Az élet igazolta a Coop Rallyt
Kilenc állomáson ismerkedik meg csaknem háromszáz résztvevő a magyar élelmiszer-feldolgozás legjobbjaival az idei Coop Rally alkalmával – hangzott el a rally megnyitó országos sajtótájékoztatón szerdán, Budapesten. Az idén 12. alkalommal megrendezett eseményen 735 kilométert tesznek meg a magyar élelmiszeripar értékeit bemutató szakmai program résztvevői.
Pekó László (balra) átadja a XII. Coop Rally házigazdáinak termékeit
A Coop Rally annak az elgondolásnak a megtestesülése, amely szerint az elért eredményeinkből valamit vissza kell adnunk annak a közösségnek, amelyben élünk – jelentette ki a rendezvényt útjára indító országos sajtótájékoztatón Pekó László. A CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke az eseményen kifejtette: a szakmai program 2006-ban indult, amikor a magyar termékekről még sokan másképp gondolkodtak, mint ma. A rengeteg külföldi termék között is fontosnak tartotta a hazai értékek bemutatását a COOP, mára pedig az élet igazolta ezeket az erőfeszítéseket. Ennek legfrissebb eredménye, hogy idén a Coop Rally kiérdemelte a Magyar Termék Nagydíjat, ami rally-n résztvevők közös sikere.
Az idén 12. alkalommal megrendezett Coop Rallyn mintegy 115 résztvevő cég lesz jelen csaknem 300 fővel – tette hozzá Pekó László. A verseny keretében 9 állomást látogat meg a mezőny, amely több mint 100 autóval 735 kilométert tesz meg Magyarország északkeleti tájain. Pekó László kiemelte: az állomások között vannak multinacionális cégek, és kisebb vállalkozások is, amelyek bemutatkozási lehetőséget kapnak. Ezek a kisebb szereplők nemritkán országos partnerré növik ki magukat. Van olyan állomás is, ahova visszalátogat a Coop Rally, így megtapasztalhatjuk ezen társaságok fejlődését is.
A COOP Gazdasági Csoport továbbra is tudja teljesíteni célkitűzéseit, Magyarország legnagyobb boltszámmal rendelkező kereskedelmi láncaként tartjuk a piaci pozíciónkat – értékelte a magyar tulajdonú kereskedelmi csoport teljesítményét Tóth Géza. A CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója hozzátette: a stabil piaci részesedés fontos eleme, hogy a COOP mindig is nagy hangsúlyt fektetett a magyar termékekre, például saját márkás termékeinek szinte mindegyike magyar gyártású élelmiszer. Ez a stratégia sikeresnek bizonyul, hiszen a COOP az elmúlt időszakban a kivételesen erős verseny dacára is növelni tudta bevételét, a volument tekintve pedig továbbra is a legnagyobb piaci szereplő.
Tóth Géza hozzátette: a fogyasztók döntéseiben egyre lényegesebb a termék eredete. „Bár még mindig az ár az elsődleges tényező, lényegesen csökkent ennek a szerepe a vásárláskor, míg a termék magyar mivolta felértékelődött. Ebben talán nekünk is van szerepünk.”
A vezérigazgató kitért arra is: a COOP és a Magyar Termék Nonprofit Kft. stratégiai együttműködése már több évre tekint vissza. Ennek keretében a Coop sajátmárkás termékein használhatja a jól ismert Magyar Termék védjegyeket, valamint közös kommunikációt is bonyolítanak az együttműködő felek.
A Coop Rally, a COOP Gazdasági Csoport, valamint a kormány céljai alapvetően közösek: a magyar gyártók és termékek bemutatása, népszerűsítése – jelentette ki Feldman Zsolt, aki Dr. Fazekas Sándor, földművelésügyi miniszter, a rally fővédnökének képviseletében maga is részt vesz a két napos szakmai programon. A Földművelésügyi Minisztérium agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára hozzátette: ha valaki külföldön vagy belföldön Magyarországról beszél, jó eséllyel a mezőgazdaság, az élelmiszer jut eszébe. „Valóban vannak jó adottságaink, amely arra kötelez bennünket, hogy az élelmiszer-előállítást is jól csináljuk” – fogalmazott Feldman Zsolt.
A helyettes államtitkár kiemelte: a hazai élelmiszerpiac mintegy 2600-2700 milliárd forintot tesz ki, egyáltalán nem mindegy, hogy ebből mekkora szeletet hasítanak ki a magyar gyártók. A jó minőség, a közös gondolkodás segítheti a hazai ágazatot abban, hogy ez az arány tovább növekedjen.
A Coop Rally összeköti a vidék élelmiszeriparát és kereskedelmét – mondta el a rendezvényen Zsigó Róbert. A Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára emlékeztetett: a kormány stratégiai ágazatnak tekinti az élelmiszer-feldolgozást, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a szektor forrásokhoz, figyelemhez jusson. Ennek érdekében számos olyan intézkedést hozott a szaktárca, amely a minőség javulásához járul hozzá, ilyen például a helyi termékek középpontba állítása, vagy az Élelmiszerkönyv módosítása, szigorítása. A Coop Rally szintén ezt a célt szolgálja, hiszen a legjobb minőségű magyar termékeket állítja fókuszba – tette hozzá.
Kapcsolódó cikkeink
Automatizált boltok jövője: Magyarországon is megjelenhetnek a személyzet nélküli üzletek
A Coop Szeged Zrt. hamarosan új szintre emeli bolthálózatának működését…
Tovább olvasom >A Biedronka szlovákiai piacra lépésére készül a Lidl
Továbbra is igényt tart a Lidl az árvezető szerepre Szlovákiában.…
Tovább olvasom >Ismét az állami gondoskodásban nevelkedő gyermekeket segíti a Coop
Idén csaknem 60 tonnányi Coop sajátmárkás alapélelmiszereket tartalmazó adományt nyújtott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >