Indul a hazai görögdinnyeszezon a Lidl-ben!

Szerző: Trademagazin Dátum: 2021. 07. 06. 10:45

A Lidl Magyarország raktárai a mai naptól kizárólag magyar beszállítóktól érkező, kiváló minőségű magvas görögdinnyét vesznek át, mellyel kezdetét veszi a hazai dinnyeszezon. Az áruházlánc célja ezúttal is a hazai igények maximális kiszolgálása mellett a magyar dinnye piaci pozíciójának erősítése és a magyar termelők támogatása. Az áruházlánc a 2020-as szezonban közel 12.000 tonna magyar görögdinnyét értékesített itthon és külföldön összesen, hozzájárulva ezáltal is a magyar gazdaság versenyképességéhez.

A hűvös és esős időjárási viszonyok miatt későbbre tolódott a hazai dinnyeszezon indulása, de a mai nappal megkezdődik a magyar termesztésű gyümölcsök szállítása a Lidl logisztikai központjaiba. Első körben a hazai beszállítóktól a magvas görögdinnyék érkeznek, melyek szerdától már minden áruházban elérhetőek lesznek, majd a következő érési hullámban szállítják a magszegény és a sárga bélű görögdinnyéket is.

A tavalyi évet tekintve bár a kedvezőtlen időjárás hatással volt a termésmennyiség alakulására, a vállalat növelni tudta a hazai értékesítését: majdnem ezer tonnával többet, vagyis közel 7.000 tonna gyümölcsöt értékesített itthon, amivel hozzájárult a magyar gazdaság erősítéséhez, a magyar munkahelyek megvédéséhez és sok ezer magyar család megélhetéséhez.

A kiváló minőségű hazai görögdinnye az exportpiacokon is népszerű, hiszen a magyar dinnyetermelők az áruházlánc segítségével tavaly közel 5.000 tonna görögdinnyét exportáltak több mint 630 millió forint értékben, főleg Lengyelországba, Csehországba, Szlovéniába és Szlovákiába.

Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője elmondta:

„Közel tíz éve arra törekszünk, hogy támogassuk a magyar beszállítókat, nem csak a hazai értékesítésben, de a külpiacra jutásban is. A dinnyeszezonban ezen stratégiai törekvésünkkel összhangban mind a magvas görögdinnyék, mind a magszegény és sárgabélű görögdinnyék 100 százalékban magyar termelőktől származnak, hogy mindig friss, jó minőségű és magyar gyümölcsöket kínálhassunk vásárlóinknak, és hogy hozzájárulhassunk az ágazat stabilitásához.”

Az áruházlánc hosszú ideje különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, hiszen a Lidl stratégiai döntése, hogy minél több kiváló hazai partnerrel dolgozzon együtt és minél nagyobb arányban kerüljenek magyar beszállítóktól származó termékek az áruházak polcaira. Ezen döntés értelmében az áruházlánc 2013-ban elindította a „Lidl a magyar beszállítókért” programját, melynek köszönhetően ma már több száz hazai beszállítóval dolgozik együtt és a magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszereinek értéke az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát jelenti, így biztosítva a hazai vállalkozások számára a helyi szintű növekedést, fejlődést és munkahelyteremtést a magyar gazdaság támogatásának és versenyképességének növelése jegyében.

 

Kapcsolódó cikkeink