Indul a hazai görögdinnyeszezon a Lidl-ben!
A Lidl Magyarország raktárai a mai naptól kizárólag magyar beszállítóktól érkező, kiváló minőségű magvas görögdinnyét vesznek át, mellyel kezdetét veszi a hazai dinnyeszezon. Az áruházlánc célja ezúttal is a hazai igények maximális kiszolgálása mellett a magyar dinnye piaci pozíciójának erősítése és a magyar termelők támogatása. Az áruházlánc a 2020-as szezonban közel 12.000 tonna magyar görögdinnyét értékesített itthon és külföldön összesen, hozzájárulva ezáltal is a magyar gazdaság versenyképességéhez.
A hűvös és esős időjárási viszonyok miatt későbbre tolódott a hazai dinnyeszezon indulása, de a mai nappal megkezdődik a magyar termesztésű gyümölcsök szállítása a Lidl logisztikai központjaiba. Első körben a hazai beszállítóktól a magvas görögdinnyék érkeznek, melyek szerdától már minden áruházban elérhetőek lesznek, majd a következő érési hullámban szállítják a magszegény és a sárga bélű görögdinnyéket is.
A tavalyi évet tekintve bár a kedvezőtlen időjárás hatással volt a termésmennyiség alakulására, a vállalat növelni tudta a hazai értékesítését: majdnem ezer tonnával többet, vagyis közel 7.000 tonna gyümölcsöt értékesített itthon, amivel hozzájárult a magyar gazdaság erősítéséhez, a magyar munkahelyek megvédéséhez és sok ezer magyar család megélhetéséhez.
A kiváló minőségű hazai görögdinnye az exportpiacokon is népszerű, hiszen a magyar dinnyetermelők az áruházlánc segítségével tavaly közel 5.000 tonna görögdinnyét exportáltak több mint 630 millió forint értékben, főleg Lengyelországba, Csehországba, Szlovéniába és Szlovákiába.
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője elmondta:
„Közel tíz éve arra törekszünk, hogy támogassuk a magyar beszállítókat, nem csak a hazai értékesítésben, de a külpiacra jutásban is. A dinnyeszezonban ezen stratégiai törekvésünkkel összhangban mind a magvas görögdinnyék, mind a magszegény és sárgabélű görögdinnyék 100 százalékban magyar termelőktől származnak, hogy mindig friss, jó minőségű és magyar gyümölcsöket kínálhassunk vásárlóinknak, és hogy hozzájárulhassunk az ágazat stabilitásához.”
Az áruházlánc hosszú ideje különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, hiszen a Lidl stratégiai döntése, hogy minél több kiváló hazai partnerrel dolgozzon együtt és minél nagyobb arányban kerüljenek magyar beszállítóktól származó termékek az áruházak polcaira. Ezen döntés értelmében az áruházlánc 2013-ban elindította a „Lidl a magyar beszállítókért” programját, melynek köszönhetően ma már több száz hazai beszállítóval dolgozik együtt és a magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszereinek értéke az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát jelenti, így biztosítva a hazai vállalkozások számára a helyi szintű növekedést, fejlődést és munkahelyteremtést a magyar gazdaság támogatásának és versenyképességének növelése jegyében.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >