

A First Insight (USA) piackutató 2022 áprilisában 1000 amerikai felnőttből álló mintán vizsgálta a 40 éve legmagasabb, 8,5%-os infláció első hatásait a fogyasztói bizalomra és költésre.

Szinte minden megkérdezett (96%) észleli az áremelkedést. Leginkább az üzemanyag (72%), élelmiszer (69%), éttermi étkezés (57%), gépjármű (51%), divatcikk (42%) és a háztartási termékek (41%) területén érzik fájdalmasnak a növekvő árakat.

A fogyasztók reakciója, hogy a többség (82%) aktívan keresi az olcsóbb vásárlási lehetőségeket. Egyre népszerűbbek az akciók, kiárusítások (42%), többen kényszerülnek visszafogásra (28%), és van, aki még inkább az online vásárlás felé fordul (25%).

A fogyasztók többsége (88%) úgy gondolja, hogy az infláció elhúzódik 6–24 hónapnál tovább is.

Mindezek hatására a fogyasztók (97%) rangsorolni kénytelenek a költéseiket, kiemelt prioritást adva az élelmiszer (56%), az üzemanyag (43%), a rezsi (29%) és az egészségügy (18%) területére fordítandó összegeknek.

Megtakarítani pedig főként az éttermi étkezésen (42%), a szórakozáson (33%), a prémium élelmiszereken (30%), az üdülésen (30%), a divatcikkeken (28%), a kávé- és italkülönlegességeken (26%) terveznek. Kevesebben néznek majd fizetős online tartalmakat (24%), és az edzőtermen (21%), a lakberendezésen (21%) és a videojátékokon (20%) is spórolnak. A háziállatok, az alkohol, a szépség- és testápolás területén csak kevesebben (16–19%) terveznek megszorításokat.

A konkrét napicikk-vásárlásban a megkérdezettek 87%-a akarja csökkenteni költéseit, ezen belül is 41% az ismert márkákból fog kevesebbet vásárolni. Kevesebb kerül a kosarakba a hús és tengergyümölcse (37%), a snackek (34%), az égetett szeszek (29%) és a biotermékek (26%) termékcsoportokból.

A fogyasztók úgy látják, hogy a magasabb árakat az ukrajnai háború, a krónikus ellátá­si­lánc-zavarok és az elhúzódó pandémiás hatások okozzák. Az adatok azt mutatják, hogy a járvány után fellendülést remélő iparágak – vendéglátás, utazás, szórakoztatás – egy újabb nehéz évre számíthatnak. //

Kapcsolódó cikkeink