Indiában már nem használ paradicsomot a Burger King
Az Indiai paradicsomválság folytatódik, és ezt már a gyorséttermek ügyfelei is jelentősen érzékelik. Az ázsiai országban a paradicsom ára meghökkentően magasra szökött, és emiatt egyre több vállalat kénytelen ideiglenesen kivenni kínálatából ezt a zöldséget.

Már több étteremlánc kiiktatta a paradicsomot
Mint korábban a BBC is tudósított, India hatalmas paradicsomválsággal küzd. Az élelmiszerár-infláció már alapvetően is magas ebben az országban, de egyedi tényezők miatt most különösen magasra emelkedett a paradicsom ára. Ennek következtében tolvajok már 150 kilogrammos zsákokban lopják a paradicsomot, míg a gyorséttermek sorra bejelentik, hogy ideiglenesen nem szerepeltetik a paradicsomot a menüjükben.
Legutóbb a Burger King, szerdán, bejelentette, hogy átmenetileg kihagyják a paradicsomot az ételeikből. Ugyanakkor megnyugtatták az ügyfeleket, hogy ez csak ideiglenes intézkedés, és arra kérték a vásárlókat, hogy legyenek türelmesek. A Burger King a „paradicsomtermés minőségének és beszállításának kiszámíthatatlanságára” hivatkozva hozta meg ezt a döntést. Múlt hónapban a McDonald’s is eltávolította a paradicsomot több észak- és kelet-indiai étterméből, és a Subway is hasonló lépést tett a hét elején.
Az élelmiszerárak Indiában 2020 eleje óta sosem látott magasságokba emelkedtek, miközben a kedvezőtlen időjárás miatt a paradicsom ára júliusban elérte a 250 rúpiás (kb. 1100 forint) kilogrammonkénti szintet.
Kapcsolódó cikkeink
Új Burger King étterem és megújuló közterület a XXI. kerületben
Várhatóan 2026 elején nyitja meg kapuit Csepel első Burger King…
Tovább olvasom >Gyorséttermi nagyüzem: tovább nőtt a McDonald’s és a Burger King árbevétele, de egyre többe kerül a hamburger
Sikeres pénzügyi évet zárt 2024-ben a két legnagyobb gyorsétteremlánc Magyarországon:…
Tovább olvasom >Ismét árat csökkent a Lidl – ezúttal a paradicsomok lettek olcsóbbak
Ismét árat csökkent a Lidl – ezúttal a magyarok egyik…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >