Indiában már nem használ paradicsomot a Burger King

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 08. 17. 10:59

Az Indiai paradicsomválság folytatódik, és ezt már a gyorséttermek ügyfelei is jelentősen érzékelik. Az ázsiai országban a paradicsom ára meghökkentően magasra szökött, és emiatt egyre több vállalat kénytelen ideiglenesen kivenni kínálatából ezt a zöldséget.

Már több étteremlánc kiiktatta a paradicsomot

Mint korábban a BBC is tudósított, India hatalmas paradicsomválsággal küzd. Az élelmiszerár-infláció már alapvetően is magas ebben az országban, de egyedi tényezők miatt most különösen magasra emelkedett a paradicsom ára. Ennek következtében tolvajok már 150 kilogrammos zsákokban lopják a paradicsomot, míg a gyorséttermek sorra bejelentik, hogy ideiglenesen nem szerepeltetik a paradicsomot a menüjükben.

Legutóbb a Burger King, szerdán, bejelentette, hogy átmenetileg kihagyják a paradicsomot az ételeikből. Ugyanakkor megnyugtatták az ügyfeleket, hogy ez csak ideiglenes intézkedés, és arra kérték a vásárlókat, hogy legyenek türelmesek. A Burger King a „paradicsomtermés minőségének és beszállításának kiszámíthatatlanságára” hivatkozva hozta meg ezt a döntést. Múlt hónapban a McDonald’s is eltávolította a paradicsomot több észak- és kelet-indiai étterméből, és a Subway is hasonló lépést tett a hét elején.

Az élelmiszerárak Indiában 2020 eleje óta sosem látott magasságokba emelkedtek, miközben a kedvezőtlen időjárás miatt a paradicsom ára júliusban elérte a 250 rúpiás (kb. 1100 forint) kilogrammonkénti szintet.

 

Kapcsolódó cikkeink