Indiában már nem használ paradicsomot a Burger King
Az Indiai paradicsomválság folytatódik, és ezt már a gyorséttermek ügyfelei is jelentősen érzékelik. Az ázsiai országban a paradicsom ára meghökkentően magasra szökött, és emiatt egyre több vállalat kénytelen ideiglenesen kivenni kínálatából ezt a zöldséget.

Már több étteremlánc kiiktatta a paradicsomot
Mint korábban a BBC is tudósított, India hatalmas paradicsomválsággal küzd. Az élelmiszerár-infláció már alapvetően is magas ebben az országban, de egyedi tényezők miatt most különösen magasra emelkedett a paradicsom ára. Ennek következtében tolvajok már 150 kilogrammos zsákokban lopják a paradicsomot, míg a gyorséttermek sorra bejelentik, hogy ideiglenesen nem szerepeltetik a paradicsomot a menüjükben.
Legutóbb a Burger King, szerdán, bejelentette, hogy átmenetileg kihagyják a paradicsomot az ételeikből. Ugyanakkor megnyugtatták az ügyfeleket, hogy ez csak ideiglenes intézkedés, és arra kérték a vásárlókat, hogy legyenek türelmesek. A Burger King a „paradicsomtermés minőségének és beszállításának kiszámíthatatlanságára” hivatkozva hozta meg ezt a döntést. Múlt hónapban a McDonald’s is eltávolította a paradicsomot több észak- és kelet-indiai étterméből, és a Subway is hasonló lépést tett a hét elején.
Az élelmiszerárak Indiában 2020 eleje óta sosem látott magasságokba emelkedtek, miközben a kedvezőtlen időjárás miatt a paradicsom ára júliusban elérte a 250 rúpiás (kb. 1100 forint) kilogrammonkénti szintet.
Kapcsolódó cikkeink
Új Burger King nyílik Székesfehérváron az M7-es autópálya mellett
Február 27-én megnyitja kapuit Székesfehérvár második Burger King étterme, amely…
Tovább olvasom >Forradalmi paradicsombetakarító robot a jövő üvegházi termesztéséért
A TTA-ISO bemutatta legújabb fejlesztését, egy teljesen automatizált paradicsombetakarító robotot…
Tovább olvasom >Megtalálta a sikerreceptet a Burger King – újra növekedési pályán a gyorsétteremlánc
A féléves visszaesést követően ismét növekedésnek indult a Burger King…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A kiskereskedelmi forgalom bővülése 4-5 százalékos sávban van jelenleg
Az idei a gazdasági áttörés éve, 2025 második felében már…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Emelkednek a reálbérek, nő a bizalom, emelkedik a kiskereskedelmi forgalom
Januárban folytatódott a bérek dinamikus emelkedése, állapította meg a legfrissebb…
Tovább olvasom >