Indul az újrahasznosítást ösztönző betétdíjas visszaváltási rendszer Romániában
A Romániában elindult új program célja hétmilliárd italos palack visszagyűjtésének és újrahasznosításának fellendítése.
Az új betétdíjas visszaváltási rendszer (DRS) a médiaértesülések szerint az italos palackok szelektív gyűjtését és újrahasznosítását kívánja elősegíteni azáltal, hogy a palackok értékének meghatározásával a fogyasztókat visszaváltásra ösztönzi.
Ezzel a lépéssel Románia csatlakozik 13 másik, a DRS-rendszert bevezető európai országhoz.
A DRS minden egyszerhasználatos, 0,1 és 3 liter közötti űrtartalmú üveg, műanyag és fém italtárolóedényre vonatkozik a tej kivételével.
A fogyasztók 0,50 RON (0,10 euró) betétdíjat fizetnek edényenként, amelyet akkor kapnak vissza, ha a RetuRO logóval és vonalkóddal ellátott üres tárolót visszaviszik a kijelölt automata vagy manuális visszaváltási pontra.
A rendszer célja, hogy 2025-re 77%-os, 2029-re pedig 90%-os begyűjtési arányt érjen el, amivel a körforgásos gazdaságot ösztönzi.
A norvég Tomra újrahasznosító vállalat visszaváltó automatákat (RVM) biztosít a romániai kiskereskedőknek a visszaváltási folyamat automatizálása és a munkaerőköltségek csökkentése érdekében.
Ez a rendszer maximalizálja az újrahasznosítási arányt, biztosítva, hogy a használt tárolóedények ne a hulladéklerakóba kerüljenek, hanem új palackok és dobozok készüljenek belőlük.
Kapcsolódó cikkeink
Túl vagyunk 2 millió visszaváltott palackon, de még vannak gondok
Az év eleje óta Magyarországon vissza lehet váltani a fém,…
Tovább olvasom >Romániában 12,4 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma májusban
Romániában 12,4 százalékkal nőtt az országba látogató külföldi turisták száma…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >