Indiában már nem használ paradicsomot a Burger King
Az Indiai paradicsomválság folytatódik, és ezt már a gyorséttermek ügyfelei is jelentősen érzékelik. Az ázsiai országban a paradicsom ára meghökkentően magasra szökött, és emiatt egyre több vállalat kénytelen ideiglenesen kivenni kínálatából ezt a zöldséget.

Már több étteremlánc kiiktatta a paradicsomot
Mint korábban a BBC is tudósított, India hatalmas paradicsomválsággal küzd. Az élelmiszerár-infláció már alapvetően is magas ebben az országban, de egyedi tényezők miatt most különösen magasra emelkedett a paradicsom ára. Ennek következtében tolvajok már 150 kilogrammos zsákokban lopják a paradicsomot, míg a gyorséttermek sorra bejelentik, hogy ideiglenesen nem szerepeltetik a paradicsomot a menüjükben.
Legutóbb a Burger King, szerdán, bejelentette, hogy átmenetileg kihagyják a paradicsomot az ételeikből. Ugyanakkor megnyugtatták az ügyfeleket, hogy ez csak ideiglenes intézkedés, és arra kérték a vásárlókat, hogy legyenek türelmesek. A Burger King a „paradicsomtermés minőségének és beszállításának kiszámíthatatlanságára” hivatkozva hozta meg ezt a döntést. Múlt hónapban a McDonald’s is eltávolította a paradicsomot több észak- és kelet-indiai étterméből, és a Subway is hasonló lépést tett a hét elején.
Az élelmiszerárak Indiában 2020 eleje óta sosem látott magasságokba emelkedtek, miközben a kedvezőtlen időjárás miatt a paradicsom ára júliusban elérte a 250 rúpiás (kb. 1100 forint) kilogrammonkénti szintet.
Kapcsolódó cikkeink
Megtalálta a sikerreceptet a Burger King – újra növekedési pályán a gyorsétteremlánc
A féléves visszaesést követően ismét növekedésnek indult a Burger King…
Tovább olvasom >BURGER KING® étterem nyílik Budakalászon
BURGER KING® étterem nyílik Budakalászon február 4-én, amely az Omszk…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >