Indul a tejkamion
Tejkamion elindítását tervezi tavasszal a hazai tejpaci szereplőket tömörítő Tej Terméktanács, amely így kívánja népszerűsíteni a tej- és tejtermékfogyasztást, illetve az egészségtudatos táplálkozást – írja az agrarszektor.hu. A fő célcsoport a fiatal generáció, ezért döntöttek a rendhagyó marketingeszköz mellett. Pénzt az agrártárca felügyelete alatt álló Agrármarketing Centrumtól várnának, a döntés pár héten belül megszülethet.
A tejkamion a tervek szerint edukációs jellegű, mozgó roadshow-elemként működne, és időről időre felbukkanna egy-egy iskolában, üzletláncok parkolójában vagy a nyári fesztiválokon. A belsejében bemutatnák a tejfeldolgozás állomásait a tehéntől az asztalig, de lenne termékkóstoltatás is, illetve gyerekeknek, családoknak szóló, oktató jellegű élményparkot is kialakítanának benne. A Tej Terméktanács úgy tervezi, hogy a tejkamion feltűnő, egyedi megjelenésével és élményszerű edukációs lehetőségeivel idén körülbelül 35 ezer gyerek, valamint családtagjaik, pedagógusaik oktatását tenné lehetővé – tudtuk meg Harcz Zoltántól, a szervezet ügyvezető igazgatójától.
A terméktanács még tavaly novemberben határozott arról, hogy részletes pénzügyi-szakmai ajánlatot kér a tejkamion kialakítására a Hinora Global Marketing Kft-től. Januárban elfogadták a megvalósításról szóló előterjesztést, a terméktanács ügyvezető igazgatója pedig kezdeményezze a kormánynál a projekt végrehajtását.
Minderre azért volt szükség, mert a pénzt az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. (AMC) 2017-es költségvetéséből kívánják előteremteni. Emellett a terméktanács is működtet egy közösségi marketingalapot egy miniszteri rendelet előírásai szerint. Ebbe 2015-ben mintegy 176,5 millió forint bruttó bevétel folyt be (a tavalyi évről szóló beszámolót a szakmaközi szervezet május 31-ig köteles nyilvánosságra hozni). A piaci szereplők által feltöltött alapból olyan programokat finanszírozhatnak, amelyek a fogyasztók – különösen a fiatalok – tej- és tejtermékfogyasztására, egészségtudatos táplálkozására irányulnak.
A tejkamion is azt a célt szolgálja, hogy felhívják a figyelmet a tej- és tejtermékfogyasztásra, illetve a termékek egészséges táplálkozásban betöltött szerepére. Az egészségtudatos táplálkozás kialakításával párhuzamosan felépítik az ágazat saját védjegyeit is. Mindezt cég- és márkasemlegesen, tudományos ismeretekre építve igyekeznek elérni.
A terméktanács a tejkamion ügyében most a Földművelésügyi Minisztérium állásfoglalását várja, mivel a tárca felügyeli az AMC működését. Információink szerint a döntés még márciusban megszülethet.
Magyarországon az egy főre jutó éves tejtermékfogyasztás 155-165 liter között mozog, szemben például a 1980-as évek 200 liter feletti szintjével. A hazai ágazatnak ráadásul belső piacvesztéssel is szembe kell néznie, amelyet leginkább a külföldi UHT-tejek és trappista sajtok okoznak, mivel ezek sokszor dömpingáron érkeznek az országba. A tejpiaci anomáliák – amelyek együtt jártak a felvásárlási árak csökkenésével is – tavaly tejtermelői demonstrációkhoz vezettek.
Az ágazati szereplők a problémák csökkentéséhez szükségesnek tartják a belföldi fogyasztás növelését, és azt is, hogy a vásárlók magyar termékeket vegyenek. Emiatt igyekeznek igénybe venni különböző marketingeszközöket, amelyek szerintük a fogyasztás növelésével hozzájárulhatnak a hazai tejszektor stabilizálásához. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >Megnyílt a PLMA, 20 kiállító a magyar közösségi standon
A több mint 37 éves múltra visszatekintő PLMA World of…
Tovább olvasom >Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megtartotta közgyűlését az Országos Kereskedelmi Szövetség
Az Országos Kereskedelmi Szövetség éves közgyűlésén megerősítette egyes régi, illetve…
Tovább olvasom >Továbbra is a határon: májusban is lassult a feldolgozóipari növekedés
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) 2025 májusában épphogy a bővülési…
Tovább olvasom >Tízmilliárdos kerettel indul újra a Magyar Falu Program – július 2-tól pályázhatnak az ötezer fő alatti települések
Tízmilliárd forintos keretösszeggel indul újra a Magyar Falu Program legújabb…
Tovább olvasom >