Indiában előzött a Walmart
Óriási harc folyik a világ legnagyobb vállalatai között India e-kereskedelmi piacáért. Sokáig úgy tűnt, hogy ezt az országot is bekebelezi az Amazon, azonban egy amerikai konkurens keresztbe tett, és megvette a legnagyobb indiai online bolt háromnegyedét – írja az Origo.
Az Amazon már most a világ legnagyobb e-kereskedelmi hálózata, amely óriási versenyt folytat a kínai Alibabával. Emiatt lett volna fontos, hogy Jeff Bezos, a világ leggazdagabb embere rátegye a kezét az indiai piacra, amelyben óriási fejlődési lehetőség van.
Azonban a Walmart megelőzte az Amazont, és 15 milliárd dollárért megvette a Flipkart részvényeinek 75 százalékát.A Flipkart India legnagyobb e-kereskedelemmel foglalkozó cége, a tranzakciót az Amazon első embere, Doug McMillon várhatóan a héten jelenti be Indiában – írja a Financial Times.
A 15 milliárd dolláros akvizíció India történetében a legnagyobb felvásárlás,
a korábbi rekordot az Essar Oil felvásárlása tartotta, akkor egy orosz konzorcium 12,9 milliárd dollárt fizetett az olajvállalatért.
Érdekesség, hogy a Flipkartot két korábbi Amazon alkalmazott alapította 2007-ben.
A Flipkart az Amazonhoz hasonlóan könyvek árusításával kezdte meg működését, de később az árukínálatot bővítette elektronikai termékekkel. Egyes források szerint a Flipkart az élelmiszer és ruházati termékek felé is nyitni szeretne.
India e-kereskedelmében óriási potenciál van, a Forrester Research elemzése alapján Indiában a szektor 27 milliárd dollárt tesz ki, míg Kínában ez a szám 1100 milliárd dollár.
Azonban a növekedés Indiában tavaly 26 százalékos volt, és várhatóan ez a trend a jövőben is folytatódni fog, és akár két évtizeden keresztül is kitarthat. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Megugrott az Amazon negyedéves nyeresége és nőtt a bevétele
Az Amazon e-kereskedelmi óriáscég az elemzők által vártnál nagyobb nyereséget…
Tovább olvasom >Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >Átadták a Nestlé napelemparkját Szerencsen
Szerencsen átadták a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és…
Tovább olvasom >8 ütős ötlet a tudatosabb, elfogadóbb és élhetőbb jövőért a Megoldások a holnapért kihívás döntőjében
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Megoldások a holnapért kihívás idei, ötödik évada. Kihirdették…
Tovább olvasom >