Inflációs visszafogás az USÁ-ban
A First Insight (USA) piackutató 2022 áprilisában 1000 amerikai felnőttből álló mintán vizsgálta a 40 éve legmagasabb, 8,5%-os infláció első hatásait a fogyasztói bizalomra és költésre.
Szinte minden megkérdezett (96%) észleli az áremelkedést. Leginkább az üzemanyag (72%), élelmiszer (69%), éttermi étkezés (57%), gépjármű (51%), divatcikk (42%) és a háztartási termékek (41%) területén érzik fájdalmasnak a növekvő árakat.
A fogyasztók reakciója, hogy a többség (82%) aktívan keresi az olcsóbb vásárlási lehetőségeket. Egyre népszerűbbek az akciók, kiárusítások (42%), többen kényszerülnek visszafogásra (28%), és van, aki még inkább az online vásárlás felé fordul (25%).
A fogyasztók többsége (88%) úgy gondolja, hogy az infláció elhúzódik 6–24 hónapnál tovább is.
Mindezek hatására a fogyasztók (97%) rangsorolni kénytelenek a költéseiket, kiemelt prioritást adva az élelmiszer (56%), az üzemanyag (43%), a rezsi (29%) és az egészségügy (18%) területére fordítandó összegeknek.
Megtakarítani pedig főként az éttermi étkezésen (42%), a szórakozáson (33%), a prémium élelmiszereken (30%), az üdülésen (30%), a divatcikkeken (28%), a kávé- és italkülönlegességeken (26%) terveznek. Kevesebben néznek majd fizetős online tartalmakat (24%), és az edzőtermen (21%), a lakberendezésen (21%) és a videojátékokon (20%) is spórolnak. A háziállatok, az alkohol, a szépség- és testápolás területén csak kevesebben (16–19%) terveznek megszorításokat.
A konkrét napicikk-vásárlásban a megkérdezettek 87%-a akarja csökkenteni költéseit, ezen belül is 41% az ismert márkákból fog kevesebbet vásárolni. Kevesebb kerül a kosarakba a hús és tengergyümölcse (37%), a snackek (34%), az égetett szeszek (29%) és a biotermékek (26%) termékcsoportokból.
A fogyasztók úgy látják, hogy a magasabb árakat az ukrajnai háború, a krónikus ellátásilánc-zavarok és az elhúzódó pandémiás hatások okozzák. Az adatok azt mutatják, hogy a járvány után fellendülést remélő iparágak – vendéglátás, utazás, szórakoztatás – egy újabb nehéz évre számíthatnak. //
Kapcsolódó cikkeink
Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >Bank360: Bevezeti a kormány az automatikus inflációkövető adóemeléseket
Automatikus adóemelést vezet be több adónál is a kormány. A…
Tovább olvasom >Októberi teaárak: miért lett ilyen drága a magyarok kedvenc forró itala?
A teafogyasztási szokásokra az infláció és az alapanyagok áremelkedése jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >