Indiában már nem használ paradicsomot a Burger King
Az Indiai paradicsomválság folytatódik, és ezt már a gyorséttermek ügyfelei is jelentősen érzékelik. Az ázsiai országban a paradicsom ára meghökkentően magasra szökött, és emiatt egyre több vállalat kénytelen ideiglenesen kivenni kínálatából ezt a zöldséget.

Már több étteremlánc kiiktatta a paradicsomot
Mint korábban a BBC is tudósított, India hatalmas paradicsomválsággal küzd. Az élelmiszerár-infláció már alapvetően is magas ebben az országban, de egyedi tényezők miatt most különösen magasra emelkedett a paradicsom ára. Ennek következtében tolvajok már 150 kilogrammos zsákokban lopják a paradicsomot, míg a gyorséttermek sorra bejelentik, hogy ideiglenesen nem szerepeltetik a paradicsomot a menüjükben.
Legutóbb a Burger King, szerdán, bejelentette, hogy átmenetileg kihagyják a paradicsomot az ételeikből. Ugyanakkor megnyugtatták az ügyfeleket, hogy ez csak ideiglenes intézkedés, és arra kérték a vásárlókat, hogy legyenek türelmesek. A Burger King a „paradicsomtermés minőségének és beszállításának kiszámíthatatlanságára” hivatkozva hozta meg ezt a döntést. Múlt hónapban a McDonald’s is eltávolította a paradicsomot több észak- és kelet-indiai étterméből, és a Subway is hasonló lépést tett a hét elején.
Az élelmiszerárak Indiában 2020 eleje óta sosem látott magasságokba emelkedtek, miközben a kedvezőtlen időjárás miatt a paradicsom ára júliusban elérte a 250 rúpiás (kb. 1100 forint) kilogrammonkénti szintet.
Kapcsolódó cikkeink
Most akár 20%-kal olcsóbban szerezhetők be a magyar lecsó alapanyagai a PENNY-ben
A nyári szezon kihagyhatatlan kedvence a friss, házias lecsó, amelyhez…
Tovább olvasom >Ma már a lecsó sem a régi – brutálisan megdrágult a klasszikus magyar étel
Négy év alatt közel másfélszeresére nőtt a klasszikus magyar lecsó…
Tovább olvasom >Árzuhanás a paradicsomválasztékban és bőséges jégkrémkínálat a PENNY-ben
A nyár beköszöntével a PENNY szezonális termékekkel és árcsökkentésekkel várja…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >