Indul a karácsonyi ajándékláz: cipőt a cipésztől, vagy mégsem?
Míg októberben csupán tízből egy magyar indul a boltokba karácsonyi ajándékokért, novemberben már a lakosság harmada nekikezd az ünnepi vásárlásnak, közel annyian, mint a decemberben észbekapók. A fővárosban élők közül már minden negyedik ember online szerzi be a gyermekek ajándékát, országos szinten ez az arány 18 százalék.
A REGIO JÁTÉK megbízásából készült reprezentatív kutatás szerint idén karácsonykor az ajándékokra szánt összeg fejenként átlagosan 16 000 Ft körül mozog. A 30 éven aluliak, és az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezők szerényebb ünnepet terveznek, nagyjából 14 000 Ft körüli költéssel. A diplomások tervezett költsége 20 000 Ft, majdnem egynegyedük (22%) pedig 30 000 Ft-nál többet fog költeni.
A kutatás eredményei alátámasztják azt az általános vélekedést, hogy az ünnepi beszerzéseket jellemzően a nők intézik sőt, csaknem minden negyedik férfi állítja, hogy egyáltalán nem vásárol karácsonyra.
A gyermekjátékot vásárlók csaknem fele bevallásuk szerint hipermarketekben, a nagybevásárlások alkalmával veszi meg a karácsonyfa alá szánt játékokat, ezután következnek a nagy játékáruházak (23%), míg a kisebb játékboltokat mindössze a lakosság 7% választja. Folyamatosan nő az interneten vásárlók száma is; országos szinten a lakosság 18 százaléka, a Budapesten minden negyedik ember online szerzi be a gyerekek ajándékát.
Gyaraki József, Magyarország legnagyobb játékáruház láncának, a REGIO JÁTÉK ügyvezetője szerint a hipermarketekben, élelmiszervásárlás közben összeválogatott játékoknál fennáll a veszély, hogy nem a gyerekek korához és adottságaihoz legjobban illő ajándékokat választják a szülők. „Egy játékkereskedésben szakértő segítségre számíthatunk, könnyebben találunk olyan játékot, amivel a gyermekek valóban tudnak játszani, jó esetben különböző készségeit is fejleszti. Meggyőződésem, hogy a helyes ajándék kiválasztására szánt idő minden szülő számára megtérül” – indokolta állítását a közel 25 éves játékkereskedelmi tapasztalattal rendelkező szakember.
Az adatok az NRC 2014 októberében, a 18‒59 éves hazai lakosság körében készült többszörösen rétegzett online kérdőíves felméréséből származnak, 1200 fős reprezentatív adatfelvétellel.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >